De verbouw-topic!

Awel ik was hetzelfde aan het denken, betonplex of andere synthetisch plaat langs de buitenkant ertegen (gaat wel marginaal uitzien) en/of waterafvoerbuis steken. Dan alles terug afkitten.

Hoe rot is die parket binnen? Of droogt het nog uit?
Als rot: (indeed om ongezonde zaken te vermijden) wegschuren of stuk uitbreken en iets overleggen. Gaat er wederom marginaal uitzien ma bon :tongue:.
Als niet rot: Niks van aantrekken

Ik heb nog synthetische buitenplaten waar ik vanaf moet wink wink nudge nudge.

Awel ik was hetzelfde aan het denken, betonplex of andere synthetisch plaat langs de buitenkant ertegen (gaat wel marginaal uitzien) en/of waterafvoerbuis steken. Dan alles terug afkitten.

Hoe rot is die parket binnen? Of droogt het nog uit?
Als rot: (indeed om ongezonde zaken te vermijden) wegschuren of stuk uitbreken en iets overleggen. Gaat er wederom marginaal uitzien ma bon :tongue:.
Als niet rot: Niks van aantrekken

Ik heb nog synthetische buitenplaten waar ik vanaf moet wink nudge nudge.
Das marginaal zeg :unsure:

Hey all, kleine vraag: wij willen een hondenluik plaatsen in de deur die naar de tuin loopt. Ik heb geleerd dat wij blijkbaar een stapeldorpeldeur hebben, en lees hier dat ik moet zorgen geen enkele lat volledig door te zagen. Klopt dit? Is dat zo belangrijk voor de integriteit? En kan ik hier iets aan doen behalve de deur te vervangen? Ik zou namelijk wel de meeste moeten doorzagen, gezien het luik veel groter is.

Hey all, kleine vraag: wij willen een hondenluik plaatsen in de deur die naar de tuin loopt. Ik heb geleerd dat wij blijkbaar een stapeldorpeldeur hebben, en lees hier dat ik moet zorgen geen enkele lat volledig door te zagen. Klopt dit? Is dat zo belangrijk voor de integriteit? En kan ik hier iets aan doen behalve de deur te vervangen? Ik zou namelijk wel de meeste moeten doorzagen, gezien het luik veel groter is.
Een hondenluik, zo eentje met een rubberen flap?
Heb je al ervaring met zo een luik? Want ik moet zeggen dat dat toch niet zo aangenaam is hoor.
Luchtdichtheid van uw huis is dramatisch.

Normaal kan je in zo een deur perfect een luik maken. Gewoon Zien dat je niet te laag het gat maakt. Maar omdat het een groot luik zal zijn moet je wel zien dat je nog voldoende deur hebt en het niet nog 1 planchet is en dan uw raam natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Ben een buis aan het zetten. Maar waar kunt ge gvd als particulier een simpel zinken buisje van 80mm vinden zonder dat ge er 20 meter van moet bestellen?

Ik heb ocharme 2 meter nodig.

PVC niet goed genoeg voorlopig ?
Btw die Apok heeft 30 filialen in België, daar kan je zo binnen stappen voor een paar meter hoor.

Idd, ik weet niet van waar Musk is maar daarom nam ik die.
Veel kans dat ze wel ergens een filiaal in de buurt hebben.
Mij is tijdens de verbouwingen vooral opgevallen hoeveel bedrijven er in de buurt zijn waar je als particulier gewoon materiaal kan halen, alles maar ook alles verkopen ze op een paar km afstand (buurt van Lommel/overpelt). Heel onze economie moet daar op draaien als ik da extrapoleer naar andere regio's :crazy:

Idd, ik weet niet van waar Musk is maar daarom nam ik die.
Veel kans dat ze wel ergens een filiaal in de buurt hebben.
PVC niet goed genoeg voorlopig ?
Btw die Apok heeft 30 filialen in België, daar kan je zo binnen stappen voor een paar meter hoor.
Ah ok, ik zie dat er eentje in Hoeselt ligt zal daar in de week eens langsrijden.

De buis is echt in het zicht dus liefst gewoon eentje van zink ja. Ook al is het maar tijdelijk, die €20 kan ik er nog wel aan spenderen :)

Een hondenluik, zo eentje met een rubberen flap?
Heb je al ervaring met zo een luik? Want ik moet zeggen dat dat toch niet zo aangenaam is hoor.
Luchtdichtheid van uw huis is dramatisch.

Normaal kan je in zo een deur perfect een luik maken. Gewoon Zien dat je niet te laag het gat maakt. Maar omdat het een groot luik zal zijn moet je wel zien dat je nog voldoende deur hebt en het niet nog 1 planchet is en dan uw raam natuurlijk.
Thanks! Ondertussen geplaatst en de deur staat nog recht, dus all is good. Puur gevoelsmatig valt de tocht me heel goed mee. Tis ook in de bijkeuken, die is ook niet altijd open.

Dag iedereen,
ik ga dit weekend een niet-dragende muur uitbreken. Muur is vrij dik, maar zit vol met gips en oranjesteen. Ik zou graag via de brico (en dus boels) een boor huren voor het weekend. Is een boor van 6kg genoeg? En wat voor beitel heb ik exact nodig? Een platte beitel of een puntbeitel?

Dag iedereen,
ik ga dit weekend een niet-dragende muur uitbreken. Muur is vrij dik, maar zit vol met gips en oranjesteen. Ik zou graag via de brico (en dus boels) een boor huren voor het weekend. Is een boor van 6kg genoeg? En wat voor beitel heb ik exact nodig? Een platte beitel of een puntbeitel?
6kg moet wel voldoende zijn. Zorg gewoon dat je een zware hamer in de buurt hebt, dat gaat sneller :)

Terug
Bovenaan