Demon's Souls

Action PS5 Demon's Souls

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
soulsrxek93.jpg


release: 19 november 2020
genre: action
dev: FromSoftware (origineel), Bluepoint Games (remake)

Voor Dark Souls was er Demon's Souls.

Entirely rebuilt from the ground up and masterfully enhanced, this remake introduces the horrors of a fog-laden, dark fantasy land to a whole new generation of gamers.

King Allant the XII, the last king of Boletaria, searched tirelessly to expand his might. The Nexus, a great ice shrine nestled in the mountains, bestowed the power of the souls onto him, bringing prosperity to his kingdom. Craving more power, he returned again to the Nexus, where he foolishly awakened the Old One from its eternal slumber. This long forgotten evil, now unleashed upon Boletaria, plunged the realm into darkness and fog. A mighty demon horde poured into the kingdom, devouring the souls of men.

Champions from other realms learned of Boletaria's fate and set out on their own to deliver the kingdom from evil; none would return from the cursed land. Summoned by a mysterious maiden in black, you go forth, the last hope for humanity in a place lost to demons and darkness...

 
Vraagje. Net spel voor de eerste keer opgestart. Maar bij online spel kreeg ik melding _ce1128372.. iemand enig idee? Zou dat kunnen omdat ik geen ps+ heb?
 
Ondertussen een uurtje of twee rondgehangen in Prison of Hope. Heb de Sage al gevonden, maar blijkbaar de key nog niet... 2x doodgegaan op die tijd, twee maal door in een ravijn te vallen 🙄
 
Weekje bezig nu met de vernieuwde DeS, wat kan ik zeggen... het is geweldig??? :p

So far in wereld 3-2 nu op weg naar ieders meest gehate RNG fight. Spel speelt super vlot en is prachtig.
Nog niet vaak het "you died" schermpje moeten zien, maar daar zal mijn voorgaande ervaring wel voor iets tussen zitten.

Anyway, echt een aanrader voor PS5!
 
Denk idd dat je plus nodig hebt om van de online mogelijkheden te kunnen profiteren
Ja, nu werkte het wel, geen rare error meer, en ik kreeg een ps + scherm.. so far for messages zonder ps+
Heb nu de phalanx dood! Dat is hst enigste kevel wat ik van de originele demon souls heb gestart 😂! Zeker een leuke game! Maar wat was ik vergeten dat souls games moeilijk zijn 😀 alweer een tijdje geleden dat ik bloodborne heb uitgespeeld haha
 
Maar wat was ik vergeten dat souls games moeilijk zijn 😀 alweer een tijdje geleden dat ik bloodborne heb uitgespeeld haha

So far in mijn ervaring vind ik DeS de makkelijkste van al hun games.
En als je graag wat "cheat" kan je die world tendency volledig naar je hand zetten met een vriend en password invades.
 
So far in mijn ervaring vind ik DeS de makkelijkste van al hun games.
En als je graag wat "cheat" kan je die world tendency volledig naar je hand zetten met een vriend en password invades.
De bosses zijn idd eenvoudiger, maar de levels zelf vindt ik moeilijker. Ik vond sekiro de moeilijkste en dark souls 3 de makkelijkste.
 
Laatst bewerkt:
Demon’s Souls Update v1.004.000 is uit. 7,75GB groot. Voorlopig geen officiële patch notes maar op reddit zijn ze de (gevonden) nieuwigheden aan het opsommen:

What’s been found so far:

  • Activity Cards for warping to Archstones now function correctly.
  • Message appraisals now display correctly, the text and numbers no longer overlap.
  • Network setting “Invasion Limit” has been removed
  • Network setting “Server Selection” now displays the correct latency(ms). The closest server should now show the lowest ping.
  • With “Show Helmet” off in the options, a new crossed out eye icon will show on the helmet in the UI.
  • Golden Coin glitch has been fixed.
  • Ring of Magical Nature would give a free spell slot by attuning a spell with it equipped, attuning a spell and then removing it. This has been fixed.
  • Ring of Longevity would allow rapid health regeneration when quickly equipping and removing it. This has been fixed.
  • Damage numbers now seem to be capped to the enemy’s total health.
  • Some new DualSense sound effects added for item uses such as consuming warrior/hero souls.
  • Players are no longer able to break the standard progression route.
    • As an example; this bug made it possible to load 4-4, then warp to say 5-1 and close the game as soon as 5-1 stops loading. Then, upon opening the game again and killing one's self, it’d warp to 5-4.
  • As originally intended, you can now obtain the Large Sword of Searching from any curved sword, not just from a scimitar.
Potential bug:

  • Blacksmith Ed could possibly die for no apparent reason... circumstances unknown. This has happened to /u/Ga_Dawg22.

Demon’s Souls Update v1.004.000 Patch Notes? : PS5 (reddit.com)
 
Ja de fun kan hier gaan beginnen... Maneaters xD

Edit: Het viel best mee deze keer, niet te veel random AI BS
 
Laatst bewerkt:
heb hem uit :) m.u.v. BB had ik geen enkele Souls game gespeeld. Wat een prachtige game. Uiteindelijk ga ik nog wel voor de platinum gaan (moet nog 4 of 5 trofeeën halen) maar even wat andere games spelen nu. Ik dacht: ik doe dat wel eventjes. NG+ is gestoord - de simpelste enemies in wereld 1 krijgen mij neer met 1 hit. Over een tijdje neem ik hem wel weer op & zal dan wat uurtjes moeten farmen om wat levels te stijgen denk ik :)
 
Ik ben heel op het gemakje bezig, over het algemeen enkel wanneer de dochter slaapt (gezien de game niet op pauze kan). Heb ondertussen volgende bosses neer:

1-1
1-2
2-1
3-1

Nu op weg naar 4-1. Voor mij toch ook wel een heel sterke game. Wil na een ranged playthrough met Royalty ook wel eens wat meer “in the action” gaan en een melee build proberen. Eens zien of ik het dan nog zo leuk vindt :p.
 
heb hem uit :) m.u.v. BB had ik geen enkele Souls game gespeeld. Wat een prachtige game. Uiteindelijk ga ik nog wel voor de platinum gaan (moet nog 4 of 5 trofeeën halen) maar even wat andere games spelen nu. Ik dacht: ik doe dat wel eventjes. NG+ is gestoord - de simpelste enemies in wereld 1 krijgen mij neer met 1 hit. Over een tijdje neem ik hem wel weer op & zal dan wat uurtjes moeten farmen om wat levels te stijgen denk ik :)
Wat level was je op het einde van je NG playtrough?
 
4-1 zal toch nog niet voor direct zijn, denk ik. Die rollende mobs, my god, hoe annoying. En dan nog die vliegende dingen die naar u schieten. Ik voel het al, die wereld wordt niet mijn vriend :p. En heb het gevoel dat ik ook een stuk minder damage doe dan in de andere werelden.
Dan maar 2-2 doen.
 
4-1 zal toch nog niet voor direct zijn, denk ik. Die rollende mobs, my god, hoe annoying. En dan nog die vliegende dingen die naar u schieten. Ik voel het al, die wereld wordt niet mijn vriend :p. En heb het gevoel dat ik ook een stuk minder damage doe dan in de andere werelden.
Dan maar 2-2 doen.
Ja, 4-1 heb ik ook es geprobeerd, damn.. ik kom voorbij de eerste 2 ;) Nu bezig aan 3-1.
 
Terug
Bovenaan