Delete

Moet het echt persé een soundbar zijn? Want soundbars zijn maar meh qua geluid, imho.

Kan je beter een Logitech Z906 ofzo kopen voor dat geld. Is wel 5.1 surround. Moest je daar geen plaats voor hebben zou ik eerder zien naar een soundbar met aparte subwoofer, zeker voor muziek vind ik dat wel een must.

Zo'n ingebouwde sub in een soundbar is ook niet echt alles, imho.

De soundbar moet geen Samsung zijn omdat je een Samsung TV hebt. Een soundbar is een soundbar, eender welk merk het is.
 
Goh bij voorkeur wel een soundbar omwille van plaatsgebrek. Dus tussen de bovenstaande soundbars is er niet echt iets goeds?
Welke soundbar van 300-400 euro is kwalitatief genoeg?
Die laatste van in je lijstje ziet er goed uit. Maar zoals ik zei, zou ik toch een soundbar kiezen met aparte subwoofer.


Als je je budget wil maximaliseren, zou ik deze kiezen:

Heeft zeer goede reviews en geluidskwaliteit is uitstekend. Plus heeft ook BT om de soundbar draadloos aan de TV te connecteren.


Teufel heeft ook wel heel goede surround sound sets, dus ik denk dat de soundbars ook heel goed zijn.


Heeft 2X HDMI, Optical, BT en NFC, dus gemakkelijk om zo goed als alles aan te sluiten.

Krijgt onderaan die pagina toch ook serieus goede reviews van bekende sites.

Je kan 8 weken testen en als je er niet tevreden van bent kan je die kosteloos retourneren.

Heb zelf al een paar jaar een 5.1 surround van Teufel en ben er echt heel tevreden van. Ben wel een film fanaat dus goed geluid en een subwoofer is wel een must voor mij. Zeker omdat ik graag actiefilms kijk.
 
Laatst bewerkt:
Die laatste van in je lijstje ziet er goed uit. Maar zoals ik zei, zou ik toch een soundbar kiezen met aparte subwoofer.


Als je je budget wil maximaliseren, zou ik deze kiezen:

Heeft zeer goede reviews en geluidskwaliteit is uitstekend. Plus heeft ook BT om de soundbar draadloos aan de TV te connecteren.


Teufel heeft ook wel heel goede surround sound sets, dus ik denk dat de soundbars ook heel goed zijn.


Krijgt onderaan die pagina toch ook serieus goede reviews van bekende sites.

Je kan 8 weken testen en als je er niet tevreden van bent kan je die kosteloos retourneren.

Heb zelf al een paar jaar een 5.1 surround van Teufel en ben er echt heel tevreden van. Ben wel een film fanaat dus goed geluid en een subwoofer is wel een must voor mij. Zeker omdat ik graag actiefilms kijk.
Bedankt voor de suggesties. Ik ga eens nadenken over beide soundbars. Ze lijken me inderdaad wel zeer kwalitatief, voornamelijk die Teufel (die krijgt mijn voorkeur precies).

Qua installatie tips? Beter om de tv dan op te hangen met de soundbar? Of beide op de kast laten staan?

En qua kabels? Beter bedraad of werkt bluetooth evengoed?
 
Bedankt voor de suggesties. Ik ga eens nadenken over beide soundbars. Ze lijken me inderdaad wel zeer kwalitatief, voornamelijk die Teufel (die krijgt mijn voorkeur precies).

Qua installatie tips? Beter om de tv dan op te hangen met de soundbar? Of beide op de kast laten staan?

En qua kabels? Beter bedraad of werkt bluetooth evengoed?
Graag gedaan 😉

Teufel is een heel deftig merk. Zeker voor die prijs.

Ophangen of niet is jouw keuze al ziet het er wel properder uit als beide opgehangen zijn.
Als je TV een korte poot heeft o.i.d. kan die soundbar wel voor de onderkant van het scherm komen en valt er een stukje beeld af.

Ik ga onze TV binnekort ophangen met deze beugel: https://teufelaudio.be/high-end-wandbeugel-voor-tv-speakers-stuk-105265000

doordat die al reeds armen heeft voor speakers of soundbars er mee op te hangen is dat wel gemakkelijker dan telkens een gat te boren en zien of dat die dan rechthangen al dan niet.

Ik zou gewoon Optical gebruiken, zo kan je ook de apps op je TV gebruiken i.c.m. de soundbar, want die ingebakken apps ondersteunen sound over HDMI niet. Is bij mij ook zo, alles loopt via Optical omdat ik vaak de Netflix app en de mediaplayer op de TV zelf gebruik voor al mijn media e.d. af te spelen. Plus dan moet je niet telkens switchen van HDMI naar Optical en terug.

In principe werkt draadloos ook heel goed, want die streamt Lossless audio door waardoor er geen haperingen of Out Of Sync problemen zijn. Zou gewoon beide testen en zien waar je meer tevreden van bent.
 
Lijkt me inderdaad gemakkelijk zo'n wandmontage. Zitten die twee speakers daar al bij of is dat een voorbeeld?

Oke top een optical slotje heb ik op mijn TV zitten, dan kan die ook eens gebruikt worden.
Is enkel de beugel zonder speakers (speakers zijn maar een voorbeeld), helaas 😊.

Ik vind Optical nog altijd het beste van allemaal.

Niet vergeten om je aan te melden bij de Teufel nieuwsbrief, dan krijg je nog eens €20 cadeau.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan