Play4 De Slimste Mens Ter Wereld 2021

Zijn jullie nu echt een discussie aan 't voeren of dat nu echt de slimste mensen ter wereld zijn die daar winnen?
Dat is maar een luchtig entertainmentspelletje he mensen. Vol met flauwe humor.
 
Ah dan is 't goed, want ik hou jullie in de gaten

futurama-sospecha.gif
 
Dat Geert deze zaken goed beheerst, klopt als een bus.

Maar ik heb precies de vergadering gemist waarop er beslist werd dat enkel de door jou opgesomde thema's hierboven relevant zijn om iemands allround kennis aan af te toetsen. Ik vind dat namelijk een héél beperkte paardenkleppen-visie, die jammer genoeg als ongeschreven regel de maatschappij-standaard lijkt te worden.

En dat uit zich bijvoorbeeld perfect in absurde zaken als: "Ik heb gestudeerd voor deze quiz (!), en het heeft geholpen want enkele vragen zijn teruggekomen en heb ik op die manier goed beantwoord". Dat zouden rode vlaggen moeten zijn voor de opstellers van de vragen, een duidelijk teken dat hun vragen te voorspelbaar zijn. En dat is niet moeilijk als je je beperkt tot slechts enkele thema's.

Maar geef mij gerust uw redenen waarom het ene thema wél en het andere thema niet mag meetellen als allround kennis. Mag je nog toevoegen aan het lijstje compleet genegeerde thema's: economie en fiscaliteit.
Heb het over kennis om deze beperkte quiz te winnen hè.. 😆
 
Zijn jullie nu echt een discussie aan 't voeren of dat nu echt de slimste mensen ter wereld zijn die daar winnen?
Dat is maar een luchtig entertainmentspelletje he mensen. Vol met flauwe humor.

Neen, alleen erger ik mij altijd aan de beperkte thema's in quizjes in het algemeen, en in DSMTW in het bijzonder.
 
Gert had de aflevering zelf niet eens gewonnen en kon zijn eigen video niet ☠️ Dienen heeft gewonnen zonder enige voorkennis
ik herhaal wat ik toen zei je had toen al 1 kans op 6 ofzo. En dat je Geert meer kans geeft dan een Gloria of Arjen is al niet onlogisch. Het was gok twee ook.

Nee mijn geslacht mag er nog steeds af als dat op voorhand bekend is.
Zijn jullie nu echt een discussie aan 't voeren of dat nu echt de slimste mensen ter wereld zijn die daar winnen?
Dat is maar een luchtig entertainmentspelletje he mensen. Vol met flauwe humor.
Ik was niet serieus met die quote hé (die niet van mij was). 😉
 
Dit was de eerste finale van DSMTW waarvan ik de drie finalisten voor het programma nog niet kende.

Arjen Lubach ken je toch? Een der bekendste Nederlandse mediafiguren de laatste jaren.

Eindelijk de finaleweken kunnen kijken, die website van Play 4 is wel buggy geworden. De laatste aflevering vooral had reclameblokken van 10 minuten waarbij sommige reclames echt 20 keer voorbijkwamen (zoals de reclame over het gezelschapspel gatverdamme).

Geert de terechte winnaar, won ook al zijn afleveringen in de finale en had veruit de breedste kennis. Goed geamuseerd toch met de laatste afleveringen gezien je voornamelijk aangename kandidaten had, de jury viel vaak mee (op Margriet Hermans na, daar is echt niets grappig aan) en het niveau was wel vrij hoog wat de vragen betrof.

Hopelijk volgend jaar geen doe of zing vragen meer, dat brengt het niveau toch te ver naar beneden en brengt ook qua amusement vrij weinig bij.
 
Inderdaad


Ik denk dan vooral aan Delphine Lecompte. Bij Adil El Arbi zal het misschien afhangen of hij ergens in het buitenland aan het filmen is, maar hij mag naar mijn mening echt niet ontbreken :D.

Enkel deelnemers met meeste aantal deelnames, maar die de seizoensfinale niet hebben gehaald:
- Guinevere Claeys (2012)
- Lisa Smolders (2013)
- Stan Van Samang (2015)
- Boris Van Severen (2018)
- Rani De Coninck (2018)
- Lotte Vanwezemael (2019)
- Conner Rousseau (2020)
- Liesbeth Van Impe (2020)
- Gloria Monserez (2021)

De winnaars zullen wel terugkeren.
De 2des en 3des misschien niet allemaal, maar ze zullen waarschijnlijk wel selecteren op een bepaalde populaiteit.
Iemand als een Gloria Monsarez zie ik dan wel terugkeren, omdat ze weten dat die "scoort" bij het publiek...
 
Philippe Geubels doet dit jaar mee aan De Slimste Mens in Nederland.
Een serieus programma in Nederland trouwens, zonder humoristische interventies…
 
Terug
Bovenaan