Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In de kleine cijfers van uw contract van april staat de formule voor injectie. Vul daar de gevraagde index parameter in (kun je vinden op hun website) en je weet de prijs van vorige maand. Van de huidige maand kun je hem niet weten, want de index is pas beschikbaar als de maand voorbij is.Ik zit ook nog op de optifix van april voor electriciteit. Gas is ondertussen de deur uit. Waar kan ik ergens zien op hoeveel de injectie nu staat? Want die van de prijslijst van toen klopt niet meer zeker?
Wat is het algemene advies. Terug de overschakeling doen als je op die van april zit?
Ik kan ook bevestigen dat 3 weken bijna een maand is.

De injectie is echt wel heel slecht geworden, ik zat nog op die van maart 22. Maar nu zijn de slechtste injectie maanden van het jaar. Dus heb ik meer aan een lagere afnameprijs.Ik zit ook nog op de optifix van april voor electriciteit. Gas is ondertussen de deur uit. Waar kan ik ergens zien op hoeveel de injectie nu staat? Want die van de prijslijst van toen klopt niet meer zeker?
Wat is het algemene advies. Terug de overschakeling doen als je op die van april zit?
Hetzelfde bij mij! Ik denk dan ook om mijn optifix 03/22 om te ruilen naar basicfix van nu en hopelijk snel klant te kunnen worden van ecopowerDe injectie is echt wel heel slecht geworden, ik zat nog op die van maart 22. Maar nu zijn de slechtste injectie maanden van het jaar. Dus heb ik meer aan een lagere afnameprijs.
Ik heb de beslissing eerder deze week gemaakt. Omdat het contract afloopt in maart 2024 en we dus niets meer hebben aan een hoog injectietarief.Hetzelfde bij mij! Ik denk dan ook om mijn optifix 03/22 om te ruilen naar basicfix van nu en hopelijk snel klant te kunnen worden van ecopower
Heb hetzelfde. Denk dat uiteindelijk variabele goedkoper gaat uitkomen, maar heb (nog) geen overstap gewaagd.Heb vanaf nu een vast contract gas Luminus aan 7,6 c/kWh (2 jaar vast)
Wat raden jullie aan? Variabele staan aan 5,6?
Toch nog eens overwegen om een variabele te nemen ipv vast. Toch beduidend lagerIk heb de beslissing eerder deze week gemaakt. Omdat het contract afloopt in maart 2024 en we dus niets meer hebben aan een hoog injectietarief.
Ik ga blijven aam de 7,6 voor gas. Is mij meer waard voor niet deze winter maar erna wanneer kerncentrales sluiten en in frankrijk in onderhoud zullen liggen etcHeb hetzelfde. Denk dat uiteindelijk variabele goedkoper gaat uitkomen, maar heb (nog) geen overstap gewaagd.
Voor elektriciteit zit ik al sinds juni op variabel.Ik ga blijven aam de 7,6 voor gas. Is mij meer waard voor niet deze winter maar erna wanneer kerncentrales sluiten en in frankrijk in onderhoud zullen liggen etc
Zit met hetzelfde dilemma. Ik behoud ook de optifix van rond de 7,6 ipv variabel. Het kan zo weer de hoogte ingaan.Ik ga blijven aam de 7,6 voor gas. Is mij meer waard voor niet deze winter maar erna wanneer kerncentrales sluiten en in frankrijk in onderhoud zullen liggen etc
Ik heb een vraag voor mensen die vroeger gas hadden en nu een warmtepomp hebben.
Op dit moment huren we nog een woning met EPC C met acceptabele isolatie en op onze eerste slot afrekening die we ooit hadden, hadden we een elektriciteit verbruik van 2704 kwh en een gas verbruik van 4.833 kwh.
Ons tweede jaar zijn we aan bezig en proberen we nog wat te besparen. Momenteel zijn we een half jaar verder en hebben we een elektriciteit verbruik van 1220 kwh en gas verbruik van 36 kubieke meter.
Is er een manier om te kunnen berekenen wat ons verbruik zou zijn in ons nieuwe huis waar we een warmtepomp zullen hebben? Is er een soort van formule waarbij je a.d.h.v je gas en elektriciteit verbruik van een woning zonder warmtepomp kan berekenen hoeveel verbruik je zou hebben bij een woning met al zou het maar een schatting zijn?
Das 1000-1200 kWh aan elektriciteit als je zou verwarmen met warmtepomp.Ik heb een vraag voor mensen die vroeger gas hadden en nu een warmtepomp hebben.
Op dit moment huren we nog een woning met EPC C met acceptabele isolatie en op onze eerste slot afrekening die we ooit hadden, hadden we een elektriciteit verbruik van 2704 kwh en een gas verbruik van 4.833 kwh.
Ons tweede jaar zijn we aan bezig en proberen we nog wat te besparen. Momenteel zijn we een half jaar verder en hebben we een elektriciteit verbruik van 1220 kwh en gas verbruik van 36 kubieke meter.
Is er een manier om te kunnen berekenen wat ons verbruik zou zijn in ons nieuwe huis waar we een warmtepomp zullen hebben? Is er een soort van formule waarbij je a.d.h.v je gas en elektriciteit verbruik van een woning zonder warmtepomp kan berekenen hoeveel verbruik je zou hebben bij een woning met al zou het maar een schatting zijn?
Das 1000-1200 kWh aan elektriciteit als je zou verwarmen met warmtepomp.
Ik denk niet dat je uw investering er snel uit krijgt met zo’n laag verbruik.
Ja dat is misschien ook omdat we toen in het jaar van de energiecrisis zaten en zo min mogelijk de radiators aan staken. We zetten de radiators ook maar minimum en maximum op 18 graden. Onze huurwoning is ook minder dan 100 vierkante meter dus dat helpt ook wel.Epc C en 5000kWh gas? Dat is toch zeer weinig, schiet met je warmwaterverbruik amper 4000kWh over voor verwarming. Heb hier EPC A in een woning van 2020 en verwacht een stuk meer te verstoken.
In mijn kleinere woning van 2016 (epc 28) verbruikte ik al 5500kWh per jaar aan gas (wel 22,5 graden constant).
Als je verbruik wilt berekenen moet je naar het verlies kijken van de woning. Zonder parameters is er niks zinnig over te vertellen.
Ah, ik had het niet goed gelezen en niet gezien voor een nieuwe woning is.Ja die kans zit er wel in. Het is deels ook gewoon een persoonlijke keuze. We gebruiken liever elektriciteit dan gas. Ik ben ook vergeten te zeggen dat we in de nieuwe woning vloerverwarming hebben en 10 zonnepanelen en deze ook veel beter zal geïsoleerd zijn.
Je krijgt wel een hogere injectievergoeding voor het "dag" deel. Het "nacht" (en dus ook weekend) deel is wel significant lager.Zie ik het nu zo verkeerd op die fiche van lunminus basicflex. Een tweevoudige teller is altijd duurder dan de enkelvoudige teller?
Ik heb momenteel een tweevoudige 'digitale' teller. Is het de moeite om dat dan naar enkelvoudig over te zetten?