Een Déjà Vuutje: Kompany in 2023? (Tombola!)

Waar hangt Kompany uit na de zomer van 2023?


  • Totaal aantal stemmers
    129
  • Opiniepeiling gesloten .

Gavin

Well-known member
koknj1z.gif

- "Er waren klanten genoeg, de omzet was goed, maar niet goed genoeg om de kosten te dekken."

Met deze woorden omschreef zaakvoerder Kompany het faillissement van zijn twee cafés Good Kompany in 2015. Ge zou door deze boterzachte financiële analyse durven vermoeden dat barman Vinces witte kassa op de typisch drukke weekendavonden telkenmale net die twee pilsen en een wit wijntje tekortkwam om in de zwarte cijfers te raken. Zijn omschrijving verheelde echter een put van omzeggens tweeënhalf miljoen (2.500.000) euro in de administratie, driest uitgegraven in goed acht maanden tijd, alle positieve exposure in de kwaliteitsmedia ten spijt. Een gerucht, toegegeven van vrij apocriefe aard, deed de ronde dat Kompany's voetbalreflex hem even liet nadenken over een gedwongen verkoop van een jonge serveerster zonder eindproduct aan een Brusselse jeugdbende, al dan niet rekenend op hand-en-spandiensten van vader Lukaku die wel enige ervaring kon voorleggen met vrouwen tegen hun wil na enkele rake klappen in autokoffers te proppen, maar hij besliste in eer en geweten dat dat een troef was die hij voor grotere projecten achter de hand zou houden. "Les 1 van het ondernemen. Een investering is altijd een risico: ‘you win some, you lose some!’" riep Kompany, al spiekend op pagina twaalf van zijn Vlerickcursus die hij een academiejaar eerder van Verschueren Jr. gekopieerd had, de verzamelde wereldpers nog een irrelevante banaliteit toe. Einde verhaal.

- "Er waren kansen genoeg, de inzet was goed, maar niet goed genoeg om te kunnen zegevieren."

Met deze woorden beschrijft manager Kompany de zoveelste generische brilscore van Anderlecht in 2021/22. Ge zou door deze boterzachte sportieve analyse durven vermoeden dat coach Vinces inmiddels vaste basiself als klassementsleider andermaal door de VAR geringeloord werd na negentig minuten de academische perfectie van het spel te hebben benaderd. Zijn omschrijving verheelt echter een achtste plaats en een negatief doelsaldo dat in honderdduizendtallen uitgedrukt verdacht dicht in de buurt komt van de jaarrekeningen van zijn respectievelijke cafés, seizoenen gespin van verafgodende journalisten ten spijt. De excuses van onervaren youngsters, Engelse stromantrainers, het verkopen van jonge serveerders zonder eindproduct en zijn eigen blessures heeft hij in de vorige seizoenen al opgebruikt, zodus is het welletjes geweest voor de harde kern van Het Instituut Anderlecht, die, na een klein handgemeen tussen twee full kit wankers tijdens de meest recente fandag daarover, desondanks besloten heeft dat Kompany boven Deschacht blijft prijken in de Neerpedecoryfeerangschikking en zodoende gezamenlijk deze boodschap als canon op diverse internetfora zal blijven uitdragen. "Les 1 van het trainerschap. Een wedstrijd moet altijd gespeeld worden: you win some, you lose some!’" roept Kompany, niet spiekend in de trainerscursus die hij drie seizoenen eerder van Franky Vercauteren gekopieerd maar nog steeds niet doorgenomen heeft, de verzamelde wereldpers wederom een irrelevante banaliteit toe. Einde verhaal.

Wacht wat, einde verhaal? Een one and done bis? Plausibel, penvrienden. Even wat serieuzer nu, Kompany laat altijd uitschijnen dat een falend project van hem geen optie is voor de club Anderlecht, en dat zijn plan móét werken voor de club Anderlecht. Maar daar valt aan te twijfelen, de club Anderlecht begint namelijk theoretisch met een schone lei zodra ze de samenwerking met Kompany beëindigt, zoals bij elke trainers- of eigenaarswissel. De club is groter dan wie of welke schuldenberg dan ook, en voor dat laatste zijn het uiteindelijk toch maar de afgetroggelde miljoenen van Perrigo die verzwolgen worden door het Astridpark, dat steekt zo nauw niet. Als een bedrijf mij voor misschien een half miljard te veel uitkoopt na wat creatieve boekhouding mijnentwege, dan gooi ik dat gratis geld zelfs met plezier naar een crowdfundactie voor een ooit zo prestigieus internetforum, laat staan dat ik zou twijfelen over de ogenschijnlijk bodemloze put van mijn ooit zo prestigieus voetbalspeeltje niet genaamd Oostende. Zolang ik maar niet voor baby Pia moet sms'en, aan mijn stickerdebacle tegen de schadelijke straling van zo'n mobiele telefoon wens ik niet meer herinnerd te worden, miljardair of niet.
Voor Kompany daarentegen ... wel, voor hem staat zijn hele trainerscarrière op het spel. Waar gaat immers iemand met zijn brevetloze status, bijhorend mediacircus en plaats vier in de JPL als grootste verwezenlijking aan de slag als het niet lukt bij Anderlecht? Andere ploegen in de JPL lijken sowieso geen optie. Welke van de achtennegentig ploegen uit de vijf grootste competities, toch zijn doel na dit hoofdstuk, gaat er zich de handen aan verbranden? Geld heeft hij in overvloed en zijn ambitie is groot, dus dat sluit ook al een deel verre bestemmingen uit. De MLS, door zijn connectie met City stappend in de voetsporen van Thierry Henry, die ook hopeloos de boot inging bij zijn jeugdclub als eerste klus en via de Rode Duivels, onderricht van Guardiola en wat analyses in de studio's van BBC wel meer gemeen heeft met Kompany dan ge op het eerste zicht zou bevroeden? Heingewijs postvatten in de iets bescheidenere studio's van Eleven Sports naast dat andere Anderlechticoon Frank The Tank, dan maar?

Ik zie het eerlijk gezegd niet, behalve mogelijks één optie: De nationale ploeg. Op voorspraak van Kompany heeft Bobby Martinez 'zijn' paarswitte talenten daar reeds laten roderen terwijl bevriende spelers als Chadli caps toestoppen geen vragen oproept, het is dus een beetje zoals thuiskomen bij Anderlecht maar dan met nog meer incompetente mensen boven hem. Die incapabele bende zou Kompany Couckegewijs maar al te graag op het schild hijsen om er zichzelf weer vliegensvlug achter te verschuilen, nadat blijkt dat ze iemand met adequate adelbrieven nog steeds niet voldoende kunnen vergoeden spijts jaren van gratis geld gegenereerd door de gouden generatie. Een job zonder veel druk in vergelijking met clubvoetbal? Check. Schier automatische kwalificatie voor play-off 1, beter gekend als de eindronde, van EKs en WKs? Check. De combo vreemde opstellingen/selecties met eindeloze praatjesmakerij? Dubbele check!! Bonka Circus kan er, recentelijk nog geïnspireerd door Clijsters' door blessures kortgewiekte brand building, gelijktijdig een kritiekloze docu over draaien om zo zijn portfolio en balansen weer positief aan te vullen. Let wel, de laatste keer dat we een voorheen voetballend uithangbord van de Rode Duivels een lustrum later als overtuigingstrainer bij de staf hebben gehaald, niettegenstaande ook enkel maar een spaakgelopen trainerscarrière in de JPL in zijn rugzak stekend, hebben we vier jaar stilgestaan, al dan niet letterlijk in een doorweekt wit hemdje voor de dug-out tijdens een sfeerafspiegelende wolkbreuk.

Vandaar een volksraadpleging: waar zal Kompany, laten we zeggen in augustus 2023, uithangen? De kiezers met de juiste toekomstvisie gooi ik in een tombola als de uitslag bekend is, en naar de winnaar van deze lottrekking verstuur ik desgewenst een fles van dezelfde witte wijn waarvan zogezegd één glaasje meer op een drukke zaterdagavond zijn café had kunnen redden. De pilsen houd ik voor mezelf om door Euro2024 te raken na de uitschakeling in de achtste finales door Noorwegen.
 
Ik onthou vooral een nieuw woord dat ik dankzij dit prachtig stukje proza weer heb geleerd: apocrief. :bow:

Daarnaast, zeker nog bij RSCA, alwaar hij duidelijk een Mastercard Platinum met oneindig krediet in de portefeuille heeft zitten. En hij moet toch ook de tijd krijgen om Vanden Borre weer aan het voetballen te krijgen.
 
Welke van de achtennegentig ploegen uit de vijf grootste competities, toch zijn doel na dit hoofdstuk, gaat er zich de handen aan verbranden?​

Jajaja, straks maakt ie zelfs nog een gefaalde tussenstop bij een andere ploeg alvorens over te nemen bij de nationale ploeg na het WK. En regenen dat het doet in Burnley, perfect!!!

(PS: nog een jaar om te stemmen)
 
Die blijft gewoon bij Anderlecht, want die wilt daar vertrekken met een titel en die mens is er waarschijnlijk nog steeds rotsvast van overtuigd dat hij zelfs met de beloftenploeg kampioen kan spelen in de JPL. Die gaan ze echt moeten ontslaan om er eerder van af te geraken.
 
Die blijft gewoon bij Anderlecht, want die wilt daar vertrekken met een titel en die mens is er waarschijnlijk nog steeds rotsvast van overtuigd dat hij zelfs met de beloftenploeg kampioen kan spelen in de JPL. Die gaan ze echt moeten ontslaan om er eerder van af te geraken.

Helemaal niet. Kompany heeft net zijn eisen gezet om te investeren in de kern. Want binnen de club zijn er mensen die er van overtuigd waren dat we veel beter konden halen met deze kern. Terwijl we gewoon op de plaats staan waar we thuishoren. Dat fabeltje dat iedereen zogezegd blindelings Kompany zou volgen klopt gewoon niet. Worden nog spannende weken. Maar zonder Kompany zijn we alvast een pak slechter af dan met. Wat de haters ook mogen beweren.
 
Ach , de meeste haters zijn toch meestal geen Anderlechtfans , who cares . Beetje zoals de Lukakuhaters bij de RD , hij kan gene bal goed aannemen , maar word waarschijnlijk gewoon simpelweg de beste spits die de RD in een x aantal jaar ooit gaat hebben ( check stats).
Als voetballer werd de Vinnie ook "uitgelachen" voor zijn glazen lichaam , nu heeft hij een copy van zen lichaam voor een stadium waar een van de beste teams ter wereld speelt.
Als trainer nu 2 jaar bezig met laat ons duidelijk wezen een Anderlecht in heel moeilijke tijden, een keer 4de , een keer 3 de . ( kweet niet of ik die coronagelinkte 8 ste plaats moet bijrekenen)
Laat die maar nog lang bij ons blijven .
 
Als trainer nu 2 jaar bezig met laat ons duidelijk wezen een Anderlecht in heel moeilijke tijden, een keer 4de , een keer 3 de . ( kweet niet of ik die coronagelinkte 8 ste plaats moet bijrekenen)
Laat die maar nog lang bij ons blijven .
Heel moeilijke tijden? Beetje serieus blijven hé -> Hoeveel ploegen in België kunnen Zirkzee en Kouamé in de spits kan opstellen ?

Ik zeg niet dat Anderlecht kampioen moet spelen, maar een 3e plaats halen met deze ploeg die jullie hebben lijkt me toch echt geen uitzonderlijke prestatie, zeker niet als je ziet hoe andere topploegen het hebben laten afweten dit jaar.
 
Heel moeilijke tijden? Beetje serieus blijven hé -> Hoeveel ploegen in België kunnen Zirkzee en Kouamé in de spits kan opstellen ?

Ik zeg niet dat Anderlecht kampioen moet spelen, maar een 3e plaats halen met deze ploeg die jullie hebben lijkt me toch echt geen uitzonderlijke prestatie, zeker niet als je ziet hoe andere topploegen het hebben laten afweten dit jaar.
Dus volgens u moet je het beter doen omdat je een Zirkzee hebt en een Kouame , ja laat me dan gewoon ook in het trainersvak instappen .
En ik heb het ook niet over een uitzonderlijke prestatie .
Wat andere topploegen doen , tja daar kan Kompany niet aandoen he
 
Dus volgens u moet je het beter doen omdat je een Zirkzee hebt en een Kouame , ja laat me dan gewoon ook in het trainersvak instappen .
En ik heb het ook niet over een uitzonderlijke prestatie .
Wat andere topploegen doen , tja daar kan Kompany niet aandoen he
Ik vind dat echt wel 2 spitsen die beduidend meer kwaliteit hebben dan een Adamyan, Frey, Undav, Vanzeir... en jullie keeper is ook top, dus 3e plaats vind ik dan geen wow-prestatie van Kompany to be honest.
 
Ook niet vergeten dat Anderlecht ook maar net in PO1 is terecht gekomen.

Mijn paarse vrienden zijn toch ook niet allemaal overtuigd van de trainerskwaliteiten van Kompany.
 
Dus volgens u moet je het beter doen omdat je een Zirkzee hebt en een Kouame , ja laat me dan gewoon ook in het trainersvak instappen .
En ik heb het ook niet over een uitzonderlijke prestatie .
Het is wel een feit dat PO1 halen met deze kern eerder perfect normaal is dan een prestatie. Ik denk niet dat hij het volle potentieel uit deze kern heeft gehaald, laat staan dat hij ze boven zichzelf heeft laten uitstijgen.
Wat andere topploegen doen , tja daar kan Kompany niet aandoen he
Nee, maar dat speelt wel mee... Genk was afgrijselijk, Standard is zelfs de naam topploeg niet meer waard en Gent is ook veel te laat onder stoom gekomen. Buiten Union was er eigenlijk ook geen enkele outsider die serieus mee deed voor de prijzen.
En zelfs met deze meeval haal je PO1 maar op de laatste speeldag vd reguliere competitie. Dan moet je imo niet spreken van een goede prestatie als coach.

Ik ben volledig akkoord met je stelling dat hij nog lang bij RSCA mag blijven trouwens. Hij is nog steeds de juiste man op de juiste plaats. Maar dat is nog altijd niet voor zijn talent als coach maar om het feit dat er nog altijd een overgrote meerderheid alle vertrouwen heeft in hem waardoor er dus perfect nog een jaar zonder titel kan komen zodat jullie bestuur het gat in de begroting volledig kan dichtrijden. Dus puur op bestuurlijk vlak is hij nog altijd de beste keuze voor een trainer die je enkele jaren geleden had kunnen maken. Maar ik had persoonlijk wel al meer progressie willen zien in Kompany als coach dan wat hij dit seizoen getoond heeft.
 
Het is wel een feit dat PO1 halen met deze kern eerder perfect normaal is dan een prestatie. Ik denk niet dat hij het volle potentieel uit deze kern heeft gehaald, laat staan dat hij ze boven zichzelf heeft laten uitstijgen.

Nee, maar dat speelt wel mee... Genk was afgrijselijk, Standard is zelfs de naam topploeg niet meer waard en Gent is ook veel te laat onder stoom gekomen. Buiten Union was er eigenlijk ook geen enkele outsider die serieus mee deed voor de prijzen.
En zelfs met deze meeval haal je PO1 maar op de laatste speeldag vd reguliere competitie. Dan moet je imo niet spreken van een goede prestatie als coach.

Ik ben volledig akkoord met je stelling dat hij nog lang bij RSCA mag blijven trouwens. Hij is nog steeds de juiste man op de juiste plaats. Maar dat is nog altijd niet voor zijn talent als coach maar om het feit dat er nog altijd een overgrote meerderheid alle vertrouwen heeft in hem waardoor er dus perfect nog een jaar zonder titel kan komen zodat jullie bestuur het gat in de begroting volledig kan dichtrijden. Dus puur op bestuurlijk vlak is hij nog altijd de beste keuze voor een trainer die je enkele jaren geleden had kunnen maken. Maar ik had persoonlijk wel al meer progressie willen zien in Kompany als coach dan wat hij dit seizoen getoond heeft.
Het is dan ook een jonge coach he , die maken fouten , die zeggen wel is domme dingen ( buiten Hein dan ) .
Ik wil dan toch ook wel de Blessures erbij betrekken
- Ashimeru , volgens mij onzen beste middenvelder .
- Delcroix , volgens mij onze beste verdediger
-Debast , misschien ons grootste talent kwa verdediging
-Yari , paar keer gebleseerd
Neem daar dan nog is bij dat je Hoedt en Magalan er moet zetten die gewoon niet foutloos kunnen spelen .
Kana /Arnstad had hij gewoon eerder moeten droppen . Misschien wel zen grootste fout.
Nen El Hadj die gewoon wegzinkt ...
 
Het is dan ook een jonge coach he , die maken fouten , die zeggen wel is domme dingen ( buiten Hein dan ) .
Stel dat Club nu Hoefkens aanstelt, en we eindigen volgend seizoen 3e, dan gaan er toch maar weinig Club-supporters happy zijn en het door de vingers zien omdat onze coach nog jong is, dus dat is niet echt een argument voor mij.

Grootste "verdienste" van Kompany is dat er echte toppers genre Nmecha en Zirkzee naar Anderlecht willen komen, maar of hem dat een goede coach maakt??
 
Het is dan ook een jonge coach he , die maken fouten , die zeggen wel is domme dingen ( buiten Hein dan ) .
Ik wil dan toch ook wel de Blessures erbij betrekken
- Ashimeru , volgens mij onzen beste middenvelder .
- Delcroix , volgens mij onze beste verdediger
-Debast , misschien ons grootste talent kwa verdediging
-Yari , paar keer gebleseerd
Neem daar dan nog is bij dat je Hoedt en Magalan er moet zetten die gewoon niet foutloos kunnen spelen .
Kana /Arnstad had hij gewoon eerder moeten droppen . Misschien wel zen grootste fout.
Nen El Hadj die gewoon wegzinkt ...
Hoedt heeft hij natuurlijk zelf gehaald en zou sowieso basisspeler zijn.
 
Terug
Bovenaan