De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
1920px-2022_FIFA_World_Cup.svg.png


De kwalificaties beginnen volgend jaar in maart en eindigen in november. De tien groepswinnaars stoten door naar het eindtoernooi. De tien runners-up krijgen nog een herkansing via de play-offs, net als de twee beste Nations League-groepswinnaars (op basis van de Nations League-ranking) die niet in de top twee van hun groep eindigen.

Het WK in Qatar vindt plaats van 21 november tot 18 december 2022.

Speelschema GROEP E kwalificaties
Woensdag 24 maart: België - Wales 3-1
Zaterdag 27 maart: Tsjechië - België 1-1
Dinsdag 30 maart: België - Wit-Rusland 8-0
Donderdag 2 september: Estland - België 2-5
Zondag 5 september: België - Tsjechië 3-0
Woensdag 8 september: Wit-Rusland - België 0-1
Zaterdag 13 november: België - Estland 3-1
Dinsdag 16 november: Wales - België 1-1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Speelschema
Woensdag 24 maart: België - Wales
Zaterdag 27 maart: Tsjechië - België
Dinsdag 30 maart: België - Wit-Rusland
Donderdag 2 september: Estland - België
Zondag 5 september: België - Tsjechië
Woensdag 8 september: Wit-Rusland - België
Zaterdag 13 november: België - Estland
Dinsdag 16 november: Wales - België
 

Zouden alle voetbalnaties die deel uitmaken van de EU niet beter een signaal sturen door nu al te zeggen dit WK te willen boycotten? Zelfs niet beginnen aan de kwalificaties? Jullie mening?
 
Simpel: 💰💰💸💸

Onmogelijk vrees ik om een front te vormen met alle europese landen. En als het niet met iedereen is, dan is het niemand.
 

Zouden alle voetbalnaties die deel uitmaken van de EU niet beter een signaal sturen door nu al te zeggen dit WK te willen boycotten? Zelfs niet beginnen aan de kwalificaties? Jullie mening?
Ach, het is nog geen maand geleden dat een sjeik na de finale van de FIFA Club World Cup weigerde een vrouwelijke scheids een hand te geven in Qatar. Daar is ook met geen woord over gerept, maar we zullen wel een patchke met "respect" op op onze mouwen naaien. It's something ¯\_(ツ)_/¯
 
Allez, de marionet van Kompany heeft geluisterd. Lokonga is Rode Duivel. Losstaand van het talent die jongen effectief heeft, heeft die op dit moment in de verste verte niks te zoeken in die selectie.
 
Tuurlijk wist ik dat dit ging gebeuren. En eigenlijk echt wraakroepend dat je als coach gewoon kan eisen dat één van je spelers wordt opgeroepen met als enigste reden je eigen kassa te kunnen spijzen deze zomer. Niets meer, niets minder. Als die jongen alles kapot zou spelen een half seizoen lang zou het dik verdiend zijn, maar Lokonga staat nu al matchen aan een stuk dramatisch te spelen. Heeft dit seizoen een aantal goede matchen gespeeld maar is verre van voldoende om zo een selectie te rechtvaardigen.
 
Daar had ik toch liever eens onze Heynen een kans zien krijgen. Zeker als ik zie wie wel geselecteerd is.
 
Allez, de marionet van Kompany heeft geluisterd. Lokonga is Rode Duivel. Losstaand van het talent die jongen effectief heeft, heeft die op dit moment in de verste verte niks te zoeken in die selectie
Marionet hahaha wa ge hier ook allemaal leest
Kweekt wa eigen talent hè dan worden ze ook geselecteerd
Denkte gij da die ga spelen ? Das toch gewoon wa trainen . Wa boeit het .
 
We moeten het ook niet groter maken dan dat het is.

De oproeping van Sambi is niet geheel onlogisch gezien zijn potentieel en het feit dat je door corona genoodzaakt bent te werken met een grote kern. Het zijn ook de Sambi's van deze wereld die het zullen moeten doen als we binnen 2 à 3 jaar afscheid genomen hebben van deze generatie. In die optiek juich ik het ook toe dat Martinez spelers als Verschaeren blijft oproepen, al is het maar om die jongens erbij te hebben.

Los daarvan vind ik ook dat Martinez wel mag kijken naar hetgeen men nu, op dit moment, brengt. En dan is dat bij Sambi de laatste weken echt om te huilen. Een basisplaats of plaats in de EK-selectie lijkt me dan ook een utopie, tenzij hij opeens wél naar z'n talent zou spelen (en dan nog).

Wel blij dat Mangala geselecteerd is. Lijkt mij dat die toch net iets verder staat in z'n ontwikkeling en is ook gewoon een leuke speler. Als echte vervanger van Witsel zijn geen van beiden geschikt, wat Martinez daar ook over mag beweren. Enkel Rits kan volgens mij die exacte rol overnemen. Niet omdat hij voetbaltechnisch ook maar in de buurt komt van Witsel, maar wel omdat hij dat qua spelinzicht en discipline doet. Bij Club is hij die rol ook gewoon.

Ik had wel graag Heynen in de selectie gezien. Ook hij weer niet als vervanger voor Witsel. Ik zie hem meer als een tweede Dendoncker - meer het lopende en sterke type. En wat verdedigers - daar zal het hout vasthouden zijn dat daar niet te veel gekwetste of besmette spelers gaan zijn als het EK daar is.
 
Hebben jullie eigenlijk nog enige verwachting naar dit WK?
Totaal niet. Nu zit je met enkele sterkhouders Felaini, Kompany (al was dat toen al maar half-en-half) die gestopt zijn, Witsel die met een blessure zit en zelfs als hij het EK haalt heeft die ook al maanden niet meer gespeeld, Hazard die al een jaar amper een bal heeft geraakt. Dé kans om een groot tornooi te winnen was het WK van 2018.

Je moet al echt naïef zijn om te denken dat wij daar gaan meedingen voor een prijs tenzij we tot aan de finale elke sterke ploeg kunnen ontwijken.






*Die je is niet rechtstreeks op u gericht eh
 
Chadli zit ook in de selectie ondanks dat hij reeds geblesseerd is sinds 10 Januari. 3 maanden zonder wedstrijd, wtf zit die in de selectie te doen.
 
Tuurlijk kan België nog wel iets uitsteken. We zijn alleen geen topfavoriet meer. Landen als Frankrijk en Duitsland zijn op papier sterker- tenzij zij ook nog met blessures of besmettingen te maken.

Maar kom, Kroatië was in 2018 verliezend finalist - wie had dat gedacht? Er zijn altijd wel ploegen die ofwel hun favorietenrol niet kunnen waarmaken ofwel boven zichzelf uitstijgen.

Individuele klasse, die nu meer zal ontbreken, helpt maar als alle puzzelstukjes een beetje samenvallen mag België toch nog een beetje ambitie tonen. We hebben nog altijd één van de beste keepers, één van de beste middenvelders en één van de beste spitsen ter wereld in onze ploeg. Het is niet dat we het met 11 JPL-spelers moeten doen, hé.
 
Marionet hahaha wa ge hier ook allemaal leest
Kweekt wa eigen talent hè dan worden ze ook geselecteerd
Denkte gij da die ga spelen ? Das toch gewoon wa trainen . Wa boeit het .
Wij hebben talent genoeg. CDK, Vd Brempt Vd Keybus... Maar wij hebben geen coach die selecties bij de RD eist.
Het is niet dat ze bij de jeugd van Club slecht werken, integendeel, ze moeten niet onderdoen voor Anderlecht kwa werking op dit moment. Grote baas van jeugd Anderlecht heeft net gezegd dat de doorstromende jeugd van Club beter omdringd wordt dan die van Anderlecht.

Geografisch gezien zal Anderlecht altijd een enorm voordeel hebben tegenover Club. Ze moeten maar naar de pleintjes gaan et voila instant 10 straatvoetballertjes erbij. Dit is nu heel simplistisch uigelegd maat het is wel zo dar ze geografisch gelegen heel goed zitten.


Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat een Rits gewoon compleet genegeerd wordt terwijl hij de natuurlijke vervanger is van Witsel van alle middenvelders die er nu zijn. En het is zever van af te komen met js over 2 jaar is het Lokonga die het moet doen. Rits is 27 jaar, die kan makkelijk nog 5 jaar mee en is stilaan aan het pieken. Heynen zou ook een 10x meer verdiende selectie zijn dan Lokonga.
 
Wij hebben talent genoeg. CDK, Vd Brempt Vd Keybus... Maar wij hebben geen coach die selecties bij de RD eist.
Het is niet dat ze bij de jeugd van Club slecht werken, integendeel, ze moeten niet onderdoen voor Anderlecht kwa werking op dit moment. Grote baas van jeugd Anderlecht heeft net gezegd dat de doorstromende jeugd van Club beter omdringd wordt dan die van Anderlecht.

Geografisch gezien zal Anderlecht altijd een enorm voordeel hebben tegenover Club. Ze moeten maar naar de pleintjes gaan et voila instant 10 straatvoetballertjes erbij. Dit is nu heel simplistisch uigelegd maat het is wel zo dar ze geografisch gelegen heel goed zitten.


Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat een Rits gewoon compleet genegeerd wordt terwijl hij de natuurlijke vervanger is van Witsel van alle middenvelders die er nu zijn. En het is zever van af te komen met js over 2 jaar is het Lokonga die het moet doen. Rits is 27 jaar, die kan makkelijk nog 5 jaar mee en is stilaan aan het pieken. Heynen zou ook een 10x meer verdiende selectie zijn dan Lokonga.
Kijk gewoon naar de u21 duivels , bena allemaal RSCA jeugd ( ook sambi) dan dit volgens mij een logische stap .
Ik zaag toch ook ni dat x speler van x club erbij zit en niet in vorm is ?
zijt blij dat er nog een generatie bijkomt .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan