De verbouw-topic!

Situatie: omdat we een screen boven ons raam hebben en anders teveel ruimte zouden verliezen is ons hoekprofiel ipv onder de poutrel, voor de poutrel komen te staan. We winnen hierdoor wat ruimte maar technisch is het wat gekloot want het moet waterdicht gemaakt. We hebben beslist om de afvoer weg te werken in het hoekprofiel, daarom komt er een nieuwe dakgoot met uitloop boven het hoekprofiel. Het hoekprofiel zelf is nu aan de bovenkant nog open en voorlopig afgedekt met een aluminium plaatje.

We willen dit natuurlijk mooi weg gewerkt, ik weet alleen niet hoe we de bovenkant van het hoekprofiel mooi waterdicht kunnen maken. Er zit dus een afvoerbuis in en isolatiewol.

Mijn gedacht was om de bovenkant te vullen met een soort waterdicht schuim dat zich volledig uitzet. Bestaat er hier iets voor ? Of misschien een andere oplossing ? Daar boven zouden we dan opnieuw een aluminium plaatje met een gat in het midden zetten dat aan de buitenkanten klemt en dat nog eens afkitten.

Of iemand mss nog een ander idee ?

Hoe zouden jullie dit afwerken?
Los van de rommel. Daar word aan gewerkt

Ik heb iets gelijkaardig afgewerkt door er gedoubleerd steigerhout tegen te schieten.

Voor

42662778_2332971170053496_4461830958747746304_n.jpg

En na, al is het niet de beste foto ervan
120838757_3977843768899553_1364191622722045470_n.jpg

Ik heb spots hangen in mijn living en keuken. Dat zijn LED spots en deze zouden 10 jaar mee gaan.
Na 6 jaar zijn echter 2 spots al stuk. Right ..

Ik heb geprobeerd om met een schroevedraaier het plastieken omhulsel eraf te krijgen want anders geraak ik niet aan de fitting. Maar dat omhulsel is vastgeklikt en ik krijg er géén beweging in. Maar volgens mij moet dat wel kunnen. Ik zie duidelijk dat het GU10 lampen zijn.

Mijn lamp ziet er ongeveer zo uit --> https://www.lampenlicht.be/design-spot-wit-rond-egg-3
Zoals je kan lezen in de omschrijving kan je de lampen wel degelijk vervangen. Maar dat is niet zo simpel omdat dat echt stevig is vastgeklikt.

Iemand een trukje om zo'n omhulsel er gemakkelijk af te krijgen? Ik wil niet forceren want dan breek ik het misschien kapot.

Ik heb spots hangen in mijn living en keuken. Dat zijn LED spots en deze zouden 10 jaar mee gaan.
Na 6 jaar zijn echter 2 spots al stuk. Right ..

Ik heb geprobeerd om met een schroevedraaier het plastieken omhulsel eraf te krijgen want anders geraak ik niet aan de fitting. Maar dat omhulsel is vastgeklikt en ik krijg er géén beweging in. Maar volgens mij moet dat wel kunnen. Ik zie duidelijk dat het GU10 lampen zijn.

Iemand een trukje om zo'n omhulsel er gemakkelijk af te krijgen? Ik wil niet forceren want dan breek ik het misschien kapot.

Mijn lamp ziet er ongeveer zo uit --> https://www.lampenlicht.be/design-s...dKeOCfH3sjDnUeGrJA210TGCPApbFgfgaAn16EALw_wcB
Al eens geprobeerd om uw lamp eruit te draaien door gewoon erop te drukken en ze tegen wijzerzin te proberen draaien.

Zou ik ook denken, lijkt me niet dat dat omhulsel er af moet.
Al eens geprobeerd om uw lamp eruit te draaien door gewoon erop te drukken en ze tegen wijzerzin te proberen draaien.
Ik heb het plastieken omhulsel er dus af gekregen. Het is weldegelijk een kliksysteem (vastgeklikt op 2 plaatsen aan de spot). De enige manier om dat omhulsel eraf te krijgen was dus inderdaad met een (kleine) schroevendraaier.

Maar ik had al een gevoel dat dit géén goed teken was.
Achter het omhulsel bevindt zich namelijk géén lamp maar meteen een LED-chip. :frown:
(Dat weet ik want op de chip staat in miniscuul kleine letters het woordje LED)
Dat omhulsel IS dus al de lamp. En neen je kan die er dus niet uitkrijgen, die is volledig vastgezet aan de spot.

Dus ik vrees dat ik spots heb met niet vervangbare lampen. In het vervolg moet ik misschien niet voor de goedkoop gaan. :tongue:
Nu goed dat die spots al 6+ jaar mee gaan valt dan nog wel mee tov de aankoopprijs.

(Opmerking: Ja ik was zo slim eerst de elektriciteit uit te schakelen)

In ieder geval bedankt voor de raad! Als er teveel lampen stuk zijn, dan zal ik de volledige spot moeten vervangen.

Laatst bewerkt:
Iemand een tip voor een dompelpomp met backup voor een pompput? Graag met aparte sturing en vlotter in case of issues.

Houten omheining in de tuin met aluminium profielen.

Iemand die mij kan vertellen hoe je dat precies zelf doet? Ik heb dat nog nooit gezet. Ik zit wat in twijfel of ik het zelf doe, of zal laten doen. Maar met de huidige prijzen...
Uiteraard zal ik zo'n grondboor, container (afbraak),... enz. ook moeten voorzien. Maar dan nog zal het een pak goedkoper zijn denk ik dan.

Wij hebben voor 53 meter prijs gekregen 4j geleden, 4k.
Zelfde kost nu 12k.

En waarom alu profielen?

Post eens een foto wat je wil bereiken
Ik zou denken wegens looks?

Indien looks niet uitmaken.. betonnen gleufpalen met houten schermen in. Dat heb ik toen in de achtertuin op uw advies gezet en nog geen spijt van, lijkt erop dat dat zéér lang gaat meegaan.

Heb toen ook wel wat overdreven met de hoeveelheid beton aan de palen enzo :unsure:

De binnenzijde van onze woning zou opnieuw geschilderd moeten worden, maar ik ben daar zelf een imbiciel in.

Het betreft een bestaande woning dus bepaalde meubels kunnen niet of niet éénvoudig verschoven worden.
Zoals ons waterbed en meerdere Tv meubels (vastgeankerd in de muur, no way dat je die kan verplaatsen). Er ligt ook parketvloer. Dus to be honest, is het schilderwerk maatwerk.

Ik zou zelf kunnen schilderen, maar de kans dat er dan verf op het parket terechtkomt, ik vieze strepen schilder of gewoon schilder op foutieve plekken is mmm 100% .. Ja ik weet dat je bij schilderen het moet afplakken, maar ik heb het al een paar keer dat gedaan in het verleden, een trust me ik ben zo'n slechte harry dat .. het al evenveel keer op NIKS trekt.

Swoit, ik zoek dus een schilder in de buurt. Ook iemand die van ervaring weet hoe hij/zij het allemaal kan beschilderen en iemand die weet wat kan en niet kan.

Ik vraag me af hoeveel het kost voor een deftige schilder in te huren? Iemand hier een idee? Thanks.

Indien looks niet uitmaken.. betonnen gleufpalen met houten schermen in. Dat heb ik toen in de achtertuin op uw advies gezet en nog geen spijt van, lijkt erop dat dat zéér lang gaat meegaan.

Heb toen ook wel wat overdreven met de hoeveelheid beton aan de palen enzo :unsure:

Ja dat is wel vrij zware arbeid op de moment zelf maar kwalitatief is dat wel :p

Voor de looks worden nu meestal zwarte gelakte palen gebruikt. Die zijn er ook al met gleuven voor schermen. Bij alu is dat een soort geextrudeerd profiel (rond vanbinnen, vierkant vanbuiten en kruis erin) met de gleuf uitgehaald. Bij die metalen palen is dat een gewone vierkante paal met 2 u profielen opgelast. Maar van zicht is dat praktisch even proper en dat is veel sterker dan alu.

En uiteraard een pak voordeliger €€

De binnenzijde van onze woning zou opnieuw geschilderd moeten worden, maar ik ben daar zelf een imbiciel in.

Het betreft een bestaande woning dus bepaalde meubels kunnen niet of niet éénvoudig verschoven worden.
Zoals ons waterbed en meerdere Tv meubels (vastgeankerd in de muur, no way dat je die kan verplaatsen). Er ligt ook parketvloer. Dus to be honest, is het schilderwerk maatwerk.

Ik zou zelf kunnen schilderen, maar de kans dat er dan verf op het parket terechtkomt, ik vieze strepen schilder of gewoon schilder op foutieve plekken is mmm 100% .. Ja ik weet dat je bij schilderen het moet afplakken, maar ik heb het al een paar keer dat gedaan in het verleden, een trust me ik ben zo'n slechte harry dat .. het al evenveel keer op NIKS trekt.

Swoit, ik zoek dus een schilder in de buurt. Ook iemand die van ervaring weet hoe hij/zij het allemaal kan beschilderen en iemand die weet wat kan en niet kan.

Ik vraag me af hoeveel het kost voor een deftige schilder in te huren? Iemand hier een idee? Thanks.
De mijne vraagt 42euro per uur. Werd aangeraden door de Colora dame, aangezien er tijdsdruk was, heeft zij dat geregeld voor mij. 😇 Nette vakman over de vloer gehad!

Ik heb een andere firma mijn plafonds laten schilderen, "wij vragen 32 euro per uur, met 2 man op een halve dag klaar!"
Ja. Klopt. Behalve dat de fuckers 395 euro hebben aangerekend voor 10l Levis verf die 105 euro koste in de Brico dezelfde dag 😡👿
Dus vraag zeker naar prijzen van het materiaal ook!

Ik heb een andere firma mijn plafonds laten schilderen, "wij vragen 32 euro per uur, met 2 man op een halve dag klaar!"
Ja. Klopt. Behalve dat de fuckers 395 euro hebben aangerekend voor 10l Levis verf die 105 euro koste in de Brico dezelfde dag 😡👿
Dus vraag zeker naar prijzen van het materiaal ook!
tip voor de volgende keer: indien niks getekend, kan je zo'n prijzen voor materiaal gewoon weigeren en betalen wat de Brico kost (+ eventueel nog enkele % voor de moeite).

Maar idd: best nog vooraf afspraken maken en ook vragen naar welke verf ze gebruiken. Als ze zeggen: jij kiest, dan zijn dat meestal geen vakmannen, want die zweren normaal bij een a twee merken.

En waarom alu profielen?

Post eens een foto wat je wil bereiken

Ja dat is wel vrij zware arbeid op de moment zelf maar kwalitatief is dat wel :p

Voor de looks worden nu meestal zwarte gelakte palen gebruikt. Die zijn er ook al met gleuven voor schermen. Bij alu is dat een soort geextrudeerd profiel (rond vanbinnen, vierkant vanbuiten en kruis erin) met de gleuf uitgehaald. Bij die metalen palen is dat een gewone vierkante paal met 2 u profielen opgelast. Maar van zicht is dat praktisch even proper en dat is veel sterker dan alu.

En uiteraard een pak voordeliger €€
Ja, 't is eigenlijk ook gewoon een profiel waar een houten scherm ingeschoven wordt. Ik ging ervan uit dat dat aluminium was. Bij mensen in onze straat is het alleszins gelakt en proper.

Als ze die aan het zetten waren, zetten ze eerst alle palen en dan alles erin schuiven. Dan mag er toch ook geen enkele paal een cm te ver staan? Want tegen het einde vd rij kom je dan toch volledig verkeerd uit?

Nu, zelf doen of laten doen ben ik nog niet aan uit. Ik zal tenslotte ook wel het e.e.a. moeten huren. Alle tips welkom. Ook naar prijs toe.

Ja, 't is eigenlijk ook gewoon een profiel waar een houten scherm ingeschoven wordt. Ik ging ervan uit dat dat aluminium was. Bij mensen in onze straat is het alleszins gelakt en proper.

Als ze die aan het zetten waren, zetten ze eerst alle palen en dan alles erin schuiven. Dan mag er toch ook geen enkele paal een cm te ver staan? Want tegen het einde vd rij kom je dan toch volledig verkeerd uit?

Nu, zelf doen of laten doen ben ik nog niet aan uit. Ik zal tenslotte ook wel het e.e.a. moeten huren. Alle tips welkom. Ook naar prijs toe.
Ik heb toen al die palen gezet maar had daar wel telkens eerst de betonnen onderkant gezet en dan de tweede paal daar meteen tegengezet.. die betonnen boorden hadden dezelfde breedte als de schermen, dus was achteraf geen issue om ze in te schuiven.

Terug
Bovenaan