Das jammer natuurlijk, want het is een top laadpaal met veel mogelijkheden. Alleen heb je wel de connectiviteit nodig om daar ten volle gebruik van te maken. Die laadpaal kan schakelen tussen 1 en 3 fases en kan in de laatste firmware solarladen op 1 fase.
En maar elektrische wagens aansmeren omdat het groen is, terwijl ze je laten laden aan 11kW en waarvan de meerderheid van het net komt
En natuurlijk is 0.30 à 0.35euro/kWh injectievergoeding voor thuisladen ook mooi meegenomen, alleen loop je daar een deel van mis als je enkel aan 11kW kan laden.
Ik weet het, maar als ik 4kWh erin moet pompen en er komt maar 1,5-2kWh van het net heb ik er niets aan. Dan kan ik evengoed voor injectie kiezen en heb ik geen hoger capaciteitstarief.
Er zijn volgens mij wel mogelijkheden met Homewizard. Door die in de P1 poort te prikken, de ethernetkabel een RJ-45 stekker monteren en deze aansluiten op de ethernetpoort en de modem. En dan de interface in de Alfen paal van 'Serial' naar 'Homewizard' wijzigen en IP opgeven.