Dries Van Langenhove stopt als parlementslid, wordt influencer

Renegadexxripxx

Well-known member

Allez, hij gaat de full-on influencer toer op.

Man, die volledige influencer shit daar mag voor mijn part echt wel een belasting van 99% op geheven worden samen met een verbod op affichagemogelijkheden indien buiten België georganiseerd. We zitten te smachten naar arbeidskrachten en dan worden die krachten verspild aan zulke BS dat geen enkel nut voor onze maatschappij heeft.

Dat je dat wil doen in uw vrije tijd. Fine doe gerust. Maar als verdienmodel... ack...
 

Allez, hij gaat de full-on influencer toer op.

Man, die volledige influencer shit daar mag voor mijn part echt wel een belasting van 99% op geheven worden samen met een verbod op affichagemogelijkheden indien buiten België georganiseerd. We zitten te smachten naar arbeidskrachten en dan worden die krachten verspild aan zulke BS dat geen enkel nut voor onze maatschappij heeft.

Dat je dat wil doen in uw vrije tijd. Fine doe gerust. Maar als verdienmodel... ack...
Het idee dat je een maatschappij kan hebben zonder entertainment is wel een beetje vreemd
 
Naar eigen zeggen verdient Dries genoeg met zijn YT-kanaal om zichzelf en medewerkers te kunnen betalen. Ik geloof op het eerste zich niet echt dat DvL genoeg verdient. Maar als je kijkt op https://kiesdries.be/abonneer naar de prijzen, denk ik dat het misschien mogelijk is. Ongeveer richting de 100 fanatici lijkt me genoeg om zelfvoorzienend te zijn. En ik kan geloven dat je wel zo'n 100-tal fanatici (en wat oudere mensen met geld) gaat vinden.
Als je veel mensen bereikt is dat natuurlijk wel leuk, maar financieel niet echt relevant. Wel hoeveel er bereid zijn zo'n abonnement te nemen. De harde kerns dus . Maar dat is niet 'puur' het YT-kanaal via advertenties ofzo. Dat is een beetje misleidend.

Nu gaat hij proberen een Vlaamse Ben Shapiro worden, of wellicht eerder Nick Fuentes. De bewegende achtergrond voor zijn filmpjes heeft hij al. Want dat is natuurlijk een groene achtergrond in het echt.

Ik herinner me dat Dries Nick Fuentes volgde op Twitter (volgde, omdat Nick's account blijkbaar suspended is).
Zie ook dit:

Het zou me niet verwonderen dat die Nick Fuentes één van z'n inspiraties is.
 
Laatst bewerkt:
Het idee dat je een maatschappij kan hebben zonder entertainment is wel een beetje vreemd

Net zoals dat een maatschappij zonder entertainment triestig is. Is een maatschappij waar iedereen en zijn kat van de jeugd eerder influencer wil worden ipv de handen uit zijn mouwen te steken triestig.

En als ik moet kiezen tussen 1 van de 2... omdat een beter evenwicht niet mogelijk is dan opteer ik als maatschappij liever voor 1 zonder entertainment. Gelukkig moet ik niet kiezen, en kan ik een dvd'tje van urbanus opzetten als ik eens wil lachen.

Maar op het moment dat het gezever is, dat ik vergelijk met in het verleden die belspelletjes, waar de enigste intentie was om geld uit mensen hun zakken te slaan dan ben ik verdomme blij dat men dat ooit heeft aangepakt, al heeft het nog te lang geduurd. En net zoals men dat voor dat soort "oplichterij" ( grof gezegd, want dat is het eigenlijk niet) hebben gedaan. Mag men dat volledig gedoe van influencers voor mijn part volledig over de volledige wereld in de ban slaan.

Normaliter regelt een vrije markt zijn eigen... maar soms moet je de mensen tegen hun eigen idioterie beschermen. Niet enkel in het belang van zichzelf maar ook in het belang van de maatschappij.
Een maatschappij vol met influencers... kweet het niet hoor... maar kzou toch wel liever hebben dat er verpleegsters, dokters, ingenieurs, arbeiders, techniekers, etc... zijn die de maatschappij verder doen draaien. Dan dat ik als ik 70 ben naar den kleine van Zara kan kijken die allerhande fratsen zit uit te halen zoals den Van Langenhove of den Megan terwijl ik in mijn eigen uitwerpselen moet blijven zitten omdat men geen volk vindt omdat influencer zijn makkelijker geld verdient.

Mij lijkt het dat de maatschappij dan ook gerust corrigerende maatregelen mag nemen, zodanig dat die groep van influencers wat beperkt is en blijft.

Maar bon, dat ben ik.
 
Net zoals dat een maatschappij zonder entertainment triestig is. Is een maatschappij waar iedereen en zijn kat van de jeugd eerder influencer wil worden ipv de handen uit zijn mouwen te steken triestig.

En als ik moet kiezen tussen 1 van de 2... omdat een beter evenwicht niet mogelijk is dan opteer ik als maatschappij liever voor 1 zonder entertainment. Gelukkig moet ik niet kiezen, en kan ik een dvd'tje van urbanus opzetten als ik eens wil lachen.

Maar op het moment dat het gezever is, dat ik vergelijk met in het verleden die belspelletjes, waar de enigste intentie was om geld uit mensen hun zakken te slaan dan ben ik verdomme blij dat men dat ooit heeft aangepakt, al heeft het nog te lang geduurd. En net zoals men dat voor dat soort "oplichterij" ( grof gezegd, want dat is het eigenlijk niet) hebben gedaan. Mag men dat volledig gedoe van influencers voor mijn part volledig over de volledige wereld in de ban slaan.

Normaliter regelt een vrije markt zijn eigen... maar soms moet je de mensen tegen hun eigen idioterie beschermen. Niet enkel in het belang van zichzelf maar ook in het belang van de maatschappij.
Een maatschappij vol met influencers... kweet het niet hoor... maar kzou toch wel liever hebben dat er verpleegsters, dokters, ingenieurs, arbeiders, techniekers, etc... zijn die de maatschappij verder doen draaien
Dit klinkt vooral als een probleem dat enkel in uw hoofd bestaat. Hoeveel influencers/entertainers/bekende belgen zijn er in belgië? Een paar 100 ofzo? Denk niet dat dat het grote probleem zal zijn.

. Dan dat ik als ik 70 ben naar den kleine van Zara kan kijken die allerhande fratsen zit uit te halen zoals den Van Langenhove of den Megan terwijl ik in mijn eigen uitwerpselen moet blijven zitten omdat men geen volk vindt omdat influencer zijn makkelijker geld verdient.

Mij lijkt het dat de maatschappij dan ook gerust corrigerende maatregelen mag nemen, zodanig dat die groep van influencers wat beperkt is en blijft.

Maar bon, dat ben ik.
Misschien niet rekenen op de kleine van zara maar rekenen op de kleine van renegade? :p Ik zal de mijne zo opvoeden dat ze hopelijk het nut van een degelijke opleiding zien, als jij hetzelfde doet met de uwe dan zijn we weer een stapje verder. Je kan daar natuurlijk niet op uw 70ste zitten en zagen dat de jeugd/volgende generaties het niet goed doet als je zelf niet bijgedragen hebt. (Daar kan men ook corrigerende maatregelen nemen en dat zal mss meer impact hebben dan die paar 100 influences en BV's harder te belasten)
 
Elke keer als ik die discussie over influencers/youtubers zie krijg ik dit gevoel bij de klagers:

297.jpg
 
Op zich zijn de influencers van nu, de filosofen van vroeger.
Ik zie op zich geen verschil.
Pardon? Dat is toch alleen maar waar als je totaal niet kijkt naar wat er precies gezegd wordt, en totaal niet kijkt naar waarop het gestoeld is, zeker?
Beetje flauwekul en een gemakkelijke "edgy" slogan om te roepen. Maar ik denk niet dat de prul die de meeste influencers de wereld in sturen gestoeld is op enig onderzoek of een filosofische theorie die afgetoetst wordt door anderen met kennis van zaken.

Of dat de filosofen van toen zich voornamelijk bezighielden met het verkopen van een product, heel letterlijk in het geval van de meeste influencers, en een beetje omfloerster in het geval van iemand als DVL. Noch dat ze het pure populisme kunnen uitbuiten op sociale media, waar nooit iets nagetrokken wordt. Waarom denk je dat DVL nu op Telegram zit in plaats van Discord? Veel vluchtiger, veel moeilijker verantwoordelijk te houden voor zijn uitspraken...

Een beetje onnozel om filosofen te gaan vergelijken met dit soort "firehose of falsehood"-tactieken.
 
Pardon? Dat is toch alleen maar waar als je totaal niet kijkt naar wat er precies gezegd wordt, en totaal niet kijkt naar waarop het gestoeld is, zeker?
Beetje flauwekul en een gemakkelijke "edgy" slogan om te roepen. Maar ik denk niet dat de prul die de meeste influencers de wereld in sturen gestoeld is op enig onderzoek of een filosofische theorie die afgetoetst wordt door anderen met kennis van zaken.

Of dat de filosofen van toen zich voornamelijk bezighielden met het verkopen van een product, heel letterlijk in het geval van de meeste influencers, en een beetje omfloerster in het geval van iemand als DVL. Noch dat ze het pure populisme kunnen uitbuiten op sociale media, waar nooit iets nagetrokken wordt. Waarom denk je dat DVL nu op Telegram zit in plaats van Discord? Veel vluchtiger, veel moeilijker verantwoordelijk te houden voor zijn uitspraken...

Een beetje onnozel om filosofen te gaan vergelijken met dit soort "firehose of falsehood"-tactieken.
Hangt ook een beetje van de filosoof af he.
De meesten van de Griekse filosofen kwamen ook maar met wat verzonnen theorieën af he. Natuurlijk is heel het misbruik van social media voor andere doeleinden iets compleet losstaand daarvan.
 
Ik zie in die influencers eerder een soort vervanging van de godsdiensten. In plaats van dat mensen zich lieten opzwepen door een pastoor kan deze taak nu door eender wie met een internettoegang worden opgenomen.
 
Ik zie in die influencers eerder een soort vervanging van de godsdiensten. In plaats van dat mensen zich lieten opzwepen door een pastoor kan deze taak nu door eender wie met een internettoegang worden opgenomen.
Maar waarom moet het meer zijn dan wat het is? Vervanging van religie... religie is toch wel iets meer dan dat, hè.

99% van de influencers maken reclame voor producten om je die te doen kopen. Als we het hebben over DVL specifiek, zou ik dat niet direct een influencer noemen, maar dat is gewoon de oude bekende volksmennerij. Inderdaad, de opzwepende mooieprater die een boel mensen meekrijgt. Maar dankzij social media verdwijnt gewoon een groot stuk over de aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid rond zijn woorden. En daar moeten we toch enorm mee oppassen.
 
Wat is het verschil tussen een influencer en een entertainer? Bvb zijn alle youtube-kanalen of Instagram fitness paginas automatisch influencers?
Of zijn we hier enkel over politiek getinte "influencers" aan het praten?
Is ook wel belangrijk zodat je tenminste weet of je over hetzelfde bent aan het discussiëren.
 
Wat is het verschil tussen een influencer en een entertainer? Bvb zijn alle youtube-kanalen of Instagram fitness paginas automatisch influencers?
Of zijn we hier enkel over politiek getinte "influencers" aan het praten?
Is ook wel belangrijk zodat je tenminste weet of je over hetzelfde bent aan het discussiëren.
Dat vloeit wat in elkaar over, maar een entertainer zal via klassiekere kanalen zijn publiek bereiken terwijl een influencer dat via sociale media doet. dat gezegd zijnde: een entertainer kan ook influencer zijn als die via sociale media werkt. Maar niet alle influencers zijn op de klassieke kanalen te vinden. Heel wat van die bekende TikTokkers zie je niet op TV.
 
Wat is het verschil tussen een influencer en een entertainer? Bvb zijn alle youtube-kanalen of Instagram fitness paginas automatisch influencers?
Of zijn we hier enkel over politiek getinte "influencers" aan het praten?
Is ook wel belangrijk zodat je tenminste weet of je over hetzelfde bent aan het discussiëren.

Niet iedere influencer is entertainer. (Iemand die beleggingsadvies geeft en gesponsord wordt door een beursplatform, is toch niet echt een entertainer.)

Niet iedere entertainer is influencer. (Iemand die comedy maakt over auto's en gesponsord wordt door scheermessen, kan je bezwaarlijk een influencer noemen :p. De inhoud heeft weinig te maken met de sponsoring.)

Een politieke influencer wordt gesponsord door politieke partijen, mediakanalen, zichzelf (boeken, nieuwsbrieven,...), industrie (heel de "survival" industrie in de VS),... Die kan dat ook doen in entertainment formaat door politiek satire comedy te maken. Daily Show, Colbert, dien Brit met zijn Weekly Show,... Je kan toch niet zeggen dat ze geen influencers zijn :p.
 
Terug
Bovenaan