Energieleveranciers

Kan zijn ja. Niemand weet exact wat gaat gebeuren.
Rond de 160€ ligt een weerstand. Als die fatsoenlijk doorbroken wordt gaan we naar 200€ (Bandbreedte 160-205€). Heeft daarstraks even 164,965€ aangetikt. Nu staat het op 155€. Komende dagen/week kijken of het 160€ kan doorbreken gedurende 2-tal dagen. Denk dat het in dat geval dus naar 200-205 € gaat. We zitten nu volgens mij dus op een (tijdelijke?) stopzetting van de stijging. Even afwachten wat de volgende dagen/week brengt. Nu zitten we aan de bovenkant van de range 100-160€. De volgende range is 160-200/205€. Vervolgens 200/205 - 250€ en tenslotte de vorige top. Denk/hoop dat het bij 200/205€ stopt 🤔

250€? Waar haal je dat?
 
Contract bij Engie is afgelopen (01/12/2021 tot 30/11/2022) dus zonet de cijfers eens vergeleken (wel nog wachten op de afrekening)
2 volwassenen, geen kinderen, veel thuiswerk, vloerverwarming op gas, koken op elektriciteit, geen zonnepanelen, 230m² bewoonbare oppervlakte

Gas
7384kWh ipv 12693kWh (besparing van 5308kWh of +-42%)

Stroom dag
1062kWh ipv 1122kWh

Stroom Nacht
1283 kWh ipv 1362 kWh
Qua stroom toch ook 11% eraf kunnen knijpen, maar in absolute getallen is dat uiteraard niet meer zoveel.
Totaal stroomverbruik maar 2346kWh

& nu is het wachten op de afrekening
 
Contract bij Engie is afgelopen (01/12/2021 tot 30/11/2022) dus zonet de cijfers eens vergeleken (wel nog wachten op de afrekening)
2 volwassenen, geen kinderen, veel thuiswerk, vloerverwarming op gas, koken op elektriciteit, geen zonnepanelen, 230m² bewoonbare oppervlakte

Gas
7384kWh ipv 12693kWh (besparing van 5308kWh of +-42%)

Stroom dag
1062kWh ipv 1122kWh

Stroom Nacht
1283 kWh ipv 1362 kWh
Qua stroom toch ook 11% eraf kunnen knijpen, maar in absolute getallen is dat uiteraard niet meer zoveel.
Totaal stroomverbruik maar 2346kWh

& nu is het wachten op de afrekening
Mooie besparing.

En 2 maand geleden heb je een voorstel gekregen van Engie voor een variabel contract? Engie Easy? En ga je dat nemen of zelf iets anders gezocht?

Ik kreeg recent ook het voorstel om vanaf februari (einde huidig contract) over te schakelen naar Engie Easy.
Vorig jaar nog een vast contract gekregen, dus stellen ze zelf toch ook enkel nog variabel voor.
Bij mij is het wel enkel voor elektriciteit. Geen gas aanwezig.
 
Mooie besparing.

En 2 maand geleden heb je een voorstel gekregen van Engie voor een variabel contract? Engie Easy? En ga je dat nemen of zelf iets anders gezocht?

Ik kreeg recent ook het voorstel om vanaf februari (einde huidig contract) over te schakelen naar Engie Easy.
Vorig jaar nog een vast contract gekregen, dus stellen ze zelf toch ook enkel nog variabel voor.
Bij mij is het wel enkel voor elektriciteit. Geen gas aanwezig.
Ik ben overgeschakeld naar Optifix in augustus dus eigenlijk nog voor Engie mij een voorstel kon doen.
En komen van Easy Indexed
 
  • Leuk
Waarderingen: XA4
Ah das gek. Op mijn contract staat een
Luminus Optifix Gas. (maart 2022) En dat is 10.06ct per kWh.

Op die paar centen zal het nu niet aankomen he.
Neen dat is niet gek :) Uw tarief is identiek hetzelfde

10.06 / 121 * 106 = 8.8 --> Inderdaad dus geen 8 cent maar 8.8 cent (= inclusief 6% Btw, die 10.06 is inclusief 21% Btw ;))
 
Neen dat is niet gek :) Uw tarief is identiek hetzelfde

10.06 / 121 * 106 = 8.8 --> Inderdaad dus geen 8 cent maar 8.8 cent (= inclusief 6% Btw, die 10.06 is inclusief 21% Btw ;))
Ok wat stom. Ik had er gewoon 6 procent afgetrokken, maar was me al niet meer bewust dat dit initieel 21 was. Merci voor de verduidelijking.
 
Zit bij Eneco flex, indexatie per kwartaal dus. Contract ingegaan 1 juli obv tariefkaart april (gasprijs was toen 10.81c), vorige maand mijn jaarrekening gehad (periode 1 juli tot 1 okt). Die 3 maanden vallen perfect samen met het 3e kwartaal, volgens mij moet de prijs op afrekening dus overeenkomen met die op de tariefkaart van juli (ttz 11.1c).

Op de afrekening staat het verbruik van gas echter aan 20.24c. Klopt niet zeker of zie ik hier iets over het hoofd?
 
Zit bij Eneco flex, indexatie per kwartaal dus. Contract ingegaan 1 juli obv tariefkaart april (gasprijs was toen 10.81c), vorige maand mijn jaarrekening gehad (periode 1 juli tot 1 okt). Die 3 maanden vallen perfect samen met het 3e kwartaal, volgens mij moet de prijs op afrekening dus overeenkomen met die op de tariefkaart van juli (ttz 11.1c).

Op de afrekening staat het verbruik van gas echter aan 20.24c. Klopt niet zeker of zie ik hier iets over het hoofd?
Je gaat pas einde kwartaal weten wat je voor dat kwartaal moet betalen.
 
Ah das gek. Op mijn contract staat een
Luminus Optifix Gas. (maart 2022) En dat is 10.06ct per kWh.

Op die paar centen zal het nu niet aankomen he.
8 of 10 cent. Slechts 25% verschil...

Ik ben aan het proberen om een injectie- only contract bij Engie te krijgen (50 cent/kwh)... Ik heb de indruk dat ze gaan rekken en doen tot ik het opgeef. Maar den dezen blijft hier proberen.
 
8 of 10 cent. Slechts 25% verschil...

Ik ben aan het proberen om een injectie- only contract bij Engie te krijgen (50 cent/kwh)... Ik heb de indruk dat ze gaan rekken en doen tot ik het opgeef. Maar den dezen blijft hier proberen.
Dat contract is variabel hé. Dus je hebt geen garantie dat op het moment dat je dat contract hebt of krijgt, dat het dan nog effectief 50cent is en niet gewoon evenveel als op uw huidig contract.
 
8 of 10 cent. Slechts 25% verschil...

Ik ben aan het proberen om een injectie- only contract bij Engie te krijgen (50 cent/kwh)... Ik heb de indruk dat ze gaan rekken en doen tot ik het opgeef. Maar den dezen blijft hier proberen.

Zo'n injectie-only contract is dan ook de drol van de energiecontracten. Elke leverancier gaat je proberen afschepen.
 
Zo'n injectie-only contract is dan ook de drol van de energiecontracten. Elke leverancier gaat je proberen afschepen.

Dat snap ik maar al te goed en zou ik ook doen. Maar het staat op de tariefkaart, dus ik ga ervoor.
Dat contract is variabel hé. Dus je hebt geen garantie dat op het moment dat je dat contract hebt of krijgt, dat het dan nog effectief 50cent is en niet gewoon evenveel als op uw huidig contract.

Het is al paar maanden 50 cent. Al is het maar 1 of 2 maanden 50 cent, flappen tappen. Kunnen altijd terugkeren naar een ander.

Ik wil vooral het proces testen nu zodat ik in de zomer snel kan contract hoppen.
 
Waarom voorzien ze daarvoor dan niet een andere prijszetting ?

vb 5 cent als je enkel een injectiecontract neemt.
Engie is ook de enige die injectie zonder afname toelaat. Meerkost is 6o euro. In de zomer produceer ik > 1000kwh /maand. Snel 60 euro terugverdiend als ik van een 10 naar een 30 of 40 of 50 cent contract kan hoppen.
 
Mijn eindfactuur van Engie is er intussen ook al.
Het is te zeggen, die voor gas en hier krijg ik uiteraard een heel mooi bedrag van terug (+500€ incl. Federaal pakket)

Maar de eindfactuur van stroom is er niet. Zoals ik intussen al een maand of 10 geen voorschotfacturen krijg voor stroom van Engie.
Bijgevolg zal het hier een serieuze som te betalen zijn.

Ik had gehoopt dat ze stroom & gas zouden verrekenen en het bijgevolg +-0 zou uitkomen (daarom extra betaald voor gas door het jaar)

Zou ik nu Engie moeten contacteren om te zeggen dat ik van hen geen factuur heb ontvangen? Of me gewoon stil houden en ze daar zelf maar laten achterkomen?
 
Terug
Bovenaan