Droom ik of zijn de gpu prijzen ineens serieus gezakt?!

Atemo

Banned
Ik was een youtube video aant zien van een gaming benchmark en ik zag een post van iemand die schreef dat de gtx 1080 ti te koop zijn voor nog geen 100 dollar op ebay. Ikke snel gaan kijken en jawel! Ik zie allemaal 1080 ti rond en zelfs onder de 100 dollar te koop staan. Ik heb snel eentje voor 72 euro gekocht van iemand uit Italie.

Is er een bitcoin crash ofzo? Daling ervan? Want ik snap ni hoe da iets da gisteren nog 600-700 te koop stond nu ineens onder de 100 euro is?

ebay

Ik heb toch een risico genomen en heb het gekocht. Moest het fake zijn ofzo ben toch gedekt via paypal.

Ik ben benieuwd lol. Amai een 1080 ti asus strix in goeie staat voor maar 72 euro is een koopje 🤣
 
Laatst bewerkt:
72 voor een 1080TI was zelfs voor de gpu crisis onbestaande. 2 scenario’s:

- je krijgt de kaart effectief binnen maar ze is defect
- je krijgt helemaal niets binnen
 
Ebay heeft het al geannulleerd tis een verdacht artikel zeggen ze. Maar ik heb al via paypal betaald. En paypal heeft da niet geannulleerd en ik kan ze nergens contacteren. Pfff. Nu moet ik zeker open een claim beginnen zeker en eeuwen wachten?
 
Als ebay zelf heeft geannuleerd krijg je wel je geld terug hoor. Gene paniek.

Ook al meegemaakt, maar kheb wel een week op mijn geld moeten wachten.
 
Wie gaat daar nu ook op in allez :sarcastic: Wereldwijd een chip-tekort, overal worden producties stilgelegd, stocks lopen leeg, maar ineens zou je aan spotprijzen 1080 ti's kunnen overnemen..? Beetje kritisch zijn he.
 
Ebay heeft het al geannulleerd tis een verdacht artikel zeggen ze. Maar ik heb al via paypal betaald. En paypal heeft da niet geannulleerd en ik kan ze nergens contacteren. Pfff. Nu moet ik zeker open een claim beginnen zeker en eeuwen wachten?
wat had je nu verwacht ?
 
wat had je nu verwacht ?
Dat ebay alles automatisch gaat regelen zonder zelf iets te moeten doen zoals hierboven gezegd werd:

Als ebay zelf heeft geannuleerd krijg je wel je geld terug hoor. Gene paniek.

Ook al meegemaakt, maar kheb wel een week op mijn geld moeten wachten.

Dus zo simpel is da blijkbaar ni. Ook al annuleert ebay dat omdat het over een oplichting gaat dan nog moet je zelf paypal contacteren (het zijn 2 aparte bedrijven) en een geschil starten en heel die procedure afwachten. Geloof me ik heb gisteren heel de dag zitten bellen met paypal en ruzie zitten te maken, ik zei hallo het bewijs is er, ebay heeft da geannuleert! Meneer we moeten een procedure verlopen bij wet omdat jij een geschil hebt gestart. We moeten een kans geven aan de verkoper om te antwoorden waarop ik zei euhm nogmaals ebay heeft da geannuleert omda het een oplichter is en die verkoper zal jullie niet antwoorden. Dat kan goed zijn meneer en dat vermoed ik ook maar toch moeten we 9 dagen wachten tot 5 april blablabla etc etc.

Die kunnen hun protocol in hun reet steken. Zo onlogisch en achterlijk als iets. Zogezegd ben ik beschermt en heb ik kopersbeschermig. Ja ik zie het. Dan zijn er zeer duidelijke bewijzen, ze hebben intern een bericht gekregen over de annulering en fraude en dan nog laten ze mij express heel die langdurige procedure verlopen.

Men zou denken als het om oplichting gaat dat het heel duidelijk en simpel is en dat men procedures kan negeren en direct actie zou ondernemen en case closed 🙄 Maar neeeeee 🙄
 
Dus je koopt een grafische kaart aan een tiende van de prijs, wat voor elke persoon die ooit al eens een uur het internet heeft gebruikt een duidelijke scam is en nu verwacht je dat eBay zonder tussenwerk het geld op uw rekening crediteert ? 🤨
 
Dus je koopt een grafische kaart aan een tiende van de prijs, wat voor elke persoon die ooit al eens een uur het internet heeft gebruikt een duidelijke scam is en nu verwacht je dat eBay zonder tussenwerk het geld op uw rekening crediteert ? 🤨
Heb jij wel mijn beginpost eens grondig gelezen? Ik heb duidelijk uitgelegd waarom ik het heb gewaagd. De verkoper zag er legit uit, hoge itrader score, lang lid op ebay etc. Ik kon ni rieken dat het een gehackt account was. Uiteraard had ik vermoedens dat het een scam was maar heb toch een risico genomen. Ik ben geen achterlijke wat jij hier probeert te insinueren. Ebay is diegene die de aankoop heeft geannuleerd dan verwacht ik idd dat ebay het verder automatisch afhandelt zoals de refund 🙄

Email van ebay:

We hebben uw recente bestelling geannuleerd.​

Helaas is het onderstaande object van de site verwijderd omdat er twijfels bestaan.
 
Euhm nu doet ebay ineens moeilijk wtf. Eerst stuurden ze vrijdag dat ze de bestelling hebben geannuleerd en nu daarnet kreeg ik ineens mail van ebay dat de bestelling niet geannuleerd is. Contradictie much? 🙄 Ebay heeft het artikel verwijderd en ik zie juist niks van status omdat het duh verwijderd is. Wrm kreeg ik ineens deze mail dat het niet geannuleerd is terwijl ze da wel hebben geannuleerd? Logica? Zogezegd is het te laat om te annuleren terwijl ze het de vrijdag hebben geannuleerd 🙄 Lol ik heb de indruk dat die mensen van ebay onderling geen communicatie hebben en iemand anders zit zich hier te moeien met iets dat afgehandelt is. Wa moet ik nu doen? Ge kunt die debielen ni telefonisch bereiken. Als ik weer een mail stuur dan komt da terecht bij iemand anders. Edit: kan geen mail sturen of bericht lees post hieronder waarom.

Deze bestelling is niet geannuleerd​

Hallo,​

We kunnen uw bestelling niet annuleren omdat het daarvoor te laat is. U zou de bestelling uiterlijk op moeten ontvangen. U kunt contact opnemen met de verkoper om de bestelling terug te sturen zodra u deze ontvangt.​
Bekijk uw bestelgegevens voor de meest recente status van de bestelling.​
 
Laatst bewerkt:
Wtf da begint hier een soep te worden. Als die laatste ebay medewerker nu alles heeft verpest dan ga ik echt pissed worden. Ik rij naar hun fucking kantoor in europa en slaag alle ramen kapot. Die kunnen echt op mensen hun zenuwen werken. Je zal zien da ik zelfs da bedrag moet betalen en het artikel nooit zal ontvangen en ipv slachtoffer beschuldigde zal worden. Wa zijn da voor manieren eerst annuleren ze het zelf en nu ineens niet meer. De verkoper negeert mij uiteraard die heeft nooit op mijn 1ste bericht geantwoord. Het zou me ni verbazen dat wnr paypal het geschii sluit dat ze de kant vd verkoper kiezen lol. Dus w8 tis een scam een oplichter en tis hem op 1 of andere manier gelukt om mij te naaien langs alle kanten. Kan ik naar de politie gaan? Advocaat nemen? Ik vertik het om 1. voor iets te betalen dat ik nooit zal krijgen 2. om als schuldige beschouwd te worden

Om het nog erger te maken ik kan ebay op geen enkele manier sturen via de klantenservice ongeacht welk onderwerp ik kies krijg ik deze melding:
We vonden geen geschikte overeenkomst voor uw zoekopdracht. Probeer het opnieuw.​

Uiteraard vind het niks omdat ze het uit het systeem hebben verwijderd!

Ze hebben mij nochtans een mail gestuurd de zaterdag waar alles duidelijk is en dan kreeg ik ineens daarnet die email van 1 of andere pipo die duidelijk niet op de hoogte is vd situatie dat de bestelling niet geannuleerd kan worden.

Contradictie? Hier is dus de mail vd zaterdag:

Hallo ,

Bedankt voor het schrijven naar de klantenservice van eBay met betrekking tot object "174706567059"-ASUS ROG-STRIX-GTX1080TI-11G-GAMING 11GB GDDR5X -. Mijn naam is Sana en ik help je graag verder.

Ik begrijp dat het object van eBay is verwijderd en dat je volledige terugbetaling wilt. Ik waardeer uw inspanningen om contact op te nemen met PayPal team en te vragen om de betaling te annuleren, maar ze hebben gevraagd om een geschil in te dienen. Maak je geen zorgen, ik ben hier om je te helpen.

Om u te helpen, heb ik de details gecontroleerd en vastgesteld dat deze aanbieding in strijd was met het eBay-beleid. Om de veiligheid van het account van de koper te garanderen en onze waardevolle kopers te beschermen tegen mogelijke fraude, heeft ons relevante team actie ondernomen en het object van eBay verwijderd. U hebt echter al betaald voordat de aanbieding werd verwijderd. Ik wil me verontschuldigen voor het ongemak dat dit voor u heeft veroorzaakt.

Bij het bekijken heb ik vastgesteld dat u al een geschil over PayPal hebt geopend. Ik waardeer je hier echt voor, want je hebt de juiste stappen ondernomen om terugbetaling te claimen. Op dit moment is de status van geschil "WAITING_FOR_SELLER_RESPONSE".

Maak je in dit geval geen zorgen, want het geschil is al ingediend op PayPal, zij zullen het probleem snel oplossen en je ontvangt de terugbetaling. Ik begrijp dat je wilt dat we contact met PayPal team opnemen en je helpen. Ik neem graag contact op met PayPal team namens u en vroeg hen om zo snel mogelijk terugbetaling uit te geven.

Zowel eBay als PayPal zijn echter verschillende entiteiten. We hebben geen toegang tot uw PayPal account vanwege de reden van de accountbeveiliging. We kunnen het schadedossier niet op PayPal. Ik zal uw begrip in deze zaak waarderen.

Opmerking: Ik raad u ten zeerste aan om het PayPal geschil binnen 2-3 dagen te escaleren naar een claim om het terugbetalingsproces te versnellen

Link om PayPal geschil te escaleren: https://www.paypal.com/us/smarthelp/article/how-do-i-escalate-a-dispute-to-a-claim-faq822

Uw PayPal transactie-ID: " xxxxxxxxx"

Uw PayPal-geschil-ID: "xxxxxxxxxx"

Ik ben optimistisch dat u dit probleem met PayPal oplossen en uw terugbetaling krijgen.

Zodra een geschil op PayPal is ingediend, raden wij onze kopers aan om het PayPal geschil binnen 2-3 dagen te escaleren om het terugbetalingsproces te versnellen.

U op elk gewenst moment escaleren naar een claim binnen 20 kalenderdagen vanaf de datum waarop het geschil is geopend. Een geschil wordt automatisch gesloten als het niet binnen 20 dagen wordt geëscaleerd naar een claim."

Ik kan uw ervaring op eBay met betrekking tot deze specifieke transactie volledig begrijpen en ik wil me verontschuldigen voor het ongemak dat dit voor u heeft veroorzaakt.

Het was een genoegen u te helpen. Fijne dag.

Vriendelijke groeten

Sana
eBay-klantenondersteuning
 
Laatst bewerkt:
Dus eerst ben je zo dom (eerder arrogant) om op een duidelijke scam in te gaan onder het mom “Paypal en ebay beschermen mij wel als koper”. En achteraf ben je dan slecht gezind als heel uw plan in uw gezicht ontploft? Je ziet toch zelf ook wel dat je heel die situatie enkel en alleen aan jezelf te danken hebt?

Die buyer protection services zijn er voor mensen die effectief gescammed worden zonder dat ze het doorhebben. Niet om mensen die moedwillig ingaan op een scam om eens te zien wat er gaat gebeuren te helpen.

Je zal uiteindelijk uw geld wel terug krijgen. Maar ondertussen is het wel grappig om te zien hoe jij nu meer tijd en moeite moet verspillen aan heel dat gedoe.
 
Dus eerst ben je zo dom (eerder arrogant) om op een duidelijke scam in te gaan onder het mom “Paypal en ebay beschermen mij wel als koper”. En achteraf ben je dan slecht gezind als heel uw plan in uw gezicht ontploft? Je ziet toch zelf ook wel dat je heel die situatie enkel en alleen aan jezelf te danken hebt?

Die buyer protection services zijn er voor mensen die effectief gescammed worden zonder dat ze het doorhebben. Niet om mensen die moedwillig ingaan op een scam om eens te zien wat er gaat gebeuren te helpen.

Je zal uiteindelijk uw geld wel terug krijgen. Maar ondertussen is het wel grappig om te zien hoe jij nu meer tijd en moeite moet verspillen aan heel dat gedoe.
Ik dacht eerst oprecht dat het niet om een scam ging ik geef toe ik was te naief maar achteraf vrij snel had ik door da het een scam was en heb ik direct actie ondernomen. Ik heb hier niks met opzet gedaan.

Het gaat hier nu om dat ebay eerst de bestelling heeft geannuleerd omdat het duidelijk om een scam ging (je hebt hun email gelezen neem ik aan) en nu ineens kan de bestelling niet geannuleerd worden dus nee het komt niet goed en ik zal mijn geld niet terugkrijgen en dit is alles behalve grappig. Om het nog erger te maken zie ik nu ineens in mijn bestelgegevens dat de gpu zal aankomen op 12 april lol. Maar status is niet op verzonden. Staat nog altijd op "betaald". Dit is echt een hele soep geworden en ik snap er niks meer van. Eerst annuleren ze het en verwijderen ze het en dan kan het zogezegd niet geannuleerd worden en achteraf blijkt het dat de aankoop gewoon is doorgegaan ....

bestelgegevens


Dus het gaat om een duidelijke scam, verkoper zal iets verzenden maar niet die gpu of zal helemaal niks verzenden terwijl ebay denkt dat hij het heeft verzonden want zo staat het blijkbaar in hun systeem en ik ben mijn geld kwijt. Nogmaals hoe is dit grappig?

Ik vond je 10x vriendelijker toen ik de crossfit ben komen halen.
 
Laatst bewerkt:
UPDATE:

Ik heb net email gekregen van ebay met als uitleg in het zeer gebrekkig engels dan nog .... Ik heb de indruk dat pakistanen of indiers daar werken. Ze kunnen tenminste moeite doen om deftig engels te schrijven.

Hun antwoord dus:

Hello,

Thank you for contacting eBay Customer support as you wish to know reason why you got email that you cannot cancel the order for item 174706567059 as its too late.. My name is Pritam and I am here to help you ahead.

I understand your concern regarding item. I understand the importance of the issue for you. I appreciate you for contacting and providing us the full details. Please don't worry; I'll surely assist you regarding this.

In order to help you, I have checked the details and found that this was an automated email from eBay. I apologies for the automated system response. As you had opened PayPal dispute on 25th march which is now waiting for seller response the system rejected the cancel transaction initiation on 26th march as once order is cancelled it is considered as null and void, further investigation by PayPal could not been done on a already cancelled transaction order. This was reason you got email you cannot cancel the order for item 174706567059 as its too late.

In this situation please do not worry as the dispute is already filed on PayPal, they will resolve the issue soon as all disputes on ebay.be are handled by paypal, their decision is considered final and you will receive the refund. We cannot intervene the claim file on PayPal. I will appreciate your understanding in this matter.

Das al goed dus ik moet die laatste email negeren maar dan nog snap ik niet waarom het artikel ineens zichtbaar is (terwijl dat niet zo was nadat ze het hebben verwijderd) in bestelgegevens en blijkbaar komt de gpu aan zogezegd volgens het systeem.

Ondertussen heeft paypal die 72 euro van mijn paypal saldo afgehaald, ik had 0 euro en nu 72 in het rood .... Ik heb paypal domi geblocked in mijn kbc app omdat ik niet wil dat ze het van mijn rekening afhalen vanwege duh omdat ik de gpu dus nooit zal krijgen en ebay de bestelling heeft geannuleerd, dus daarom hebben ze het via de paypalsaldo gedaan wat ik al op voorhand wist dat ze sowieso gingen doen.

Maw nogmaals ebay annuleert de bestelling en verwijderd het artikel, paypal veegt hun voeten er mee en ze halen het geld van mij, het slachtoffer lol. Ik heb hen gemailed dat ik die 72 euro niet zal betalen (of in dit geval mijn paypalsaldo positief of op nul maken) en dat ze mijn paypal saldo moeten kwijten anders onderneem ik gerechtelijke stappen want ik ken mijn rechten.

Nu afwachten op paypal hun antwoord ....
 
Laatst bewerkt:
Redelijk bijzonder. Je hebt je bestelling geplaatst op 26 maart, maar het dispuut bij paypay is op 25 maart?
 
Terug
Bovenaan