Ebay item te goedkoop, toch riskeren?

Wolfken

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik weet dat dit niet mogelijk is, en toch ...

Ik was aan het kijken op Ebay voor filament toen ik op deze winkel terecht kwam: https://www.benl.ebay.be/usr/bnb-parts.pl?_trksid=p2047675.l2559
Het lijkt een vrij degelijke winkel, met vrij goede maar normale prijzen, met uitzondering van deze advertentie: https://www.benl.ebay.be/itm/Printe...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

zelfs voor een kloon is dat te goedkoop, ik probeer het addertje onder het gras te vinden, maar tot nu toe vind ik niet echt iets wat wijst op fraude. Natuurlijk, hun feedbackscore is ook niet super.
Ik ben aan het twijfelen of ik het mij niet zou riskeren, enkel al uit pure nieuwsgierigheid,als ik betaal met Pay Pall, ben ik normaal gezien toch goed gedekt?
Wat denken jullie daarvan? Doen of niet?
 
Op zich ziet die advertentie er toch legit uit. Is een Prusa kloon met PETG materiaal, daarmee dat die zo goedkoop is.

Als je de model en type in Google in typt zie je een paar voor rond de $125 wat ongeveer overeenkomt met €90.

Het ziet er i.i.g. niet als een scam uit.

Je bent sowieso altijd gedekt door Paypal, moest je toch iets anders aan krijgen. Paypal kiest zo goed als altijd de zijde van de koper, zolang je bewijs hebt (hou wel rekening mee dat de Paypal claim wel een goeie week of 2 kan duren eer ze je claim bekijken en hun oordeel villen). Heb zelf al een paar keer een claim geopend en is altijd correct afgehandeld.
 
Bedankt voor uw antwoord.

Ik denk dat u zich ergens vergist, dit is de officiële kit van Trianglelab zonder moederbord en zonder de geprinte onderdelen: https://www.aliexpress.com/item/33012746191.html?spm=2114.12010612.8148356.42.c2ef6c31KJNH0a zoals u kunt zien, kost deze kit 338 euro zonder verzendingskosten (125 euro, slik)
En dit is de versie van Fystetc, dat is de firma die de moederborden namaakt: https://www.aliexpress.com/item/1005001387387366.html?spm=2114.12010612.8148356.51.61104c98wPtY75 Deze kost 304 euro zonder de verzendingskosten (30 euro) bij deze kit is het moederbord wel inbegrepen.
En dit is de website van de verkoper op ebay: https://bnb-parts.pl/en/Home/1394-printer-3d-trianglelab-diy-i3-mk3s-bear-fysetc-einsyrambo-11b.html
Zoals u kunt zien, is de vraagprijs hier 641 euro, en dat is toch een groot verschil met het geen hij er voor op ebay vraagt.
Hij heeft een Facebook pagina, een eigen winkel, de adressen, mails en telefoonnummers kloppen met de officiële gegevens, op het eerste gezicht vind ik niets dat duidt op oplichting, behalve dat deze kit echt veel te goedkoop is.
Ik denk, dat de verkoper zich vergist heeft en dacht dat de verkoopprijs op ebay onmiddellijk in euro stond in plaats van in de Poolse zloty, een prijs van 428 euro voor zo'n kit is niet overdreven op ebay.

Soit, ik zou misschien willen filament kopen in deze ebay winkel, maar zolang ik niet zeker ben of deze verkoper te vertrouwen is, doe ik dat niet.
Ik heb hem een email gestuurd waarin ik uitleg vraag, als hij reageert, en dat antwoord mij aanstaat, zal ik wel teen en tander kopen in zijne winkel.
 
Ik heb hem een email gestuurd waarin ik uitleg vraag, als hij reageert, en dat antwoord mij aanstaat
Beste move eigenlijk. Ken niets van de materie maar als het te goed lijkt om waar te zijn hangt er meestal wel ergens een geurtje.
 
volgens mij gaat het ook om een prijsfout (misschien zelfs bewust als lokkertje), geen idee of hij dan verplicht is om te verkopen. In de feedback zie ik precies ook dat hij eigenlijk voornamelijk onderdelen verkoopt. Ik zie niet direct iets van volledige printers?

Je hebt hem al gecontacteerd, dus laat misschien zijn antwoord ook weten?
 
@Strijkijzer

Er is 1 negatieve feedback waarbij de koper zijn waar niet gekregen heeft, en de verkoper zou niet gereageerd hebben, de tweede negatieve feedback is niet duidelijk waarom deze negatief is. De verkoper heeft in totaal 104 keer feedback gekregen, en deze twee zijn de enige negatieve scores.
Maar omdat de feedbackscore enkel berekend wordt op de laatste 12 maand, en deze twee dateren van tussen 1 en 6 maand geleden, tellen deze zwaar door.
Ik kijk zelf ook altijd eens naar de feedbackscore en de feedback zelf, voordat ik iets koop.


@Tonerider

Het zou mij niet verwonderen, het is zo te zien een winkel die niet veel succes heeft, die advertentie voor die printer staat online van op 25 oktober, net zoals die van bijna al het filament, en zijn prijzen zijn niet slecht en toch verkoopt hij bijna niets. Natuurlijk, als de mensen eens door zijn koopwaar scrollen en dan deze printer tegenkomen, zullen het merendeel van de mensen wantrouwig worden en niets kopen in deze winkel, allez ja, dat denk ik graag. ;)
Als hij mij antwoordt, laat ik het sowieso weten.
 
Je kan altijd kopen als je gedekt met paypal, maar eerlijk gezegd met zo een lage feedbackscore zou ik er niet aan beginnen. 77% en maar 70 positieve feedback : dat stinkt.

Dan is het weer een gedoe met paypal, weer wachten tot je je geld terug ziet enz.
 
Ook zo'n reden voor de goedkope prijs is dat er soms verschillende "spookbiedingen" zijn. Jij zet het eerste bod. En dan zal er opeens een bod zijn die hoger is dan de jouwe. Dit is een andere account van de verkoper op de prijs op te drijven.

Ik heb dit al eens meegemaakt bij computeronderdelen. Zogezegd heeft de andere bieder zijn bod ingetrokken en verkoopt hij dan aan jou. Ook als de verkoper zijn minimumverkoopbedrag niet haalt dan haalt hij dit gewoon van de site.
 
Ook zo'n reden voor de goedkope prijs is dat er soms verschillende "spookbiedingen" zijn. Jij zet het eerste bod. En dan zal er opeens een bod zijn die hoger is dan de jouwe. Dit is een andere account van de verkoper op de prijs op te drijven.

Ik heb dit al eens meegemaakt bij computeronderdelen. Zogezegd heeft de andere bieder zijn bod ingetrokken en verkoopt hij dan aan jou. Ook als de verkoper zijn minimumverkoopbedrag niet haalt dan haalt hij dit gewoon van de site.
Het is een "nu kopen" item, er zijn dus geen biedingen.
Ik heb tot nu toe nog geen enkele respons gehad van de verkoper, het geheel is toch maar een raar geval, ik ga er sowieso niets kopen, maar ik ga de koper wel blijven volgen op ebay, dit uit pure nieuwsgierigheid.
 
Allez, een update die geen update is.
We zijn nu bijna twee weken later, en ik heb in totaal 4 mails verstuurd, maar ik heb daar geen enkele reactie op gehad.
In de winkel zijn er nog altijd 281 items te koop, en het laatste item is toegevoegd geweest op 13/01/2021, dus niets verkocht en niets aangevuld, er is ook geen nieuwe feedback gegeven geweest.
 
Terug
Bovenaan