Een Nieuwe Graduaat Meet- en regel (HBO5) of Bachelor onderhoudstechnologie.

LeBateauRouge

New member
Dag,

Ik ben al zeer lang aan het twijfelen om terug naar school te gaan. Ik heb reeds een Graduaat (HBO5) Elektromechanica gevolgd, maar ik ben aan het twijfelen of ik terug een Graduaat wil halen --> meet- en regel (Ik ken hier heel weinig van, dus ook gewoon uit interesse) zou volgen of bachelor onderhoudstechnologie.

Ik ben iemand die altijd wel is kijkt vacatures om te zien wat werkgevers juist willen zien in nieuwe werknemers. Ik studeer in functie van vacatures meestal om dat dit mij het meeste heeft opgebracht in het verleden. (Ik zie zeer veel E&I verschijnen) Ik heb ook graag een brede basis van alles, zodat ik overal wel een beetje over weet en kan nadenken. (geen expert) (PLC avondopleiding gevolgd en nu er 650 bruto mee vooruit gegaan).

Ik vroeg me af wat mijn carrière het meeste zou vooruit helpen. Een bachelor (stapje naar boven) of Een graduaat meet- en regel (een stapje opzij)? of hebben jullie nog tips of sectoren voor mij om verder of sneller in een carrière door te groeien. Ik ben zeer tevreden met mijn loon en voordelen op de moment, maar natuurlijk zit ik in een servicebedrijf, dus een vrij vlakke structuur. Ik leer veel, maar over 3-5 jaar ongeveer zou ik een toch andere richting willen uit gaan.

Alvast bedankt om te antwoorden.
 
Hangt er vanaf welke richting je wilt gaan met je carrière.

In weze heb je al ervaring en in mijn ogen is ervaring toch nog iets belangrijker als een diploma. Zeker omdat het hier gaat over een extra graduaat of een bachelor. En je hebt al een diploma hoger onderwijs! Misschien moet je eens bij een bedrijf langs gaan en over je ambitie praten (of bij je huidige werkgever).

Nu als je echt zegt bachelor of graduaat zijn er twee vragen.
1. Wil je nieuwe dingen leren (meet en regeltechniek) of wil je je verdiepen met een bachelor onderhoudstechnologie