Solved DPG Media Privacy Gate

This post has been solved

Tonerider

Well-known member
Is er een reden waarom links naar kranten en dergelijke nooit met de link of titel verschijnen, maar met de melding `DPG Media Privacy Gate`?
Best wel onhandig als men in een thread gewoon de links post en ge dus altijd moet klikken wat men nu jjuist wil tonen.

dpg.png
 
Da's DPG Media die haar content afschermt. Dat ligt volledig aan hen, niet aan ons.
 
ach zo, kan me niet herinneren dat dit ook gebeurde bij het forum waar de naam niet meer mag van worden uitgesproken, maar ik geloof jullie wel. Toch onhandig zo. Weeral een keer extra klikken, je wordt daar toch zo moe van... :p
 
In een paar regels iets meer over het artikel en de relevantie ervan erbij zetten kan nooit kwaad. Denk dat dat zelfs nog noodzakelijker wordt nu.
 
Nog beter is gewoon geen links van DPG te posten gezien ze dat blijkbaar niet graag hebben. Het gaat toch zelden over unieke berichten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pana
Als je de insert link optie gebruikt kan je gewoon 2 keer de link naar het artikel plakken en dan staat het er wel gewoon.
 
Een gerechtvaardigde filter van een krant geautomatiseerd omzeilen? Dat lijkt me niet zo'n strak plan :D
Mag dit niet? Op welke manier is die filter gerechtvaardigd? Uiteindelijk gaat het ook maar om een link, die ik gewoon kan zien als ik over de muis hover. Ik kijk altijd eerst naar welke url deze verwijst, vooraleer ik er effectief op klik. Mij hebben ze dus niet liggen met deze nieuwe methode van clickbaiting.

Zojuist gemerkt dat met de property 'unfURL=false' de link zichtbaar wordt. Hiermee lijkt automatisatie een stap makkelijker.
Ik ga het alvast zo doen in het vervolg als ik nog dpg media links plaats.
 
Mag dit niet? Op welke manier is die filter gerechtvaardigd? Uiteindelijk gaat het ook maar om een link, die ik gewoon kan zien als ik over de muis hover. Ik kijk altijd eerst naar welke url deze verwijst, vooraleer ik er effectief op klik. Mij hebben ze dus niet liggen met deze nieuwe methode van clickbaiting.

Zojuist gemerkt dat met de property 'unfURL=false' de link zichtbaar wordt. Hiermee lijkt automatisatie een stap makkelijker.
Ik ga het alvast zo doen in het vervolg als ik nog dpg media links plaats.
Omdat de preview/thumbnail ook het begin van het artikel overneemt, en daarop staan auteursrechten :)
 
Mag dit niet? Op welke manier is die filter gerechtvaardigd? Uiteindelijk gaat het ook maar om een link, die ik gewoon kan zien als ik over de muis hover. Ik kijk altijd eerst naar welke url deze verwijst, vooraleer ik er effectief op klik. Mij hebben ze dus niet liggen met deze nieuwe methode van clickbaiting.

Zojuist gemerkt dat met de property 'unfURL=false' de link zichtbaar wordt. Hiermee lijkt automatisatie een stap makkelijker.
Ik ga het alvast zo doen in het vervolg als ik nog dpg media links plaats.
Door artikel 13 mag DPG actief die preview blokkeren, en wij mogen dat niet actief omzeilen.
Ik pas mijn links wel altijd aan naar 'unfurl=false', daar is geen probleem mee. Maar dat doen we niet automatisch, omdat hij dan plots alle embeds zou weghalen, ook waar het wel handig is.
 
Kunnen we gewoon HLN niet volledig bannen buiten in het "de beerput van het internet" topic? Iedereen gelukkig :unsure:
 
Onder het alom gekende motto "wie niet waagt, blijft maagd" hebben we gisteren (eerder wat op puur geluk) gevraagd aan de mensen van DPG Media of ze onze forumsoftware konden toelaten om de previews te genereren (wat ook bij Facebook/Twitter/... lukt) en voorwaar, dat bleek geen enkel probleem.

Vanaf nu zouden dus alle links (in nieuwe posts) van de DPG Media groep correct hun preview moeten genereren, waarvoor dank! :love:
 
Terug
Bovenaan