EK 2020 | Groep D (Engeland, Kroatië, Tsjechië, Schotland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deleted member 14

Guest
1280px-UEFA_Euro_2020_logo.svg.png


13 juni 2021 - 15u
Engeland - Kroatië 1-0

14 juni 2021 - 15u
Schotland - Tsjechië 0-2

18 juni 2021 - 18u
Kroatië - Tsjechië 1-1

18 juni 2021 - 21u
Engeland - Schotland 0-0

22 juni 2021 - 21u
Tsjechië - Engeland 0-1

22 juni 2021 - 21u
Kroatië - Schotland 3-1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenlijk heeft Engeland ook een best goed team, iets minder de verdediging en doelman. Maar voor de rest veel talent
 
Eigenlijk heeft Engeland ook een best goed team, iets minder de verdediging en doelman. Maar voor de rest veel talent

Voor mij is Engeland de 'dark horse' van dit EK.

Een groep heel degelijke spelers (en 2-3 spelers van wereldklasse) die al enkele jaren samen spelen ook. De jongere talenten die ook stappen vooruit hebben gezet (Foden, Rashford, Chilwell, Mount).

Op het WK zijn ze al verrassend ver gekomen, dus ik zie ze ook nu mogelijks ver geraken.
 
Voor mij heeft Engeland al jaren een heel gelijkaardige ploeg als ons. Heel veel talent, heel veel potentieel. Maar toch altijd meer teren op het talent en minder op de ploeg. Als het mee zit, kunnen die zeker kampioen spelen. Al zie ik op dit moment eigenlijk niemand in de buurt komen van Frankrijk, die zowel het talent als de ploeg hebben.
 
Voor mij is Engeland de 'dark horse' van dit EK.

Een groep heel degelijke spelers (en 2-3 spelers van wereldklasse) die al enkele jaren samen spelen ook. De jongere talenten die ook stappen vooruit hebben gezet (Foden, Rashford, Chilwell, Mount).

Op het WK zijn ze al verrassend ver gekomen, dus ik zie ze ook nu mogelijks ver geraken.
Spelen ook hun matchen "thuis" niet onderschatten.
 
Zoals de afgelopen 20 jaar een te hoge dunk van zichzelf en achteraan een hoop grote namen die eigenlijk bitter weinig waard zijn.
Veel meer dan een outsider durf ik hen toch niet noemen eerlijk gezegd. Ze zijn idd ver geraakt op het WK. Maar als je dan gaat zien tegen wie ze eigenlijk zijn uitgekomen, en hoe ze telkens zijn doorgestoten, valt dat ook nog wel goed mee.

Frankrijk lijkt me idd topfavoriet en ik schat ons ook hoger in dan Engeland. En dan heb je nog die paar toernooiploegen zoals Duitsland en Italië. Die lijken beiden niet zo wauw te zijn deze generatie maar ik zou er toch altijd voor oppassen. Ze kunnen altijd verrassen maar ik denk dat ze tegen de eerste degelijke ploeg gewoon onderuit gaan.
 
Zoals de afgelopen 20 jaar een te hoge dunk van zichzelf en achteraan een hoop grote namen die eigenlijk bitter weinig waard zijn.
Veel meer dan een outsider durf ik hen toch niet noemen eerlijk gezegd. Ze zijn idd ver geraakt op het WK. Maar als je dan gaat zien tegen wie ze eigenlijk zijn uitgekomen, en hoe ze telkens zijn doorgestoten, valt dat ook nog wel goed mee.

Frankrijk lijkt me idd topfavoriet en ik schat ons ook hoger in dan Engeland. En dan heb je nog die paar toernooiploegen zoals Duitsland en Italië. Die lijken beiden niet zo wauw te zijn deze generatie maar ik zou er toch altijd voor oppassen. Ze kunnen altijd verrassen maar ik denk dat ze tegen de eerste degelijke ploeg gewoon onderuit gaan.
+ Portugal, dat lijkt me toch ook een niet te onderschatten ploeg.

Als CR7 nog eens echt in goede doen zit, en dan hebt ge daarbij Bruno Fernandes, Joao Felix, Bernardo Silva, Cancelo, Ruben Dias om er een paar te noemen.
 
+ Portugal, dat lijkt me toch ook een niet te onderschatten ploeg.

Als CR7 nog eens echt in goede doen zit, en dan hebt ge daarbij Bruno Fernandes, Joao Felix, Bernardo Silva, Cancelo, Ruben Dias om er een paar te noemen.
Diogo Jota zeker niet vergeten!
 
Dienstmededeling:

Jullie kunnen nog steeds mee doen aan onze EK pronostiek. Maar vergeet vooral niet jullie teamnaam te melden in het topic zodat we de teams kunnen accepten.

Iedereen is ook welkom op ons discord kanaal: #voetbal-ek-2021 voor een gezellige voetbalbabbel of een stevige supportersdiscussie.

Aan de forummers die al mee doen aan de pool. We zien dat er nog veel
tornooiverloop prono's moeten ingevuld worden. Die moeten ingevuld worden voor de start van het tornooi. De scores van de wedstrijden moeten pas net voor de wedstrijd ingevuld worden.
 
Laatst bewerkt:
Morgen 15u direct al de eerste topper, Engeland - Kroatië. Benieuwd of Engeland eens iets kan verwezenlijken dit EK.
 
Zonde dat de generatie van 2006 nooit prijs gepakt heeft met Beckham, Gerrard, Lampard, Ferdinand, Rooney, Terry..
Deze groep hangt wel veel beter aan elkaar dan die uit 2006. Daar zaten veel te veel ego's in die hun clubrivaliteit niet opzij konden zetten.
 
Die basiself van Engeland lijken mij toch ook niet ideaal te zijn, er lijken mij betere opties te zijn met hun kern. Ook sowieso iets waar Southgate vaak commentaar voor krijgt.
 
Die basiself van Engeland lijken mij toch ook niet ideaal te zijn, er lijken mij betere opties te zijn met hun kern. Ook sowieso iets waar Southgate vaak commentaar voor krijgt.
Vooral Trippier op linksback vind ik onbegrijpelijk. Goed seizoen gedraaid bij Atletico maar is van nature gewoon een rechtsback. Waarom geen Shaw of Chillwell?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan