De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergeet Woutje Faes niet. Doet het echt wel goed bij Reims dit seizoen en mag je gerust naast Mechele, Bornauw en co plaatsen.

Zolang Martinez maar niet afkomt met Cobbaut en consorten :sick:
 
Over Bornauw (revalidatie na rugoperatie) en De Laet (0 oproepingen door Martinez) moet er niet gesproken worden. Ook Faes of godbertert Cobbaut komen normaal niet in aanmerking. Ofwel neemt Martinez Mechele mee als 6e centrale verdediger, ofwel gokt hij op Dendoncker als back-up (na Denayer en Boyata).

Ikzelf zou Mechele niet meenemen, tenzij je Boyata thuis laat - ik zie geen verschil tussen beiden. Ze zijn allebei sterk en sober, maar geen toppers. Dus kan je er maar best één van mee nemen en dan de plaats extra voor een middenvelder/ aanvallend ingestelde speler voorbehouden.
Je neemt er in het slechtste geval een risico mee, want stel maar eens dat én Vermaelen uitvalt én er twee (of meer) geschorsten zijn. Maar dat lijkt me toch echt worst case. Bepaalde vraagtekens zoals te veel wedstrijden gelden toch al niet voor Alderweireld (tussen basis en bank) en Vertonghen (geen Europees dit seizoen)? Zij zullen toch wel gewoon hun matchen meepikken en mocht zelfs Dendoncker nodig zijn in de verdediging, zijn er centraal in het middenveld genoeg slimme voetballers die daar hun plan kunnen trekken (Praet, Tielemans, De Bruyne, ..).
 
Niet voor het een of het ander, maar waarom worden de kwalificatiematchen van de Duivels afgewerkt in Leuven terwijl de Flames vriendschappelijke matchen in het Koning Boudewijn Stadion afwerken? Je zou toch denken dat het qua allure en belang toch omgekeerd zou zijn. Je gaat me toch niet zeggen dat de goudhaantjes van de voetbalbond de huurprijs niet waard zijn maar godbetert de Red Flames wel? :unsure:
 
Niet voor het een of het ander, maar waarom worden de kwalificatiematchen van de Duivels afgewerkt in Leuven terwijl de Flames vriendschappelijke matchen in het Koning Boudewijn Stadion afwerken? Je zou toch denken dat het qua allure en belang toch omgekeerd zou zijn. Je gaat me toch niet zeggen dat de goudhaantjes van de voetbalbond de huurprijs niet waard zijn maar godbetert de Red Flames wel? :unsure:
Het veld van OHL is tezeer naar de haaien na alle matchen in slechte weeromstandigheden. Anders hadden de Flames gewoon in Leuven gespeeld.
 
Het veld van OHL is tezeer naar de haaien na alle matchen in slechte weeromstandigheden. Anders hadden de Flames gewoon in Leuven gespeeld.
Dat weet ik. Vandaar dat ik mij afvraag waarom in dat geval de Duivels hun kwalificatiematchen op dat veld van Leuven moeten spelen en de Flames hun vriendschappelijke in het Boudewijn stadion. Dan zou ik dat toch gewoon omkeren.
 
Dat weet ik. Vandaar dat ik mij afvraag waarom in dat geval de Duivels hun kwalificatiematchen op dat veld van Leuven moeten spelen en de Flames hun vriendschappelijke in het Boudewijn stadion. Dan zou ik dat toch gewoon omkeren.
Dat is niet bewust erom gedaan, dat insinueer je foutief.
De greenkeepers van OHL dachten dat ze het nog voldoende konden rechttrekken voor de matchen van de Duivels. Wat na een helft tegen Wales al bleek niet het geval te zijn. Toen was het te laat om de match tegen Wit-Rusland nog op een ander veld te laten doorgaan.

Kennelijk heeft men voor de Flames dan beslist om ze te verhuizen naar KB stadion voor deze match(en).
 
was toch, initieel, gewoon door de avondklok?

 
was toch, initieel, gewoon door de avondklok?

En je punt is?
 
Dat is niet bewust erom gedaan, dat insinueer je foutief.
De greenkeepers van OHL dachten dat ze het nog voldoende konden rechttrekken voor de matchen van de Duivels. Wat na een helft tegen Wales al bleek niet het geval te zijn. Toen was het te laat om de match tegen Wit-Rusland nog op een ander veld te laten doorgaan.

Kennelijk heeft men voor de Flames dan beslist om ze te verhuizen naar KB stadion voor deze match(en).
Ik insinueer toch helemaal niets, noch zeg ik dat het bewust gedaan is. Ik stel gewoon de vraag omdat ik het vreemd vind. Alsof mij dat iets kan schelen of de Flames hun matchen in het Boudewijn stadion spelen of op het veld van caféploeg De Gouden Plateau.
 

Premier League laat geen internationals vertrekken als die naar een Rode Zone trekken. FIFA kan er natuurlijk niet mee lachen en vraagt een uitzondering voor voetballers op de quarantaine regels :rofl:
In Europa vallen enkel Turkije en Georgie daaronder, dus valt nogal mee.

Morgen om 12h bekendmaking selectie.
Voor zij die het vergeten zijn, we spelen op 02 September in Estland, 5 September thuis tegen Tsjechie en 8 September op verplaatsing in Wit Rusland.
 

Premier League laat geen internationals vertrekken als die naar een Rode Zone trekken. FIFA kan er natuurlijk niet mee lachen en vraagt een uitzondering voor voetballers op de quarantaine regels :rofl:
In Europa vallen enkel Turkije en Georgie daaronder, dus valt nogal mee.

Morgen om 12h bekendmaking selectie.
Voor zij die het vergeten zijn, we spelen op 02 September in Estland, 5 September thuis tegen Tsjechie en 8 September op verplaatsing in Wit Rusland.
Estland, Tsjechië, Wit-Rusland... Dat zou een redelijk makkelijke 9 op 9 moeten worden, 7 op 9 als we tegen de Tsjechen niet op niveau spelen. Jammer dat Doku geblesseerd is, was toch de (Belgische) revelatie van het EK. De Bruyne zal ook wel niet te veel spelen. Maar goed dan nog zijn dit opwarmwedstrijden.

Dat blijf ik toch plezant vinden, niet zo heel lang geleden zouden we voor dit programma heel zenuwachtig geweest zijn
 
Alletwee erbij
Dan is deze lijst niet volledig :



  • Belgische selectie voor Estland/Tsjechië/Wit-Rusland

    Doelmannen:



    Thibaut Courtois
    Koen Casteels
    Thomas Kaminski
    Matz Sels


    Verdedigers:


    Toby Alderweireld
    Jan Vertonghen
    Dedryck Boyata
    Hannes Delcroix
    Jason Denayer
    Brandon Mechele
    Zinho Vanheusden


    Flankspelers


    Yannick Carrasco
    Timothy Castagne
    Thomas Foket
    Thorgan Hazard
    Thomas Meunier
    Alexis Saelemaekers


    Middenvelders:


    Charles De Ketelaere
    Eden Hazard
    Dodi Lukebakio
    Leandro Trossard
    Yari Verschaeren


    Aanvallers:


    Michy Batshuayi
    Christian Benteke
    Romelu Lukaku
bron : https://sporza.be/nl/2021/08/26/mig...geen-de-bruyne-mertens-en-doku~1629960720228/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan