Ik heb eergisteren panelen + batterij laten installeren en ben wat aan het bekijken hoe ik alles best optimaliseer.
Kunnen jullie volgende redenering eens nalezen en corrigeren wat ik over het hoofd zie?
Op vandaag: Engie Easy Variabel contract met eenvoudig tarief. 4000kWh per jaar verbruik, 50% tijdens daluren, digitale teller.
21 panelen gelegd en een batterij van 10kWh voorzien. Gisteren heb ik deze volledig kunnen laden en het bleek ook voldoende om ons gebruik 's avonds en 's nachts te dekken.
Ik heb ook een hybride wagen met een batterij van 13.8kWh, deze kan ik opladen via een buitenstopcontact en de verbruikte energie terugkrijgen via mijn werkgever. (tarieven creg) Op vandaag heb ik nog niet thuis geladen, maar ik heb een verbruiksmetertje besteld.
Ik ben van gedacht om te wisselen naar een tweevoudige teller zodat ik overdag iets meer krijg voor mijn injectie. Als ik dan 's nachts mijn wagen oplaad zou de terugbetaling van de werkgever ruimschoots de kosten moeten dekken.
In het weekend kan ik dan de wagen overdag laden. De overige injectie is dan (helaas) niet veel waard.
Mis ik iets of zijn dit "quick wins"?