Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Moest ik u zijn zou ik dan ook een deftige offerte vragen, €8.000 is er los over maar wat had je eigenlijk verwacht van een receptioniste (?) van zo'n filiaal? Een WC zal weldegelijk een zeer grote prijs hebben per m² want voor de verschillende aannemers die moeten komen is dit niet echt een interessant project en is het meer werk om uw materiaal af te kuisen dan het werk zelf. Dus best zelf doenIk heb er zelfs nog eentje!
Ons apart toilette is redelijk verouderd. Oude muurtegels, oude wc, de ventilatie is nog voorzien middels een gat in glasbouwsteen,...
We hadden dan eens rondgebeld om te horen wat het zou kosten als we het laten doen - het gaat over een apart toilette dus pakweg 1,3m³ ofzo - zodat we een idee hebben van wat we uitsparen als we het zelf doen aangezien het soms niet de moeite is om het zelf te doen.
Uiteindelijk hingen we eens aan de lijn met een lokaal filiaal van Van Calster om een ruwe prijsindicatie te krijgen:
"Dus nieuwe vloer, muren, plafond, toilette, wasbakje, alles vervangen eigenlijk meneer?"
-Ja, enkel de vloer hoeft niet, maar voor de rest inderdaad alles vervangen
-"En dat gaat dan over een apart toilette, minder dan 2M²? Mhm ja dan moet u toch rekenen op een totaalprijs van minstens 8.000euro excl BTW"

Het was geen receptioniste maar een verkoopster, dus ik zou verwachten dat ze toch een verkoop zouden willen doen. Dan lijkt het geven van dwaze* indicaties toch niet meteen de beste tactiek. Ik had op z'n minst verwacht dat ze zouden zeggen "kom eens langs en we zullen het bekijken", maar zelfs dat kwam er dus niet uitMoest ik u zijn zou ik dan ook een deftige offerte vragen, €8.000 is er los over maar wat had je eigenlijk verwacht van een receptioniste (?) van zo'n filiaal? Een WC zal weldegelijk een zeer grote prijs hebben per m² want voor de verschillende aannemers die moeten komen is dit niet echt een interessant project en is het meer werk om uw materiaal af te kuisen dan het werk zelf. Dus best zelf doen![]()

Wel mooi dat een bedrijf transparant is over zijn prijzen en het niet onder een noemer zet. Niks is gratis en uiteindelijk betaald de consument.Gisteren een interieurzaak bezocht omdat we een binnendeur moeten vervangen. Offerte meegekregen en bij acceptatie komen ze ter plekke alles nog eens opmeten.
Verbaasd om het volgende te lezen (excl btw):
Forfait opmetings- en administratiekort per opmeting: 50euro
Transport en verplaatsingskost per opmeting: 50euro
Forfait laden en lossen per werfbezoek: 100euro
Transport en verplaatsingskost monteur: 22euro
We hebben nu best wel al wat laten uitvoeren en aannemers over de vloer gehad voor offertes, maar zo een onderverdeling hebben we toch nog nooit gezien. Als die +/-200euro in de prijs zat geen probleem, maar nu creëer je toch gewoon het gevoel dat je voor alles doortelt
100euro om minder dan 10km verder een deur te gaan opmeten, enfin![]()
Zeker en vast maar op een offerte van +2K komt dat wel een beetje lullig over imo. En dat is nog los van het feit dat die 100euro excl BTW niet eens de reële kost reflecteert.Wel mooi dat een bedrijf transparant is over zijn prijzen en het niet onder een noemer zet. Niks is gratis en uiteindelijk betaald de consument.
Lijkt me toch logisch, je betaalt per begonnen uur en 50 euro per uur lijkt me nu toch niet overdrevenGisteren een interieurzaak bezocht omdat we een binnendeur moeten vervangen. Offerte meegekregen en bij acceptatie komen ze ter plekke alles nog eens opmeten.
Verbaasd om het volgende te lezen (excl btw):
Forfait opmetings- en administratiekort per opmeting: 50euro
Transport en verplaatsingskost per opmeting: 50euro
Forfait laden en lossen per werfbezoek: 100euro
Transport en verplaatsingskost monteur: 22euro
We hebben nu best wel al wat laten uitvoeren en aannemers over de vloer gehad voor offertes, maar zo een onderverdeling hebben we toch nog nooit gezien. Als die +/-200euro in de prijs zat geen probleem, maar nu creëer je toch gewoon het gevoel dat je voor alles doortelt
100euro om minder dan 10km verder een deur te gaan opmeten, enfin![]()
Het gaat nog altijd maar over een opmeting hé. Hoeveel aannemers/zelfstandigen komen dat gewoon standaard doen in functie van de offerte. Wanneer de potentiele klant de offerte dan niet accepteert hebben ze gratis gewerkt.Lijkt me toch logisch, je betaalt per begonnen uur en 50 euro per uur lijkt me nu toch niet overdreven
In jouw geval van een deur gaan ze pas na ondertekenen van de offerte de deur precies gaan afmeten. Voor een offerte gaan ze normaal maar heel snel ongeveer gaan meten, het komt niet op een cm om een prijs te kunnen geven.Het gaat nog altijd maar over een opmeting hé. Hoeveel aannemers/zelfstandigen komen dat gewoon standaard doen in functie van de offerte. Wanneer de potentiele klant de offerte dan niet accepteert hebben ze gratis gewerkt.
In jouw logica zou dus iedere zelfstandige best zeggen: ik wil gerust langskomen voor een offerte maar dat kost je 50euro. Mij niet gelaten, maar dat is niet bepaald een standaardpraktijk.
Als iedereen het zou doen was ik uiteraard niet verbaasd.
)
Spelen meer en meer met het idee om ons huis te verkopen en de woonst van m'n ouders over te nemen en een totaalrenovatie + kangoeroewoning van te maken met een gemeenschappelijke ruimte. (De sociale implicaties moeten ook nog overwogen worden)
We zouden los van de aankoop van dat huis (ongeveer 175m² bewoonbaar momenteel) op 11 are vrijstaand op een perfecte locatie voor ons, gebouwd 1988, structureel perfect in orde.. dit wel willen uitbreiden zowel benedenverdieping als boven nog een renovatiebudget van 350k-400k hebben.
Hier zou dan een stuk verdiep op de woonst moeten komen, een nieuwe badkamer, een extra slaapkamer, nieuwe keuken, volledige elektriciteit en sanitair vernieuwd, vloer, plafonds, isolatie, buitenschrijnwerk.. Dus echt wel een totaalrenovatie. Ben je met dat budget ergens of is dat gewoon onmogelijk te zeggen en zullen we hier pas iets zinnigs over kunnen zeggen na een architect te raadplegen?
Ik heb alles geschilderd, voor het geval dat je dus ooit een andere keuken steekt (hoewel je dan waarschijnlijk toch de nieuwe openingen terug gaat verven...).3 maart komen ze hier de keuken installeren. Nu is er een witte primer reeds aangebracht waar de keukenkasten, frigo etc gaan staan.
Verven jullie ook deftig alles achter de keuken voor die geinstalleerd wordt? Of laten jullie dat zo?
Daar zou ik mij niet mee bezighouden. Zoals gezegd, zet je ooit een nieuwe keuken is het ook tijd voor een nieuwe laag verf hoor. Die kastjes gaan zichtbare contouren nalaten op de muur na al die jaren..3 maart komen ze hier de keuken installeren. Nu is er een witte primer reeds aangebracht waar de keukenkasten, frigo etc gaan staan.
Verven jullie ook deftig alles achter de keuken voor die geinstalleerd wordt? Of laten jullie dat zo?
Niet dat je moet antwoorden op onderstaande vragen maar het zijn gewoon vragen die ik mezelf onmiddelijk stelde toen ik je verhaal las. Is het de bedoeling om met de verkoop van de huidige woning de renovatie te betalen van de ouderlijke woning? Ik vermoed dat zo'n grote verbouwing wel enkele maanden in beslag zal nemen.Spelen meer en meer met het idee om ons huis te verkopen en de woonst van m'n ouders over te nemen en een totaalrenovatie + kangoeroewoning van te maken met een gemeenschappelijke ruimte. (De sociale implicaties moeten ook nog overwogen worden)
We zouden los van de aankoop van dat huis (ongeveer 175m² bewoonbaar momenteel) op 11 are vrijstaand op een perfecte locatie voor ons, gebouwd 1988, structureel perfect in orde.. dit wel willen uitbreiden zowel benedenverdieping als boven nog een renovatiebudget van 350k-400k hebben.
Hier zou dan een stuk verdiep op de woonst moeten komen, een nieuwe badkamer, een extra slaapkamer, nieuwe keuken, volledige elektriciteit en sanitair vernieuwd, vloer, plafonds, isolatie, buitenschrijnwerk.. Dus echt wel een totaalrenovatie. Ben je met dat budget ergens of is dat gewoon onmogelijk te zeggen en zullen we hier pas iets zinnigs over kunnen zeggen na een architect te raadplegen?
M'n ouders zouden de renovatie 'voorschieten' (+ onze eigen spaarboek +-100k)Niet dat je moet antwoorden op onderstaande vragen maar het zijn gewoon vragen die ik mezelf onmiddelijk stelde toen ik je verhaal las. Is het de bedoeling om met de verkoop van de huidige woning de renovatie te betalen van de ouderlijke woning? Ik vermoed dat zo'n grote verbouwing wel enkele maanden in beslag zal nemen.
Waar zullen jullie zelf en je ouders dan wonen tijdens de verbouwing? Ik vermoed dat jullie huidige woning er niet echt op voorzien is om met 2 personen extra voor langere tijd samen te leven.
Ik zou zeggen dat dit een mooi budget is, maar met de huidige prijzen weet ik het niet meer. Best inderdaad een architect raadplegen. Hebben jullie ouders nog de originele plannen van de woning?