Hmm goeie info. Maar dan heb jij gekozen voor een nat systeem? Ik zou een paar cm kunnen winnen met voor droog te gaan (die meerprijs heb ik er graag voor over) maar het is me niet heel duidelijk als je er met 11-12cm totale opbouwhoogte geraakt. (dus incl vloer)Wij zaten met hetzelfde probleem, maar toch gekozen voor de lange pijn deze keer en alles aangepast zodat we toch vvw zouden kunnen plaatsen. Wij hebben ook hoge plafonds, dus dan is vvw nog efficiënter tgv gewone radiatoren. Tenslotte is het toch een comfort die ik echt graag wou hebben en nog geen seconde spijt van gehad.
Bij ons zag het er als volgt uit: alles uitgebroken tot betonplaat -> 5 cm PUR -> netten -> hierop vvw vastgebonden (tacken) -> 5 cm chape met vezels -> cementgebonden gietvloer (3mm opbouw ongeveer). Idealiter isoleer ik ook nog de kruipkelder langs onder.
We zijn hierdoor niet veel hoger gegaan dan originele opbouw. Moest je het toch overwegen, vergeet zeker uw deurhoogtes niet te checken. Dus vanaf de grond tot linteel. Als deze lager gaat uitkomen dan een standaard deurmaat (201,5 cm dacht ik), dan wordt het meestal ook nog eens allemaal maatwerk. Wij hadden geluk dat de chambranten een serieus stuk lager waren en dus ruimte genoeg hadden. Enkel bij de deuropening naar de living hebben we de hele linteel moeten verhogen, of het werd een deur van 195cm ofzo en dat is echt te laag voor grote mensen en de deur die het meeste gebruikt zal worden![]()
Denk ook sowieso dat we ervoor gaan. Ik wil niet met radiatoren blijven zitten. Er komt in ene weg ook een uitbouw dus daar heb ik zoveel opbouwhoogte als ik wil.
Net eens gemeten, de deuren zijn momenteel 203cm. Ik denk wel dat er nog ruimte zit achter de chambranten.
Serieus zonde van onze anyway doors schuifdeur... Hopelijk kan die in het slechtste geval ook aangepast worden want dat was toch een gevaarte van €3000...
Laatst bewerkt: