Een nieuwe keuken

Veel hangt al van uw toestellen af. Mijn zus haar keuken is net geen 7k duurder en ongeveer even groot als de onze

-onderbouw dubbele spoelbak
- warmhoudlade
- wijnkoelkast
- composieten werkblad
- bora kookplaat met ingebouwde afzuiging

heeft die dan teveel betaald om ook een wand + eiland te hebben ?

Warmhoudlade? Microgolffoven warmt het wel weer op.
Wijnkoelkast? Voor 3 flessen wijn?
Bora kookplaat met ingebouwde afzuiging? Toch raar dat iedereen plots Bora wilt hebben, terwijl toen wij onze keuken kochten, dat merk alleen leverbaar was bij " luxe-keukens".
 
Warmhoudlade? Microgolffoven warmt het wel weer op.
Wijnkoelkast? Voor 3 flessen wijn?
Bora kookplaat met ingebouwde afzuiging? Toch raar dat iedereen plots Bora wilt hebben, terwijl toen wij onze keuken kochten, dat merk alleen leverbaar was bij " luxe-keukens".
Warmhoudlade is echt wel handig. Zowel om uw servies te warmen als bv warme voorgerechten of hapjes al klaar te zetten. Microgolf droogt uw eten uit als ge het daarvoor gebruikt

wijnkoelkast is een bewaarkast, net zoals de mijne. Hier liggen daar continu tussen de 140 en 160 flessen in. Bij men zus een 60-tal, is een klein model.
Die van haar was nog redelijk cava qua prijs. De onze is een bizone Eurocave met houten legplanken op telescooprails. Heb die al een chance in occasie gevonden want nieuw zit die richting de 4000€.

toen wij gebouwd hebben waren al die platen met dampkap in er nog net niet, anders hadden we het ook gekocht. Ik vind de bora persoonlijk te kleine (de basic dan). Maar onze neff 92cm + 120cm eilanddampkap van Siemens waren samen duurder dan een all in one. Laat staan als het een Novy of Falmec bv was geweest. Dan hebt ge voor de prijs van een bora basic misschien net uw dampkap
 
Zouden jullie in de familie niet beter jullie alcoholverslaving aanpakken dan?

En hoe lang heeft uw bouw geduurd want bora bestaat toch wel al vele jaren. Dus toen jij bouwde bestond dat nog niet en toch heb je digitale meter?
 
Voor de prijs van zo'n kookplaat heb je toch evengoed een dampkap en kookplaat los. Dat is toch helemaal niet goedkoper.
Bij Ixina kwam een kookplaat op €2000, dampkap van Novy op €1600.

die Bora stond te koop voor €2499.

Toppunt van al: bij Eggo hebben we maar €1899 betaald voor die Bora
 
Bij Ixina kwam een kookplaat op €2000, dampkap van Novy op €1600.

die Bora stond te koop voor €2499.

Toppunt van al: bij Eggo hebben we maar €1899 betaald voor die Bora
Definieer "een kookplaat"? De duurste elektrische kookplaat bij vandenborre kost €1.999 maar voor de helft van de prijs heb je ook al iets hoor :)
 
Zouden jullie in de familie niet beter jullie alcoholverslaving aanpakken dan?

En hoe lang heeft uw bouw geduurd want bora bestaat toch wel al vele jaren. Dus toen jij bouwde bestond dat nog niet en toch heb je digitale meter?
Alcoholverslaving das voor het plebs dat uit van die kartonnen kratjes drinkt :)
Hier liggen behoorlijk wat bewaarwijnen tussen, ge moet dat niet interpreteren als dat wij 160 flessen per jaar kastaar maken.
Mijn punt was vooral: kleine verschillen maken direct een groot verschil in prijs. Van die “zie is hoe goedkoop het kan” keukens dat bestaat enkel als ge met de meest basic toestellen werkt

Bora bestond toen al, andere merken hadden het nog niet. En bij Bora was de plaat te klein naar mijn zin (tenzij ge de domino neemt maar dan explodeert de prijs)
Ik wou 5 of 6 volwaardige pitten met minstens 1 koppelbare zone en dat kan een bora basic niet.

also: iedereen die pv heeft laten keuren na 2018 hing er aan voor die meter hoor, maar dat doet hier niet ter zake.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alcoholverslaving das voor het plebs dat uit van die kartonnen kratjes drinkt :)
Hier liggen behoorlijk wat bewaarwijnen tussen, ge moet dat niet interpreteren als dat wij 160 flessen per jaar kastaar maken.
Mijn punt was vooral: kleine verschillen maken direct een groot verschil in prijs. Van die “zie is hoe goedkoop het kan” keukens dat bestaat enkel als ge met de meest basic toestellen werkt

Bora bestond toen al, andere merken hadden het nog niet. En bij Bora was de plaat te klein naar mijn zin (tenzij ge de domino neemt maar dan explodeert de prijs)
Ik wou 5 of 6 volwaardige pitten met minstens 1 koppelbare zone en dat kan een bora basic niet.

also: iedereen die pv heeft laten keuren na 2018 hing er aan voor die meter hoor, maar dat doet hier niet ter zake.
6 pitten is wel al veel. Gebruik je dat veel?

(Mijn panelen zijn halfweg 2018 pas geplaatst en gekeurd en heb geen digitale meter ze)
 
Na 2018, onze keuring was zomer 2019 ergens.

het zijn 5 pitten geworden, 2x2 koppelbaar en 1 XL in het midden (neff)
Ik gebruik dat constant. 2 grote pannen en pot in het midden kan nu perfect. Zo een postzegel plaat kan wel 4 pitten hebben maar daar passen zelden meer dan 2 pannen of potten op.
 
Soit ff Offtopic: Onze panelen liggen pas van 2020 en heb geen digitale meter se.

Nu goed, ik snap dat veel mensen veel geld uitgeven aan een keuken. Maar ik vind het jammer om 30K aan een keuken uit te geven, en dan enkel de microgolf te gebruiken voor lasagna op te warmen omdat men geen tijd heeft om uren in de keuken te staan.

Maar de prijzen die door Desolation worden aangehaald , zijn echt wel extreem. Ik zie dat hij veel pitten gebruikt, maar op onze postzegel plaat kan ik toch ook evengoed 3 potten of pannen geplaatst krijgen. En die kostte 800 euro bij Ixina.
 
Soit ff Offtopic: Onze panelen liggen pas van 2020 en heb geen digitale meter se.

Nu goed, ik snap dat veel mensen veel geld uitgeven aan een keuken. Maar ik vind het jammer om 30K aan een keuken uit te geven, en dan enkel de microgolf te gebruiken voor lasagna op te warmen omdat men geen tijd heeft om uren in de keuken te staan.

Maar de prijzen die door Desolation worden aangehaald , zijn echt wel extreem. Ik zie dat hij veel pitten gebruikt, maar op onze postzegel plaat kan ik toch ook evengoed 3 potten of pannen geplaatst krijgen. En die kostte 800 euro bij Ixina.
Ja voor de meesten is dat idd voldoende. Als je hobbykok ofzo bent snap ik dat wel
Mijn eten met mijn basistoestellen is beter dan bij mensen die ik ken met duurdere Miele of Siemens :p
 
Werkt dat goed die BORA?
Ken iemand die zo een dampkap heeft die uit eiland komt maar enkel de potten ertegen wordt afgezogen
Wij hebben zo'n telescopische dampkap, werkt heel goed eigenlijk :)

Als jullie het hier hebben over eiland. Kan het nog iets vager qua omschrijving ?
1,80m breed, 3,60m breed ?
Dubbele kasten dus 1,20m of maar 80-90 ?
 
zo een afzuig systeem in je kookvuur, hoe werkt dat eigenlijk? Als je zo een vuur tegen de muur hebt staan, kan ik me voorstellen dat damp / stoom evengoed naar buiten wordt afgevoerd. Maar wat als je zo'n een kookplaat in een eiland hebt steken?
 
zo een afzuig systeem in je kookvuur, hoe werkt dat eigenlijk? Als je zo een vuur tegen de muur hebt staan, kan ik me voorstellen dat damp / stoom evengoed naar buiten wordt afgevoerd. Maar wat als je zo'n een kookplaat in een eiland hebt steken?
Zoals andere dampkappen met recirculatie systeem.
 
zo een afzuig systeem in je kookvuur, hoe werkt dat eigenlijk? Als je zo een vuur tegen de muur hebt staan, kan ik me voorstellen dat damp / stoom evengoed naar buiten wordt afgevoerd. Maar wat als je zo'n een kookplaat in een eiland hebt steken?
Koolstof filter en inderdaad recirculatie
 
Soit ff Offtopic: Onze panelen liggen pas van 2020 en heb geen digitale meter se.

Nu goed, ik snap dat veel mensen veel geld uitgeven aan een keuken. Maar ik vind het jammer om 30K aan een keuken uit te geven, en dan enkel de microgolf te gebruiken voor lasagna op te warmen omdat men geen tijd heeft om uren in de keuken te staan.

Maar de prijzen die door Desolation worden aangehaald , zijn echt wel extreem. Ik zie dat hij veel pitten gebruikt, maar op onze postzegel plaat kan ik toch ook evengoed 3 potten of pannen geplaatst krijgen. En die kostte 800 euro bij Ixina.
Ik heb voor mijn Neff nog geen 1000€ betaald ;)

onze keuken was all-in net geen 16k. Is wel voorzien om het laminaat werkblad nog te vervangen door iets vlek- en hittebestendig. Maar dit was goed om te starten.

ik heb hier eigenlijk nog nergens met gekke prijzen gegooid. Ik ben gaan kijken naar keukens met gekke prijzen puur om is te zien wat er allemaal kan en dat zijn andere budgetten ze. Met 15k kon ge daar misschien net de toestellen betalen.
 
Ik heb daar wat te ver in gegaan, maar tis wel vooral schoon :unsure:
Gewoon ook redelijk wat kasten, eiland, schuifdeur naar trap en pivotdeur naar berging compleet ingewerkt.
Maar inderdaad met toestellen(vzug,novy,..), dekton werkblad, himacs toog etc kom ik eigenlijk aan wat een absurd bedrag voor wat ik het gebruik voorlopig, hopelijk komt daar wel nog verandering in. 😅
 
Ik heb voor mijn Neff nog geen 1000€ betaald ;)

onze keuken was all-in net geen 16k. Is wel voorzien om het laminaat werkblad nog te vervangen door iets vlek- en hittebestendig. Maar dit was goed om te starten.

ik heb hier eigenlijk nog nergens met gekke prijzen gegooid. Ik ben gaan kijken naar keukens met gekke prijzen puur om is te zien wat er allemaal kan en dat zijn andere budgetten ze. Met 15k kon ge daar misschien net de toestellen betalen.

Sorry, was iemand anders die prijzen boven de 2000 euro aanhaalde voor toestellen.

Dan nog...

Ik heb ooit eens een aflevering gezien van huizenjagers met een een fantastisch mooie keuken in. Echt alle mogelijke toestellen aanwezig, en dingen die niet standaard zijn in een keuken. Ik weet niet wat ze heeft gekost, maar de toestellen waren van Gaggenau. Als je nu eens de prijzen van dat merk opzoekt, dan valt je broek af. Wat maakt dat toestel beter dan elk ander? Is het om te stoefen : Kijk eens wat ik in mijn keuken heb staan?

De mensen hun reactie die naar dat huis kwamen kijken: Ja maar, ik zou hier niet durven koken, stel je voor dat ik een mes op mijn kookplaat laat vallen?
 
Zoals andere dampkappen met recirculatie systeem.

Ik geloof precies niet in dat recirculatiesysteem die ingewerkt zit in kookplaten.
- Zo'n vettige troep, zoveel vocht, ... die instant gefilterd zou worden naar perfect propere lucht? Dat maakt me sceptisch.
- Een grote pot kokend water aan de andere kant van uw kookplaat die de stoom naar boven blaast, en die afzuiging zou dan zo hard moeten zuigen dat die stoomwolk 180° afgebogen wordt en onderaan wordt weggezogen? Meh.

Ik heb dan ook een "ouderwetse" dampkap genomen met afzuiging naar buiten toe. Weg is weg. Geen filters die kunnen opstoppen. Geen filters die vervangen moeten worden, wat vervolgens 90% van de mensen wellicht vergeet te doen. Enzovoort. Ik heb het onderhoudsarme aspect proberen door te trekken als rode draad in gans mijn renovatie.

Of ben ik nu te sceptisch?
 
Terug
Bovenaan