De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch een leuke match om naar te kijken met zoveel doelpunten. Wit-Rusland hun grootste verlies ooit was 0-5 tegen Oostenrijk. Nu een 8-0 tegen onze B-ploeg. Mooi resultaat.
Mijn uitblinkers waren vnl. Doku, Trossard en Praet.
 
Maar dan lees ik hier de thread bij en dan staat er soms toch hetzelfde, terwijl hier geen reclame te verpatsen valt. Drie maanden voor het EK worden de Hazards thuisgelaten. Ah ja, niet meer nodig want iemand van Brighton of Rennes heeft Artyom Vladimirski eens gedribbeld bij 6-0, dat lukte godverdomme zelfs Vanaken die zijn hele carrière wijselijk niet verder dan de JPL zal geraken, ha! Ge zijt allemaal zot, Eden Hazard pakt ge zelfs mee als ie maar 45 minuten met een Happy Meal in de linkerhand vanaf de kwartfinales kan spelen. Het heeft een reden dat enkele genoemde namen slechts tegen Wit-Rusland minuten krijgen en niet te zien waren tegen Wales of amper tegen Tsjechië, daar moet ik de matchen zelfs niet voor zien. Daarbij, twee maanden is een eeuwigheid in voetbal, we zullen wel zien wie van de boys fit is en nog in degelijke vorm verkeerd. Als Bobby Martinez ook maar enig vertrouwen heeft in zijn eigen voorbereiding om spelers fysiek en mentaal fit te krijgen, dan ben ik gerust. De bedoeling van dat type jokerspelers, enkel aanvallend dan nog liefst, genre Januzaj is om de vaste kern een kein prikje te geven als het even tegenzit op de eigenlijke eindronde, niet om een kwart van de vaste kern te vervangen omdat die spelers even in een dipje zitten. Da's zo mogelijk nog vreemder dan Lokonga nu willen meenemeen in plaats van een betere middenvelder omdat die eerste misschien mogelijk eventueel wel eens een echte cap zou hebben binnen vier jaar.

Met 11 spelers gaat ge nu eenmaal niet naar een EK dus het is toch niet meer dan logisch dat er gesproken wordt over die B-spelers ook?
Gezien een Chadli nog altijd in die A-ploeg zit is het zelfs gewoon terecht dat er geroepen wordt om er een paar thuis te laten ten voordele van die gasten die gisteren goed speelden.

Eden pakt ge uiteraard mee als hij fit is, daar twijfelt ook echt niemand over. Zelfs als hij idd maar speelklaar is na de eindronde.
Als hij echter helemaal niet fit is heb je gewoon een Timmy Simmons van een jaar of 8 geleden mee (en ik ga er vanuit dat er ondertussen wel genoeg persoonlijkheid in de ploeg zit dat we geen "papa" mee moeten pakken voor als de kopjes naar beneden gaan) De plaatsjes zijn beperkt en duur dus je kan het u eigenlijk moeilijk veroorloven om 1 van u 23 plaatsen op te geven aan een speler die maar 10% zekerheid heeft op 45 minuten vanaf de halve finale. Tis het feit dat het Eden is, of niemand had er ook maar 1 seconde bij stil gestaan of hij mee moest of niet. Nu kan je idd nog twijfelen en zijn fitheid afwachten maar laat ons eerlijk zijn, het ziet er niet goed uit.

Thorgan's niveau is echter het afgelopen jaar zo gezakt dat een Trossard (en al zeker de Carrasco van dit seizoen) minstens de evenknie is imo. Brighton is dan idd niet dé topploeg, maar ze spelen wel tegen topploegen. Atletico is die topploeg trouwens wel, nog veel meer dan Dortmund. En als je dan bekijkt dat meneer meer dan de helft vd tijd op de bank zit maakt hij imo al helemaal geen aanspraak meer op de absolute zekerheid van een plek die zijn broer wel heeft.
Daarom dus: in hun huidige vorm (lees: het EK begint dit weekend) moeten die 2 imo voorrang krijgen op de 2 Hazards. Tegen juni kan dat veranderen natuurlijk.
Doku mag van mij gerust mee, als joker, maar dat is uiteraard bijlange geen prioriteit. Dat is idd een Januzaj of Origi die hoogstens 30 minuten gaat spelen in de 3 eindrondematchen samen. Maar wie van die 3 Martinez als 23e wil meenemen boeit mij hoegenaamd niet.
 
Inderdaad, ge kunt Doku niet meenemen en Januzaj thuis laten bijvoorbeeld. Doku allemaal goed en wel in de Ligue 1 en tegen Wit-Rusland, maar straks op het EK gaat het wel een paar trapjes hoger zijn he.

Origi vind ik moeilijk, want die speelt zó weinig bij Liverpool dat ge gewoon niet kunt inschatten wat zijn niveau nu eigenlijk is.
 
idd Denayer is voor mij een certitude maar ipv Vertongen zie ik niet echt een probleem. Die is echt wel een niveautje lager dan 2-3 seizoenen geleden
Vertonghen heeft het geluk dat hij linksvoetig is. Dat vind je niet veel op die positie. Daarom was Martinez bij Struijk aan het polsen, maar proberen kan zeker geen kwaad. Vertonghen is inderdaad flink verzwakt.
 
Hopelijk was Mertens goed aan het kijken naar de goede prestaties van Doku en Trossard (en assist Januzaj). Toch ook al even minder aan het presteren. Voor het EK zal het geen probleem zijn, maar richting WK gaat hij toch zijn tenen moeten uitkuisen om erbij te zijn.
 
Er wordt ook vaak gezegd dat na onze gouden generatie het over zal zijn met deze Duivels aan de top, maar daar ben ik toch zo zeker niet van. Enkel in de verdediging moet er dringend talent bevestigen, want Denayer is best goed maar imo niet het topniveau zoals Kompany-Vermaelen-Alderweireld-Vertonghen dat ooit zijn geweest. Maar je kan wel op hem rekenen en ook nog een paar jaar op Boyata, maar dan is het nogal een leegte voorlopig.
Vind ik ook heel bizar. Als je kijkt naar het potentieel van pakweg een De Ketelaere en Doku. En dan is er ook nog eens het gegeven dat er steeds meer clubs het licht gezien hebben en hun jeugdopleiding naar een hoger niveau hebben gebracht, ook daar gaan we de vruchten van plukken op termijn. Ook zaken als een Club NXT zouden kunnen helpen, maar daar is nog de vraag of men die beloften in het volwassenvoetbal erdoor zal krijgen.

De verdediging is idd de achileshiel van de toekomst van de duivels. Hopelijk herstellen spelers als Vanheusden en Delcroix goed van hun blessures. En er kunnen natuurlijk altijd nieuwe talenten binnen een paar jaar daar een bijdrage kunnen leveren.
 
Oke, Wit-Rusland was misschien zwak, maar ze staan toch 88ste op de fifa ranking van de 210? Terwijl er voor hen toch landen staan die ik persoonlijk toch zwakker inschat zoals Irak, Curacao etc
 
Met 11 spelers gaat ge nu eenmaal niet naar een EK dus het is toch niet meer dan logisch dat er gesproken wordt over die B-spelers ook?
Gezien een Chadli nog altijd in die A-ploeg zit is het zelfs gewoon terecht dat er geroepen wordt om er een paar thuis te laten ten voordele van die gasten die gisteren goed speelden.

Eden pakt ge uiteraard mee als hij fit is, daar twijfelt ook echt niemand over. Zelfs als hij idd maar speelklaar is na de eindronde.
Als hij echter helemaal niet fit is heb je gewoon een Timmy Simmons van een jaar of 8 geleden mee (en ik ga er vanuit dat er ondertussen wel genoeg persoonlijkheid in de ploeg zit dat we geen "papa" mee moeten pakken voor als de kopjes naar beneden gaan) De plaatsjes zijn beperkt en duur dus je kan het u eigenlijk moeilijk veroorloven om 1 van u 23 plaatsen op te geven aan een speler die maar 10% zekerheid heeft op 45 minuten vanaf de halve finale. Tis het feit dat het Eden is, of niemand had er ook maar 1 seconde bij stil gestaan of hij mee moest of niet. Nu kan je idd nog twijfelen en zijn fitheid afwachten maar laat ons eerlijk zijn, het ziet er niet goed uit.

Thorgan's niveau is echter het afgelopen jaar zo gezakt dat een Trossard (en al zeker de Carrasco van dit seizoen) minstens de evenknie is imo. Brighton is dan idd niet dé topploeg, maar ze spelen wel tegen topploegen. Atletico is die topploeg trouwens wel, nog veel meer dan Dortmund. En als je dan bekijkt dat meneer meer dan de helft vd tijd op de bank zit maakt hij imo al helemaal geen aanspraak meer op de absolute zekerheid van een plek die zijn broer wel heeft.
Daarom dus: in hun huidige vorm (lees: het EK begint dit weekend) moeten die 2 imo voorrang krijgen op de 2 Hazards. Tegen juni kan dat veranderen natuurlijk.
Doku mag van mij gerust mee, als joker, maar dat is uiteraard bijlange geen prioriteit. Dat is idd een Januzaj of Origi die hoogstens 30 minuten gaat spelen in de 3 eindrondematchen samen. Maar wie van die 3 Martinez als 23e wil meenemen boeit mij hoegenaamd niet.
Eden Hazard met Simons vergelijken heeft geen zin. Hazard is geen papafiguur maar eerder het kind. Hazard zijn rol is basisspeler en geen bankzitter of kleurenwiesvriend van de coach. Hazard gaat mee voor zijn talenten op het veld, niet ernaast zoals Simons. Voor Simons hadden we normaal Kompany, maar die heeft het zolang zelfs niet meer getrokken. Misschien is dat nu Chadli dan, want die bui voelen we allemaal toch wel hangen? Hazard zal eerder Lombaerts 2016 zijn, als ge wilt vergelijken, dat was nog eens een goed debacle! Ik neem ook aan dat hier sprake is van een misverstand want Hazard moet tijdens de eindronde fit zijn, niet erna. Erna heeft het geen zin, tijdens wel. Zie hieronder.

De plaatsen zijn nog duurder, er zitten sowieso drie keepers in de selectie dus het is 1 op 20. Tenzij ik iets gemist heb, weet ik ook niet waarom ge het over Carrasco hebt. Carrasco zal toch altijd in de selectie voor het EK zitten? Brighton vind ik hetzelfde "probleem" als ik al vermeld heb in de Red Eden Hazard thread: bij een underdog spelen tegen topploegen is niet hetzelfde als bij een topploeg spelen, los van het kwaliteitsverschil tussen de spelers op zich. Dan kies ik voor dat laatste op zo een tornooi, iemand die bij een topploeg al eens zijn top heeft aangetikt en weet wat dat is, ook al zit die in een dip waar hij normaal gezien uit hoort te komen op zijn leeftijd. Ik vind niet dat ge daar met Trossard geraakt op dit moment, ongeacht zijn seizoen. Doku heeft, van horen zeggen althans, wel een hoog plafond maar dat mannetje heeft momenteel nog een trapladder nodig om aan zijn lichtknop te kunnen, en soms is dat dan nog om het licht uit te doen. Ik vind dat geen vergelijking waard, hoe matig Thorgan Hazard ook mag zijn. Van mij moogt ge Doku of Trossard meenemen, maar dat kan toch nooit ten koste gaan van een vaste waarde met kans op fit zijn. Ik vind hetzelfde voor een Vanaken of zo, het gaat me niet om die twee specifiek.

Vergelijk dat dan met de selectie van WK2018:
1 Thibaut Courtois
2 Toby Alderweireld
3 Thomas Vermaelen
4 Vincent Kompany Denayer
5 Jan Vertonghen
6 Axel Witsel Foket, denk ik gezien dat we middenvelders nodig hebben?
7 Kevin De Bruyne
8 Marouane Fellaini Praet
9 Romelu Lukaku
10 Eden Hazard
11 Yannick Carrasco
12 Simon Mignolet
13 Koen Casteels
14 Dries Mertens
15 Thomas Meunier
16 Thorgan Hazard
17 Youri Tielemans
18 Adnan Januzaj
19 Mousa Dembélé Castagne
20 Dedryck Boyata
21 Michy Batshuayi
22 Nacer Chadli
23 Leander Dendoncker

Da's een groep van spelers die Martinez wel vertrouwt, moeiteloos resultaten haalt, en amper verschilt met de groep waarmee hij zijn grootste succes heeft gehaald.
Januzaj in het rood, want dat zou de joker voor vooraan zijn. Voor hem moogt ge gerust Doku of zo meeneemen, Januzaj heeft daar niet heel veel tegenover te zetten uiteindelijk. Hij heeft ook niet dezelfde status onder Martinez als de Hazards, dus daar staat Bobby ook wel voor open, denk ik. Langs de andere kant, als ge over een uurtje spelen in de derde groepsfasematch spreekt, wordt het rood voor de ogen van Januzaj!!!

Als gij Trossard meeneemt in plaats van Thorgan Hazard en Doku in plaats van Eden, dan is de jokerplaats nog altijd open ... ge wisselt gewoon de twee. Waarom zou ge als joker dan niet rekenen op onze tweede beste speler die vanaf de halve finale zou kunnen spelen, maar wel op een speler die slechts een halfuurtje krijgt in de groepsfase? Om het ver te schoppen, zoals we gezien hebben op het afgelopen WK, hebben wij spelers nodig die net op die dag van de kwartfinale hun plafond kunnen aantikken, niet bankzitters die in de derde overbodige match tegen Finland een helft een zeventje eruitpersen. En daarvoor, al voelt het nog altijd vreemd om dat te zeggen, vertrouw ik nog steeds op de Hazards. We zullen zien, gewoon hopen dat het goed uitdraait.
 
Eden Hazard met Simons vergelijken heeft geen zin. Hazard is geen papafiguur maar eerder het kind. Hazard zijn rol is basisspeler en geen bankzitter of kleurenwiesvriend van de coach. Hazard gaat mee voor zijn talenten op het veld, niet ernaast zoals Simons. Voor Simons hadden we normaal Kompany, maar die heeft het zolang zelfs niet meer getrokken. Misschien is dat nu Chadli dan, want die bui voelen we allemaal toch wel hangen? Hazard zal eerder Lombaerts 2016 zijn, als ge wilt vergelijken, dat was nog eens een goed debacle! Ik neem ook aan dat hier sprake is van een misverstand want Hazard moet tijdens de eindronde fit zijn, niet erna. Erna heeft het geen zin, tijdens wel. Zie hieronder.

De plaatsen zijn nog duurder, er zitten sowieso drie keepers in de selectie dus het is 1 op 20. Tenzij ik iets gemist heb, weet ik ook niet waarom ge het over Carrasco hebt. Carrasco zal toch altijd in de selectie voor het EK zitten? Brighton vind ik hetzelfde "probleem" als ik al vermeld heb in de Red Eden Hazard thread: bij een underdog spelen tegen topploegen is niet hetzelfde als bij een topploeg spelen, los van het kwaliteitsverschil tussen de spelers op zich. Dan kies ik voor dat laatste op zo een tornooi, iemand die bij een topploeg al eens zijn top heeft aangetikt en weet wat dat is, ook al zit die in een dip waar hij normaal gezien uit hoort te komen op zijn leeftijd. Ik vind niet dat ge daar met Trossard geraakt op dit moment, ongeacht zijn seizoen. Doku heeft, van horen zeggen althans, wel een hoog plafond maar dat mannetje heeft momenteel nog een trapladder nodig om aan zijn lichtknop te kunnen, en soms is dat dan nog om het licht uit te doen. Ik vind dat geen vergelijking waard, hoe matig Thorgan Hazard ook mag zijn. Van mij moogt ge Doku of Trossard meenemen, maar dat kan toch nooit ten koste gaan van een vaste waarde met kans op fit zijn. Ik vind hetzelfde voor een Vanaken of zo, het gaat me niet om die twee specifiek.

Vergelijk dat dan met de selectie van WK2018:
1 Thibaut Courtois
2 Toby Alderweireld
3 Thomas Vermaelen
4 Vincent Kompany Denayer
5 Jan Vertonghen
6 Axel Witsel Foket, denk ik gezien dat we middenvelders nodig hebben?
7 Kevin De Bruyne
8 Marouane Fellaini Praet
9 Romelu Lukaku
10 Eden Hazard
11 Yannick Carrasco
12 Simon Mignolet
13 Koen Casteels
14 Dries Mertens
15 Thomas Meunier
16 Thorgan Hazard
17 Youri Tielemans
18 Adnan Januzaj
19 Mousa Dembélé Castagne
20 Dedryck Boyata
21 Michy Batshuayi
22 Nacer Chadli
23 Leander Dendoncker

Da's een groep van spelers die Martinez wel vertrouwt, moeiteloos resultaten haalt, en amper verschilt met de groep waarmee hij zijn grootste succes heeft gehaald.
Januzaj in het rood, want dat zou de joker voor vooraan zijn. Voor hem moogt ge gerust Doku of zo meeneemen, Januzaj heeft daar niet heel veel tegenover te zetten uiteindelijk. Hij heeft ook niet dezelfde status onder Martinez als de Hazards, dus daar staat Bobby ook wel voor open, denk ik. Langs de andere kant, als ge over een uurtje spelen in de derde groepsfasematch spreekt, wordt het rood voor de ogen van Januzaj!!!

Als gij Trossard meeneemt in plaats van Thorgan Hazard en Doku in plaats van Eden, dan is de jokerplaats nog altijd open ... ge wisselt gewoon de twee. Waarom zou ge als joker dan niet rekenen op onze tweede beste speler die vanaf de halve finale zou kunnen spelen, maar wel op een speler die slechts een halfuurtje krijgt in de groepsfase? Om het ver te schoppen, zoals we gezien hebben op het afgelopen WK, hebben wij spelers nodig die net op die dag van de kwartfinale hun plafond kunnen aantikken, niet bankzitters die in de derde overbodige match tegen Finland een helft een zeventje eruitpersen. En daarvoor, al voelt het nog altijd vreemd om dat te zeggen, vertrouw ik nog steeds op de Hazards. We zullen zien, gewoon hopen dat het goed uitdraait.
Is het dan niet logischer om Vanaken mee te nemen ipv Foket?
 
We hebben eigenlijk 2 positie's waar niemand veel speelt bij zijn ploeg (op topniveau) en dat is linksback en rechtsvoor.

Links lijkt Carrasco met Thorgan beste keuze (zeker als Carrasco idd veel speelt bij Atlético op die positie?), alleen verdedigend is dat minder (en Jantje is ook over de top)

Rechts heb je Januzaj en doku ook precies volgens transfermarkt?
 
Is het dan niet logischer om Vanaken mee te nemen ipv Foket?
Ik denk dat ge voor die vraag eerder moet kijken naar de inzetbaarheid op meerdere posities + compatibiliteit met de onbetwiste starters, dan naar puur middenveld. Welke rol kan Vanaken vervullen als ge De Bruyne en Tielemans opstelt, beiden zulke onbetwiste starters zonder Witsel, als veldspeler #19 of #20? Wat biedt Vanaken onze kern van de ploeg buiten rust indien de derde groepsfasematch overbodig is, en waar tegelijk nog andere spelers kunnen invallen? Staat hij al niet achter Praet en Dendoncker in de rij, die zelf op de bank zullen starten? Transfermarkt zegt dat 68 van Vanakens 538 minuten bij de nationale ploeg samen waren met De Bruyne, en dat was thuis tegen Cyprus waar ook nog eens beide Hazards, Carrasco én Tielemans startten achter een spits. Dat is een onrealistisch scenario op het EK, zelfs als we alles in de strijd moeten gooien omdat we een goaltje nodig hebben.

Sond zegt dat ge niet naar een EK gaat met elf spelers, da's waar, maar er zijn er bij ons wel acht of negen die zeker aan de aftrap staan waarvan er een stuk of zeven normaal niet vervangen worden in grote matchen. Vorig WK zonder de matchen tegen Engeland ter illustratie: Tielemans 7 minuten, Thorgan Hazard 7 minuten, Vermaelen 7 minuten, Januzaj nul minuten, Dendoncker nul minuten, Batshuayi 23 minuten. Dat zijn zes spelers, of dertig procent van uw veldselectie, voor 44 minuten op vijf matchen ofte minder dan één procent. Nu is dat misschien wat meer met de vijf wissels zoals vandaag bevestigd werd voor EURO2021, maar ge begrijpt de insteek.

Als De Bruyne niet kan spelen zijn we toch sowieso de pineut met Hazard zijn huidige situatie, of ge dan een vervanger in Vanaken hebt of niet. Dan lijkt het me beter om De Bruyne zoveel mogelijk opties te geven bij selecties, we mikken op het plafond. Foket, ook al is dat allicht gewoon een mindere speler op zich, kan dat met zijn loopvermogen bieden als het mank loopt met Meunier of Castagne. Dat is volgens mij ook iets waar Doku zijn snelheid kan doorwegen op Januzaj zijn ervaring, De Bruyne weet daar wel raad mee. Die types in die lijst hierboven waar we over twijfelen zijn ook allemaal in hetzelfde bedje ziek: Doku, Foket, Chadli, Trossard, Januzaj, Thorgan Hazard als ge hem er toch bij wilt zetten. Dat zijn randspelers als optie voor de kern, niet een doublure ervan, wie ge op een specifieke dag minuten geeft omdat ge denkt dat net die speler de konijnenpoot van de dag heeft. Ik wil ook niet te negatief over Vanaken doen overigens, ondanks die eerdere JPL-opmerking. Als Vanaken vijftien jaar eerder was geboren: draaischijf van de nationale ploeg allicht. En voor Brugge is het fantastisch dat ze de topspelverdeler van de JPL hebben die niet naar het buitenland zal trekken, dat geeft zoveel stabiliteit. Voor deze lichting Rode Duivels echter helaas te weinig, kan ie therapeutisch advies voor vragen bij ploegmaat Mignolet.
 
Eden neem ik altijd mee naar een tornooi , al staat em 5 kilo te dik , gewoon voor de sfeer en ne flits :)
 
Eden Hazard met Simons vergelijken heeft geen zin. Hazard is geen papafiguur maar eerder het kind. Hazard zijn rol is basisspeler en geen bankzitter of kleurenwiesvriend van de coach. Hazard gaat mee voor zijn talenten op het veld, niet ernaast zoals Simons. Voor Simons hadden we normaal Kompany, maar die heeft het zolang zelfs niet meer getrokken. Misschien is dat nu Chadli dan, want die bui voelen we allemaal toch wel hangen? Hazard zal eerder Lombaerts 2016 zijn, als ge wilt vergelijken, dat was nog eens een goed debacle! Ik neem ook aan dat hier sprake is van een misverstand want Hazard moet tijdens de eindronde fit zijn, niet erna. Erna heeft het geen zin, tijdens wel. Zie hieronder.
Wel ja, het is idd omdat we hem op het veld nodig hebben (en niet in de kleedkamer zoals Timmy toen) dat hij fit moet zijn, dat was net mijn punt. En ik heb daar momenteel echt geen goed oog in, vandaar. Anders zou er ook helemaal geen discussie nodig zijn over het al dan niet meenemen van Eden Hazard he :)
Ik bedoelde idd de groepsfase, niet de hele eindronde, my bad.

De plaatsen zijn nog duurder, er zitten sowieso drie keepers in de selectie dus het is 1 op 20. Tenzij ik iets gemist heb, weet ik ook niet waarom ge het over Carrasco hebt. Carrasco zal toch altijd in de selectie voor het EK zitten?
Ik had gemist dat hij gekwetst was. Gezien zowel Chadli als Thorgan daar op zijn flank wat stonden te dweilen dacht ik oprecht dat hij maar 3e keus was. Tis ook vooral hem die ik in de plaats van Thorgan ging meenemen hoor. Trossard was mijn vervanger voor Chadli of voor Eden, mocht die niet speelklaar geraken.
Doku is uiteraard enkel beschikbaar als joker he, daar moeten we niet over uitwijden zelfs.

Vergelijk dat dan met de selectie van WK2018:
1 Thibaut Courtois
2 Toby Alderweireld
3 Thomas Vermaelen
4 Vincent Kompany Denayer
5 Jan Vertonghen
6 Axel Witsel Foket, denk ik gezien dat we middenvelders nodig hebben?
7 Kevin De Bruyne
8 Marouane Fellaini Praet
9 Romelu Lukaku
10 Eden Hazard
11 Yannick Carrasco
12 Simon Mignolet
13 Koen Casteels
14 Dries Mertens
15 Thomas Meunier
16 Thorgan Hazard
17 Youri Tielemans
18 Adnan Januzaj
19 Mousa Dembélé Castagne
20 Dedryck Boyata
21 Michy Batshuayi
22 Nacer Chadli
23 Leander Dendoncker
Als we hier nu Chadli vervangen door Trossard en Doku en Januzaj tegenover elkaar afwegen kunnen we er uit zijn. Als denk ik dat Martinez sowieso Vanaken nog meewil (en ik heb geen idee voor wie, tenzij Eden echt niet speelkaar geraakt)

Op zich geen slecht ploeg maar dun gezaaid vanachter. Maar ik kan nu ook niet direct nog volk opnoemen dat er achteraan bij zou passen dus we zullen het hier mee moeten doen.
 
Vermaelen heeft dit seizoen 67% speelminuten op 6 matchen. Twee matchen niet gespeeld. Was dit wegens blessure of? Hij blijft sowieso een risico om na 1 match geblesseerd te geraken. Meenemen of niet dan?
 
Op zich geen slecht ploeg maar dun gezaaid vanachter. Maar ik kan nu ook niet direct nog volk opnoemen dat er achteraan bij zou passen dus we zullen het hier mee moeten doen.
Ik zou Ritchie De Laet dan kiezen als we echt zekerheid willen. Die zal er ook 100% voor gaan.
 
Duitsland thuis verloren van Noord-Macedonië :thinking:
Löw stopt na het EK... als hij dat maar haalt.

Al heeft hij natuurlijk wel een serieuze staat van dienst opgebouwd, maar toch. 6-0 verliezen van een topland als Spanje is een blamage die eens kan gebeuren, maar dit erbij is wel heel sneu...
 
Ik zou Ritchie De Laet dan kiezen als we echt zekerheid willen. Die zal er ook 100% voor gaan.
Eigenlijk had hij die nu moeten oproepen en eens laten samen spelen (of Mechele opstellen, die zat zelfs al in de selectie) om te zien of dat zou werken.
Nu wordt het afwachten... afwachten of de extra verdediger die hij mee pakt compatibel is, of afwachten of glazen Vermaelen het al die matchen volhoudt indien hij geen extra man meepakt.
 
Eigenlijk had hij die nu moeten oproepen en eens laten samen spelen (of Mechele opstellen, die zat zelfs al in de selectie) om te zien of dat zou werken.
Nu wordt het afwachten... afwachten of de extra verdediger die hij mee pakt compatibel is, of afwachten of glazen Vermaelen het al die matchen volhoudt indien hij geen extra man meepakt.
Inderdaad. Martinez redeneert waarschijnlijk dat Ritchie al te oud is om hem nu nog in die ploeg in te passen. Maar op Ritchie kan je rekenen en kan bovendien vuur in een ploeg brengen. Hoop dat we niet opnieuw defensief in de problemen zullen komen met blessures en/of rode kaarten.
 
Op Ritchie kan je rekenen? Die redenering gaat op voor enkele tientallen voetballers in Belgie die matig getalenteerd zijn en het voornamelijk van hun inzet moeten hebben.
De Laet is trouwens toch geen echte CV, dus waarom zou je hem daar posteren. Dan ga je uiteindelijk nog altijd beter voor Mechele (enkele jaren jonger en spelende bij een betere club) of een Bornauw (ik zeg maar iets). Ondanks zijn flater vorig jaar, staat die nog altijd op een hoger niveau te spelen dan De Laet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan