Desktop voor shooters

Genius

Well-known member
Crowdfunder FE
Dag iedereen,

Ik game bijna altijd op mijne ps5, enkel voor bepaalde shooters sluit ik mijn ps4 aan op mijn bureauscherm met muis en toetsenbord
Echter zou ik graag de PS4 verkopen en PC aanschaffen voor games zoals COD en Warzone.

Ben totaal niet meer mee met de huidige hardware dus als iemand een systeem in elkaar kan boksen?

Voor de rest zal hem wat gebruikt worden voor wat muziek af te spelen en administratie op te doen.

1) Randapparatuur is allemaal voorzien.
2) doorzichtige case met RGB vind ik wel tof maar wss duurder en meerprijs mss niet waard?
3) budget: geen idee, zal wel zien of het haalbaar is.

Thx!
 
Ik heb snel een 'budget' systeem samengesteld dat vooral door de GFX kaar vrij duur is, niets aan te doen in deze tijden:

Corsair 16 GB DDR4-3600 74,90 €
Corsair TX750M (2021) 750W voeding 79.90 €
Noctua NH-U14S cpu-koeler 89.90 € (default cpu coolers sucken)
MSI MAG B550 TOMAHAWK, socket AM4 moederbord 159.90€
Fractal Design Define 7 tower-behuizing 199.90 (zeer goede kast en stil)
AMD Ryzen 5 5600X, 3,7 GHz (4,6 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor 349 €
GIGABYTE GeForce RTX 3060 Ti Eagle OC 8G grafische kaart 549 €
WD Black SN750 SE NVMe SSD, 1TB SSD 109.90 €

Totaal: 1.612,40 €

Prijzen komen van alternate.be .

Dit is dan nog zonder klassieke HDD voor opslag van foto's,muziek, niet veel gebruikte games.
 
Kan wel een stuk goedkoper hoor, mits selectie van een aantal alternatieven en de juiste webshops te selecteren.

- 5600X vind je bij Megekko voor € 205
- Noctua is overkill. Alternatief is er al voor +- € 40
- Degelijke behuizing is er al voor +- € 80 - € 100

--> Bespaart je al zo'n € 300 op die manier.

Van waar ben je ergens? Assembleer je zelf?
 
Kan wel een stuk goedkoper hoor, mits selectie van een aantal alternatieven en de juiste webshops te selecteren.

- 5600X vind je bij Megekko voor € 205
- Noctua is overkill. Alternatief is er al voor +- € 40
- Degelijke behuizing is er al voor +- € 80 - € 100

--> Bespaart je al zo'n € 300 op die manier.

Van waar ben je ergens? Assembleer je zelf?

Ik heb ooit is zelf mijne laatste computer in elkaar gestoken maar dan spreken we over 10 jaar terug aan de hand van Youtube. Alles werkte maar de binnenkant was een wirwar van draden en ik kreeg uiteindelijk mijn zijpaneel er niet meer op... :unsure:

Dus ik laat het liever door de winkel zelf doen al kost dit natuurlijk ook weer wat meer.

Ben zelf van Brasschaat.
 
Ik heb ooit is zelf mijne laatste computer in elkaar gestoken maar dan spreken we over 10 jaar terug aan de hand van Youtube. Alles werkte maar de binnenkant was een wirwar van draden en ik kreeg uiteindelijk mijn zijpaneel er niet meer op... :unsure:

Dus ik laat het liever door de winkel zelf doen al kost dit natuurlijk ook weer wat meer.

Ben zelf van Brasschaat.

Met een goede kast, zoals bijvoorbeeld diegene die ik linkte, is er aan cable mangement gedacht :). Voor de rest is het nog steeds zoals een Lego set: past het? Prima! Past het niet, even anders proberen :unsure:

Er zijn alternatieven voor die noctua cooler, maar die hebben zo'n handig mounting systeem dat het kinderspel is om zoiets te monteren
 
Heb ook een lijstje gemaakt. Samengesteld bij Megekko.nl.

Mits je van RGB houdt heb ik dit samengesteld:


Je kan altijd een betere GPU steken als je een hoger budget hebt. Maar hoeft in principe niet. Die kaart zal alles wel draaien op 1440p op deftige settings.

Moest je niemand vinden, wil ik die gerust wel bouwen. Heb al redelijk wat PC's gebouwd voor forumleden van hier en 9Lives. Je mag altijd een pm sturen voor meer info.

Edit: heb kleine aanpassingen gedaan, qua RAM en GPU.
 
Laatst bewerkt:
De afgelopen twee maanden enorm druk gehad dus er is nog niks besteld maar zijn er ondertussen geen nieuwe gpu/cpu's uitgekomen waardoor er prijsdalingen zijn? :unsure:

Bovenop oorspronkelijk budget heb ik toch nog een nieuw scherm (27" of 32") nodig waarbij zowel mijn werklaptop via dockingstation (VGA aansluiting) kan worden aangesloten als nieuwe desktop. Budget scherm 2 à 300 EUR of is dat te weinig?

@Ascari of iemand anders, kan je nog is nakijken? :)
 
zijn er ondertussen geen nieuwe gpu/cpu's uitgekomen waardoor er prijsdalingen zijn? :unsure:

Nvidia houdt jammer genoeg de stock van de 30** reeks laag om toch maar de prijs wat hoog te houden.. de 40** reeks is nog maar net uit en vrij duur. Amd heb ik geen idee van :)
 
De afgelopen twee maanden enorm druk gehad dus er is nog niks besteld maar zijn er ondertussen geen nieuwe gpu/cpu's uitgekomen waardoor er prijsdalingen zijn? :unsure:

Bovenop oorspronkelijk budget heb ik toch nog een nieuw scherm (27" of 32") nodig waarbij zowel mijn werklaptop via dockingstation (VGA aansluiting) kan worden aangesloten als nieuwe desktop. Budget scherm 2 à 300 EUR of is dat te weinig?

@Ascari of iemand anders, kan je nog is nakijken? :)
RDNA3 (de nieuwe generatie videokaarten van AMD) wordt released op 13 december 2022. Waarschijnlijk eind volgende week kunnen we daarvan de allereerste reviews van verwachten.

Het zal ervan afhangen hoe deze kaarten zich verhouden tot (de nieuwe generatie van) Nvidia of er een prijsdaling komt op de markt van videokaarten.
 
Terug
Bovenaan