Mulan
Well-known member
Ja, de zomercijfers voor gas staan laag. Shocking!Onder de 8 cent is nog bijna dubbel zoveel als variabel 4,8. Maar bon, maakt niet uit als variabel je niet interesseert neen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, de zomercijfers voor gas staan laag. Shocking!Onder de 8 cent is nog bijna dubbel zoveel als variabel 4,8. Maar bon, maakt niet uit als variabel je niet interesseert neen.
De ICE Dutch TTF staat momenteel op 52,56 €/MWh…Zomer 2023 ? Dat zal dan nog blijken he want de variable contracten zijn nog steeds niet veel meer dan half zo duur als de vaste toen.
4,8294 € cent/kWh voor oktober 2023
ja en ? Die zit al sinds Maart 23 rond dat niveauDe ICE Dutch ETF staat momenteel op 52,56 €/MWh…
TTF zekerDe ICE Dutch ETF staat momenteel op 52,56 €/MWh…

InderdaadTTF zeker![]()

ICE Dutch TTF is op weg richting 95 €/MWh (nu 55,275), hetgeen volgens mij gehaald wordt in de winter.ja en ? Die zit al sinds Maart 23 rond dat niveau
![]()
Bijkomend, de gas reserves zitten overal voor 95% vol. Ook al hebben we een koude winter dan nog zullen ze gevuld zijn voor bijna 60% zonder nood aan aankoop.
En dat leidt je af uit ?ICE Dutch TTF is op weg richting 95 €/MWh (nu 55,275), hetgeen volgens mij gehaald wordt in de winter.
De grafiek van ICE Dutch TTF.En dat leidt je af uit ?
De grafiek van ICE Dutch TTF.
Harde cijfers lijken me moeilijk te voorspellen. Toegegeven nu we de winter ingaan zou ik liever toch ook geen variabel contract willen.Ja amai... voorspel je me anders ook de Lotto cijfers?Dutch TTF Natural Gas Futures
Contracts are for physical delivery through the transfer of rights in respect of Natural Gas at the Title Transfer Facility (TTF) Virtual Trading Point, operated by Gasunie Transport Services (GTS). Delivery is made equally each hour throughout the delivery period from 06:00 (CET) on the first...www.ice.com
Lotto kan ik niet voorspellen, is geen grafiek van. De top van 26/08/2022 en 01/12/2022 had ik correct gespot. Voorspellen is wel wat moeilijker.Ja amai... voorspel je me anders ook de Lotto cijfers?Dutch TTF Natural Gas Futures
Contracts are for physical delivery through the transfer of rights in respect of Natural Gas at the Title Transfer Facility (TTF) Virtual Trading Point, operated by Gasunie Transport Services (GTS). Delivery is made equally each hour throughout the delivery period from 06:00 (CET) on the first...www.ice.com
Lotto kan ik niet voorspellen, is geen grafiek van. De top van 26/08/2022 en 01/12/2022 had ik correct gespot. Voorspellen is wel wat moeilijker.
Uiteraard!Elke voorspelling met cijfers na de komma moet uiteraard op hoongelach ontvangen worden.
Voor 1 of 2 €cent/KWh ga ik momenteel niet van vast naar variabel. Vorig jaar was de range/het verschil veel groter. Nu is vast houden een no-brainer voor wie van zekerheid houdt.Ik heb nog die optifix van juni (laten starten op 1/9). Ik baseerde me op berichtgeving van vorig jaar rond mogelijke bevoorradingsproblemen voor deze winter om uiteindelijk een vast contract te nemen. Het is natuurlijk koffiedik kijken wat er effectief zal gebeuren, 60 euro/Mwh is nog altijd relatief goedkoop.
De voorraad die vol zit is geen echte indicator, onze voorraad is vrij beperkt.
De temperaturen zullen volgend weekend een serieuze duik nemen naar 7graden, dan pas zal de vraag serieus toenemen. Die voorraad mag dan wel gevuld zijn aan een lage prijs, de uiteindelijke prijs zal toch bepaald worden door de marktprijs.
Op de website kan je de huidige prijzen zien en die van eerdere maanden als je inlogt op uw account.Wou eens kijken wat momenteel de variabele prijzen zijn van easy variabel waar ik mee zit.
Engie smart app tijdelijk buiten gebruik wegens update
De vaste prijs, basicfix, staat nu lager als die van optifix van juni. En is ook voor 2 jaar.Ik heb nog die optifix van juni (laten starten op 1/9). Ik baseerde me op berichtgeving van vorig jaar rond mogelijke bevoorradingsproblemen voor deze winter om uiteindelijk een vast contract te nemen. Het is natuurlijk koffiedik kijken wat er effectief zal gebeuren, 60 euro/Mwh is nog altijd relatief goedkoop.
De voorraad die vol zit is geen echte indicator, onze voorraad is vrij beperkt.
De temperaturen zullen volgend weekend een serieuze duik nemen naar 7graden, dan pas zal de vraag serieus toenemen. Die voorraad mag dan wel gevuld zijn aan een lage prijs, de uiteindelijke prijs zal toch bepaald worden door de marktprijs.
Gas staat een halve cent duurder, basicfix nu 8.1c/kwh. optifix juni 7.6c/kwh.De vaste prijs, basicfix, staat nu lager als die van optifix van juni. En is ook voor 2 jaar.
Het is niet enorm veel (1 cent voor elektriciteit). Maar bon, wat ik gehad heb heb ik gehad.
Ah wist ik nietGas staat een halve cent duurder, basicfix nu 8.1c/kwh. optifix juni 7.6c/kwh.
. Verbruik enkel elektriciteit. Wel belangrijk voor mensen die gas gebruiken om te verwarmen.