Auto De Tesla thread

In januari heb ik een testrit gepland voor model 3 - hopelijk valt deze goed mee
In januari? Zeker van?
Normaal verkoop Tesla alles aan 't einde van ieder kwartaal. (De kans is dus niet onbestaande dat je gaat moeten wachten tot de nieuwe wagens binnenkomen in februari.
Ik had voor mijn nieuw leasecontract een wagen besteld begin oktober. Tot 30 september stonden er nog drie wagens die volledig overeenstemden met mijn configuratie on line te-koop. Op 1 oktober niet meer. Heb mogen wachten tot medio november.

een voorbeeld van eind 2020 : https://www.torquenews.com/1/teslas-eoy-push-so-good-even-malls-showroom-cars-are-sold-out
 
Het gaat om een testrit, geen levering :)
Ook alle testwagens worden verkocht. Ik heb een collega gehad die opgebeld werd om te zeggen dat er geen wagen was om te testen op zijn afspraak, net aan 't einde van een kwartaal.
Dat was dan wel bijna 2 jaar geleden, toen Tesla financieel het nog niet zo goed deed.
 
Nog even opgezocht op tmc :

Misschien overtuigt dit je?
Alles om iedere kwartaal opnieuw records te vestigen :rolleyes:
 
Ik kan nu toch ook nog gewoon een testrit inboeken begin januari voor een model 3 in St. Martens Latem.
 
Ik kan nu toch ook nog gewoon een testrit inboeken begin januari voor een model 3 in St. Martens Latem.
Wel, boek die testrit dan in.
Je zult dan wel zien of er een testwagen is.
Misschien schaven ze ondertussen de scherpe kantjes van hun politiek af, maar ik betwijfel het.
Er staan op tmc ook een berichtje van iemand die in Latem een testrit had geboekt begin februari vorig jaar en die dus geen wagen kon testen wegens niet beschikbaar.
 
Wel, boek die testrit dan in.
Je zult dan wel zien of er een testwagen is.
Misschien schaven ze ondertussen de scherpe kantjes van hun politiek af, maar ik betwijfel het.
Er staan op tmc ook een berichtje van iemand die in Latem een testrit had geboekt begin februari vorig jaar en die dus geen wagen kon testen wegens niet beschikbaar.
Relax relax, zou toch gewoon kunnen dat Tesla van hun fout heeft geleerd en nu wel een wagen beschikbaar houdt?
Lijkt me toch een hele rare beslissing om geen testritten te kunnen aanbieden om die ene wagen bij de cijfers te kunnen duwen van die kwartaal/jaar. Zeker als ze dan nog gewoon testritten laten inboeken en later annuleren. (maar zou niet de eerste vreemde beslissing zijn bij Tesla)

Zelf heb ik een paar weken terug een testrit gedaan daar met een Model Y en deze is ondertussen besteld.
 
Relax relax, zou toch gewoon kunnen dat Tesla van hun fout heeft geleerd en nu wel een wagen beschikbaar houdt?
Lijkt me toch een hele rare beslissing om geen testritten te kunnen aanbieden om die ene wagen bij de cijfers te kunnen duwen van die kwartaal/jaar. Zeker als ze dan nog gewoon testritten laten inboeken en later annuleren. (maar zou niet de eerste vreemde beslissing zijn bij Tesla)

Zelf heb ik een paar weken terug een testrit gedaan daar met een Model Y en deze is ondertussen besteld.
Het zou kunnen. Die testwagen is ondertussen ook verouderd, omdat er de laatste tijd zo goed als elke 3 maand wel wat significante veranderingen zijn bij bvb de model 3.
Ik rijd al > 1 jaar met een Tesla.
Je zal wel waarschijnlijk ook wel ervaren dat Tesla gewoon 'anders' is op veel vlakken, en 'anders' is echt niet altijd in positieve zin. Het zijn gewoon cowboys.
 
Ook alle testwagens worden verkocht. Ik heb een collega gehad die opgebeld werd om te zeggen dat er geen wagen was om te testen op zijn afspraak, net aan 't einde van een kwartaal.
Dat was dan wel bijna 2 jaar geleden, toen Tesla financieel het nog niet zo goed deed.
Tesla in st Martens Latem heeft een paar testwagens op perso platen staan, ik denk niet dat ze die elk kwartaal wisselen.
En de testwagens zijn volgens mij ook de bedrijfswagens van de verkopers.
 
Tesla in st Martens Latem heeft een paar testwagens op perso platen staan, ik denk niet dat ze die elk kwartaal wisselen.
En de testwagens zijn volgens mij ook de bedrijfswagens van de verkopers.
Op het Teslaforum staat nochtans het relaas van iemand die dus ook geen testrit kon doen, begin februari 2021, in Latem...
 
Voorlopig geen model s of x meer te bestellen (enkel noord Amerika wel dacht ik). Huidige orders ook allemaal verlengd naar midden 22.
 
Is dat niet al heel lang zo? Er is toch nog geen enkele nieuwe Model S geleverd (die met de Yoke)?
Leveringen waren inderdaad al even verschoven naar 2022. Model S refresh werd in de US al geleverd. Ik zie nu zelfs op de website dat er geen prijs meer bij staat.
 
Ja ik ben zeker

Ghent-Latem
Openen in Maps
15:00
10 januari 2022​

Bedankt voor het boeken van een contactloze testrit met Model 3.​
Graag informeren wij u voor uw afspraak, over het volgende:​
  • Arriveer 15 minuten voor uw geplande tijd
  • Breng als bestuurder een geldig rijbewijs mee
  • U mag tot drie gasten meenemen op uw testrit
Bereid u voor op uw testrit met een videotutorial en kom alvast meer te weten over onderweg opladen, Autopilot-instellingen en meer.​
Tesla Advisors zijn tijdens uw afspraak beschikbaar als u hulp nodig heeft. Houd er rekening mee dat wij naast andere aanbevolen voorzorgsmaatregelen ook de voorgeschreven afstand nemen.​
Neem bij vragen contact met ons op via +3292964000 of [email protected]. We kijken ernaar uit u binnenkort te zien.​
 
Ja ik ben zeker

Ghent-Latem
Openen in Maps
15:00
10 januari 2022​

Bedankt voor het boeken van een contactloze testrit met Model 3.​
Graag informeren wij u voor uw afspraak, over het volgende:​
  • Arriveer 15 minuten voor uw geplande tijd
  • Breng als bestuurder een geldig rijbewijs mee
  • U mag tot drie gasten meenemen op uw testrit
Bereid u voor op uw testrit met een videotutorial en kom alvast meer te weten over onderweg opladen, Autopilot-instellingen en meer.​
Tesla Advisors zijn tijdens uw afspraak beschikbaar als u hulp nodig heeft. Houd er rekening mee dat wij naast andere aanbevolen voorzorgsmaatregelen ook de voorgeschreven afstand nemen.​
Neem bij vragen contact met ons op via +3292964000 of [email protected]. We kijken ernaar uit u binnenkort te zien.​
We zullen zien. Mijn collega had ook alles bevestigd gekregen. Maar zoals gezegd, het zou kunnen dat ze hun strategie hebben aangepast
 
Ik heb dit jaar getest 2 februari in Latem, was geen enkel probleem en er waren nog mensen die op hetzelfde moment een testrit deden. Was ook nog geen 2021 model 3.
 
Terug
Bovenaan