De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die versnellingen van doku zijn echt wel indrukwekkend, nu nog aan overzicht werken. Aangename match.
 
Akkoord dat het tegen janneke en mieke was maar het was wel leuk om eens spelers te zien die effectief gemotiveerd waren om voor de nationale ploeg te spelen.
Doku deed het erg goed maar ik ben benieuwd wat die jongen waard is tegen een hoger niveau. Er zit in elk geval wel muziek in zijn spel dus op zich is dat geen slechte supersub imo. Inbrengen als de tegenstander moe is rond minuut 60-70 en dan kan die misschien wel mooie dingen laten zien.
Trossard bevestigt gewoon zijn sterk seizoen en Praet vond ik ook best sterk eigenlijk. Wist zelfs niet dat die op die positie uit de voeten kon (altijd gedacht dat die aanvallender was)

Ik zou persoonlijk Benteke toch ook meenemen. Gewoon om een ander profiel te hebben vooraan, niet omdat het een wereldspits is. Speelt ook wel vaak met inzet dus waarom niet. Tis niet dat we zo dik gezaaid zitten in (echte) spitsen he.

Hazard (beiden): ik zou ze thuis laten. Eden gaat bijlange na niet fit genoeg zijn om de speler te zijn die we daar nodig hebben, waardoor hij meer in de weg gaat lopen dan wa anders. Thorgan is gewoon al maanden lang de stenen uit de grond aan het zuigen. Als je dan een Trossard zijn stinkende best ziet doen (en ook effectief goed spelen) zou ik die meenemen ipv die 2. Carrasco doet het momenteel ook terug heel goed bij zijn club (al weet ik niet in hoeverre dat aan Simeone ligt, want dat is natuurlijk wel een heel andere trainer dan onzen Bobby) dus eigenlijk heb je beide Hazards, op hun huidig niveau, niet nodig.
 
Trossard en Praet moeten sowieso mee voor mij. Ik zou Praet graag eens tegen een betere ploeg zien starten ipv Dendoncker, want die laatste vond ik niet overtuigend eigenlijk (wel veel lopen, maar vaak niet zo slim positie kiezen).

Het zijn alletwee geen types Witsel natuurlijk, dus tegen betere ploegen zie ik het ons wel nog lastig krijgen in de omschakeling.

Zoals Carrasco de laatste tijd bezig is moet die voor mij ook altijd de voorkeur krijgen op T. Hazard. Ook Castagne zou ik boven hem plaatsen, die beheerst de wingback positie toch een pak beter.

Een goeie Eden is sowieso een grote meerwaarde, maar ik vrees dat we het effectief zonder hem gaan moeten doen. Trossard heeft op dit moment de beste vorm, ik zie die zelfs liever spelen dan Mertens nu.
 
Dit is toch heel sterk, er werd een signaal gevraagd na de zaadpartij tegen Tsjechië, dan kan dit toch wel tellen natuurlijk.

Er wordt nu wel soms gedaan alsof Wit-Rusland het niveau San Marino of Gibraltar is, maar dat is echt absoluut niet zo. Uiteraard zijn ze geen uitdaging voor de Duivels, maar zomaar 8-0 winnen is echt niet iedereen gegeven, kijk naar Portugal tegen Luxemburg.

Er wordt ook vaak gezegd dat na onze gouden generatie het over zal zijn met deze Duivels aan de top, maar daar ben ik toch zo zeker niet van. Enkel in de verdediging moet er dringend talent bevestigen, want Denayer is best goed maar imo niet het topniveau zoals Kompany-Vermaelen-Alderweireld-Vertonghen dat ooit zijn geweest. Maar je kan wel op hem rekenen en ook nog een paar jaar op Boyata, maar dan is het nogal een leegte voorlopig.

Ons middenveld maak ik mij minder zorgen om. Ok, KDB is natuurlijk hors catégorie, maar Tielemans wordt dat imo ook. Ik ben daarnaast ook fan van Trossard, die gaat nog groeien imo en de stap zetten naar een (sub)topper in de PL, er staat ook een goede kop op. En als er iemand het niveau van Hazard kan bereiken, is het Doku wel. Als die zich blijft ontwikkelen wordt dat ook een topper, valt nu al op in de Ligue 1.

Lukaku, Courtois, Carrasco,... kunnen ook allemaal nog een tijd mee, dus die kunnen de ploeg ook dragen de komende jaren.

Goede invalbeurt ook van Januzaj, hoe hij daar 2 man in de wind zette en dan, bij 7-0, niet voor eigen succes gaat maar de goal aan Vanaken gunt, heel volwassen imo. Ik hoop dat hij mee mag want bij de Duivels heeft hij toch altijd dat beetje extra.

Uiteraard moet een fitte Eden altijd mee, maar met Doku, Mertens, Carrasco, Januzaj,... moeten we het ook wel kunnen imo.
 
Dit is toch heel sterk, er werd een signaal gevraagd na de zaadpartij tegen Tsjechië, dan kan dit toch wel tellen natuurlijk.

Er wordt nu wel soms gedaan alsof Wit-Rusland het niveau San Marino of Gibraltar is, maar dat is echt absoluut niet zo. Uiteraard zijn ze geen uitdaging voor de Duivels, maar zomaar 8-0 winnen is echt niet iedereen gegeven, kijk naar Portugal tegen Luxemburg.

Er wordt ook vaak gezegd dat na onze gouden generatie het over zal zijn met deze Duivels aan de top, maar daar ben ik toch zo zeker niet van. Enkel in de verdediging moet er dringend talent bevestigen, want Denayer is best goed maar imo niet het topniveau zoals Kompany-Vermaelen-Alderweireld-Vertonghen dat ooit zijn geweest. Maar je kan wel op hem rekenen en ook nog een paar jaar op Boyata, maar dan is het nogal een leegte voorlopig.

Ons middenveld maak ik mij minder zorgen om. Ok, KDB is natuurlijk hors catégorie, maar Tielemans wordt dat imo ook. Ik ben daarnaast ook fan van Trossard, die gaat nog groeien imo en de stap zetten naar een (sub)topper in de PL, er staat ook een goede kop op. En als er iemand het niveau van Hazard kan bereiken, is het Doku wel. Als die zich blijft ontwikkelen wordt dat ook een topper, valt nu al op in de Ligue 1.

Lukaku, Courtois, Carrasco,... kunnen ook allemaal nog een tijd mee, dus die kunnen de ploeg ook dragen de komende jaren.

Goede invalbeurt ook van Januzaj, hoe hij daar 2 man in de wind zette en dan, bij 7-0, niet voor eigen succes gaat maar de goal aan Vanaken gunt, heel volwassen imo. Ik hoop dat hij mee mag want bij de Duivels heeft hij toch altijd dat beetje extra.

Uiteraard moet een fitte Eden altijd mee, maar met Doku, Mertens, Carrasco, Januzaj,... moeten we het ook wel kunnen imo.
Hopelijk komt Zinho Vanheusden nog terug op zijn oude niveau na die zware blessure... Lijkt mij toch een certitude voor de toekomst daar achterin. Voor de rest zie ik momenteel ook niemand
 
Trossard en Praet moeten sowieso mee voor mij. Ik zou Praet graag eens tegen een betere ploeg zien starten ipv Dendoncker, want die laatste vond ik niet overtuigend eigenlijk (wel veel lopen, maar vaak niet zo slim positie kiezen).

Het zijn alletwee geen types Witsel natuurlijk, dus tegen betere ploegen zie ik het ons wel nog lastig krijgen in de omschakeling.

Zoals Carrasco de laatste tijd bezig is moet die voor mij ook altijd de voorkeur krijgen op T. Hazard. Ook Castagne zou ik boven hem plaatsen, die beheerst de wingback positie toch een pak beter.

Een goeie Eden is sowieso een grote meerwaarde, maar ik vrees dat we het effectief zonder hem gaan moeten doen. Trossard heeft op dit moment de beste vorm, ik zie die zelfs liever spelen dan Mertens nu.
Ik zou Castagne graag voor Meunier zien, want die is zijn vorm ook goed kwijt.
 
Wat denken we eigenlijk over dendonker in de verdediging in plaats van in het middenveld ? De spoeling is daar namelijk minder...
Bwa. Te traag, zeker in zijn wendbaarheid. Niet dat die andere dat wel hebben, maar die zijn wel gewend om daar te spelen
 
Ja, weet ik, maar gok dat die andere net iets meer ervaring hebben. Dan liever een Denayer eerlijk gezegd, maar proberen kan geen kwaad natuurlijk.
idd Denayer is voor mij een certitude maar ipv Vertongen zie ik niet echt een probleem. Die is echt wel een niveautje lager dan 2-3 seizoenen geleden
 
Akkoord dat het tegen janneke en mieke was maar het was wel leuk om eens spelers te zien die effectief gemotiveerd waren om voor de nationale ploeg te spelen.
Doku deed het erg goed maar ik ben benieuwd wat die jongen waard is tegen een hoger niveau. Er zit in elk geval wel muziek in zijn spel dus op zich is dat geen slechte supersub imo. Inbrengen als de tegenstander moe is rond minuut 60-70 en dan kan die misschien wel mooie dingen laten zien.
Trossard bevestigt gewoon zijn sterk seizoen en Praet vond ik ook best sterk eigenlijk. Wist zelfs niet dat die op die positie uit de voeten kon (altijd gedacht dat die aanvallender was)

Ik zou persoonlijk Benteke toch ook meenemen. Gewoon om een ander profiel te hebben vooraan, niet omdat het een wereldspits is. Speelt ook wel vaak met inzet dus waarom niet. Tis niet dat we zo dik gezaaid zitten in (echte) spitsen he.

Hazard (beiden): ik zou ze thuis laten. Eden gaat bijlange na niet fit genoeg zijn om de speler te zijn die we daar nodig hebben, waardoor hij meer in de weg gaat lopen dan wa anders. Thorgan is gewoon al maanden lang de stenen uit de grond aan het zuigen. Als je dan een Trossard zijn stinkende best ziet doen (en ook effectief goed spelen) zou ik die meenemen ipv die 2. Carrasco doet het momenteel ook terug heel goed bij zijn club (al weet ik niet in hoeverre dat aan Simeone ligt, want dat is natuurlijk wel een heel andere trainer dan onzen Bobby) dus eigenlijk heb je beide Hazards, op hun huidig niveau, niet nodig.

Ja Praet is in Italië op die positie beginnen spelen (ben vergeten bij welke club, middenmoot), en nu bij Leicester speelt die ook gewoon op het middenveld denk ik, box-to-box. Bij Anderlecht stond hij altjid aanvallender opgesteld inderdaad.
 
Castagne idd graag basis, Praet in de Witsel rol zou toch ook moeten kunnen ipv Dendoncker, met daarvoor Tielemans en KDB, dan heb je toch echt een heel sterk middenveld.
 
Ik heb van de voorbije drie matchen misschien een uurtje gezien omdat het toch niet uitmaakt, België kwalificeert zich altijd en wat er in zo een onnozele interlandbreak waar onbegrijpelijk drie matchen op zeven dagen gespeeld moeten worden in een overvolle clubkalender gebeurt, is van geen tel als er in juni om de knikkers gespeeld wordt.

Ik heb dus vooral wat samenvattingen via de media moeten volgen en daar viel me de vreemde rollercoasterstemming op. Tegen Wales dik in orde, ook al was Wales toch minder dan vier jaar terug op het EK als voetnoot, maar leuk gewonnen. OK, goed. Tegen Tsjechië gelijk na schijnbaar niet zo denderend te zijn, ho ho wake-up call! Kan gebeuren. Dan tegen Wit-Rusland met de reserven 8-0 en plots moet de helft van die ploeg mee, geen zomervakantie boeken, jongens! Draai de opstelling tegen Wit-Rusland en Tsjechië om en er wordt allicht over bepaalde spelers niet eens gesproken, laat staan dat ze in die belachelijke artikels van journalisten die via een tv-uitzending een hele ploeg op tien quoteren meer scoren dan het aantal goals in die matchen. Nu goed, die pipo's moeten advertenties verkopen, de hoeveelheid aparte niemendalletjes van artikelts tijdens zo een interlandweek is niet bij te houden.

Maar dan lees ik hier de thread bij en dan staat er soms toch hetzelfde, terwijl hier geen reclame te verpatsen valt. Drie maanden voor het EK worden de Hazards thuisgelaten. Ah ja, niet meer nodig want iemand van Brighton of Rennes heeft Artyom Vladimirski eens gedribbeld bij 6-0, dat lukte godverdomme zelfs Vanaken die zijn hele carrière wijselijk niet verder dan de JPL zal geraken, ha! Ge zijt allemaal zot, Eden Hazard pakt ge zelfs mee als ie maar 45 minuten met een Happy Meal in de linkerhand vanaf de kwartfinales kan spelen. Het heeft een reden dat enkele genoemde namen slechts tegen Wit-Rusland minuten krijgen en niet te zien waren tegen Wales of amper tegen Tsjechië, daar moet ik de matchen zelfs niet voor zien. Daarbij, twee maanden is een eeuwigheid in voetbal, we zullen wel zien wie van de boys fit is en nog in degelijke vorm verkeerd. Als Bobby Martinez ook maar enig vertrouwen heeft in zijn eigen voorbereiding om spelers fysiek en mentaal fit te krijgen, dan ben ik gerust. De bedoeling van dat type jokerspelers, enkel aanvallend dan nog liefst, genre Januzaj is om de vaste kern een kein prikje te geven als het even tegenzit op de eigenlijke eindronde, niet om een kwart van de vaste kern te vervangen omdat die spelers even in een dipje zitten. Da's zo mogelijk nog vreemder dan Lokonga nu willen meenemeen in plaats van een betere middenvelder omdat die eerste misschien mogelijk eventueel wel eens een echte cap zou hebben binnen vier jaar.


Dat doe je alleen maar door zoveel mogelijk met dezelfde spelers te spelen en niet door nu plots een ander random team op te stellen. Dat heeft 0,0 meerwaarde.
Ja, de spelers gaan die 45 minuten samen tegen Чэмпіёны ФК zich binnen drie maanden als de boel vastzit tegen Engeland echt nog herinneren. Hier, op 30 maart, werd de kiem gelegd voor automatismen. Zeker na twee matchen met de meer normale opstelling te hebben gespeeld binnen de zes dagen ervoor, of al die jaren daarvoor met min of meer dezelfde basisspelers, kans gemist. En de kwalificatie als #1 van de wereld tegen drie zeiklanden en een middenmoter als nog niet zeker beschouwen, haiiiiii toch! 't Is nog voor de eerste bal getrapt is al haast mathematisch onmogelijk om u niet te kwalificeren als degelijk land. Al een chance dat onze spelers die mentaliteit toch al achter zich hebben gelaten.
 
Dit is toch heel sterk, er werd een signaal gevraagd na de zaadpartij tegen Tsjechië, dan kan dit toch wel tellen natuurlijk.

Er wordt nu wel soms gedaan alsof Wit-Rusland het niveau San Marino of Gibraltar is, maar dat is echt absoluut niet zo. Uiteraard zijn ze geen uitdaging voor de Duivels, maar zomaar 8-0 winnen is echt niet iedereen gegeven, kijk naar Portugal tegen Luxemburg.
Wit Rusland was wel slecht hoor. Ze probeerden druk te zetten maar dat liep toch gewoon compleet fout. Tsjechië deed dat wel heel goed gewoon. Natuurlijk is het ook nog een verdienste van de Rode duivels om met zo'n cijfers te winnen maar dit is alles behalve een referentie.

Ik heb de match van Portugal niet gezien maar het is wel een feit dat het bij Portugal ook gewoon nog niet zo heel goed loopt. Dus dat die niet met 0-10 gaan winnen is ook geen grote verassing. Daarmee moeten we zeker niet gaan vergelijken.
 
Wit Rusland was wel slecht hoor. Ze probeerden druk te zetten maar dat liep toch gewoon compleet fout. Tsjechië deed dat wel heel goed gewoon. Natuurlijk is het ook nog een verdienste van de Rode duivels om met zo'n cijfers te winnen maar dit is alles behalve een referentie.

Ik heb de match van Portugal niet gezien maar het is wel een feit dat het bij Portugal ook gewoon nog niet zo heel goed loopt. Dus dat die niet met 0-10 gaan winnen is ook geen grote verassing. Daarmee moeten we zeker niet gaan vergelijken.
Akkoord hoor, ze waren echt wel heel zwak. Maar normaal zijn die toch echt beter dan niveau pakweg San Marino of Gibraltar. Voor hetzelfde geld zijn die defensief wel gedisciplineerd en krijgen we opnieuw een zaadmatch met een koele twee of drie nul. Nu hadden de Duivels er duidelijk wel zin in en dat is toch hun verdienste om die ploeg helemaal kapot te spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan