De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Een fitte Lavia gaat hopelijk toch mee naar het WK.
Als die tegen dan niet opnieuw geblesseerd is geweest, lijkt dat mij de logica zelve. Maar hetzelfde verhaal als bij Keita, gaat hij er Witsel voor thuis laten?

Ik zou bijna hopen dat die laatste een blessure oploopt zodat we ervan af zijn..

Het was op zijn uitdrukkelijke vraag en als kapitein dat hij mee wou. Hij weet dat hij waarschijnlijk niet of zeer weinig zal spelen. Dat vind ik net zeer positief en serieus voor hem pleiten. Het is ook niet dat er een max. limiet was ofzo dat hij de plek van iemand anders inneemt.
Zeker dat er geen max. limiet was? Dan heb ik niets gezegd. Dan begrijp ik het wel.

Anders zou ik het zonde vind dat iemand die allicht niet gaat spelen de plek van iemand anders inneemt en zich zo niet kan bewijzen.

Zeker dat er geen max. limiet was? Dan heb ik niets gezegd. Dan begrijp ik het wel.

Anders zou ik het zonde vind dat iemand die allicht niet gaat spelen de plek van iemand anders inneemt en zich zo niet kan bewijzen.

Den Tibeau zal hetzelfde gedacht hebben eh. Toch een hart van goud dat die speciaal thuis blijft om iemand onders ook wat speelminuten te gunnen.

Zonder Lukaku zijn we gewoon gekloot in de spits. Dat kunnen we toch wel al een aantal jaren vaststellen. Fucking Stassin en Openda (in deze vorm).

Laatst bewerkt:
Een Lavia die de rest van het seizoen fit blijft en zijn niveau haalt, moet gewoon los in de basis staan op het WK. Daar kan geen twijfel over bestaan. Maar dat zeggen we al jaren, en tot nu toe is hij er nog niet in geslaagd om zo lang fit te blijven ...

Beetje jammer hoe hier soms over Thibaut gesproken wordt, volledig mee akkoord dat dat waarschijnlijk een ongelooflijke grote kwal is, maar als je ziet hoe die in Spanje wordt geprezen voor niet alleen zijn kwaliteiten als doelman, maar ook als leider van Real Madrid dan vind ik dat wij toch ook wel sterk kunnen overdrijven. Mocht KDB doen wat Thibaut doet, zou niemand dat raar vinden, maar als een doelman/Courtois het doet staat het ineens op de voorpagina's van de krant, sowieso door bepaalde keuzes in het verleden maar toch.

Draai en keer het zoals je wilt, je kan echt wel argumenteren dat Courtois de grootste (op verschillende manieren) voetballer in de Belgische geschiedenis is. Dat die dan geen risico's gaat nemen een paar maand voor het WK met enkele kwaaltjes, daar kan je toch echt niet boos van worden. Komaan zeg...

Beetje jammer hoe hier soms over Thibaut gesproken wordt, volledig mee akkoord dat dat waarschijnlijk een ongelooflijke grote kwal is, maar als je ziet hoe die in Spanje wordt geprezen voor niet alleen zijn kwaliteiten als doelman, maar ook als leider van Real Madrid dan vind ik dat wij toch ook wel sterk kunnen overdrijven. Mocht KDB doen wat Thibaut doet, zou niemand dat raar vinden, maar als een doelman/Courtois het doet staat het ineens op de voorpagina's van de krant, sowieso door bepaalde keuzes in het verleden maar toch.

Draai en keer het zoals je wilt, je kan echt wel argumenteren dat Courtois de grootste (op verschillende manieren) voetballer in de Belgische geschiedenis is. Dat die dan geen risico's gaat nemen een paar maand voor het WK met enkele kwaaltjes, daar kan je toch echt niet boos van worden. Komaan zeg...
Topkeeper maar blijft ne kleuter .

Inderdaad. Hoe wij onze eigen voetballers (of atleten in het algemeen) de grond in kunnen boren. Ongezien. :laugh:

Het is trouwens niet eens dat hij geen risico's neemt hè, hij is effectief geblesseerd. Alsof die zich voor zijn plezier laat wisselen tegen City en beide confrontaties met Bayern mist.

Er is in het verleden terecht kritiek gekomen op Courtois maar dan vooral over zijn gedrag en over zijn “blessures. Nu is hij blijkbaar echt geblesseerd want een groot gemis zal zijn voor zowel Real als de Rode Duivels. Over zijn sportieve kwaliteiten is geen enkel discussie. Hij is by far de beste Belgische keeper ooit.

Ik heb er op zich geen probleem dat ze voor Marokko of Griekenland kiezen, dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.

Het is echter wel jammer dat ze gans de jeugdselecties voor België uitkomen om dan uiteindelijk nog de switch te maken, dat vind ik toch al iets moeilijker liggen. Er wordt zoveel tijd in geïnvesteerd, uiteindelijk helemaal voor niets. Dan had je beter iemand anders kunnen oproepen/laten spelen.

Kan de bond toch echt niet verbaasd over zijn? Elke Marokkaanse Belg gaat voor Marokko kiezen hoor. Zonder een hele discussie over identiteit te starten, die voelen zich allemaal meer Marokkaan dan Belg, gecombineerd met Marokko dat het bijzonder goed doet op dit moment en die hun bond dat daar volop op inzit. Jammer want dit team had wel een El Ouahdi, Talbi & Bounida kunnen gebruiken.

Kan de bond toch echt niet verbaasd over zijn? Elke Marokkaanse Belg gaat voor Marokko kiezen hoor. Zonder een hele discussie over identiteit te starten, die voelen zich allemaal meer Marokkaan dan Belg, gecombineerd met Marokko dat het bijzonder goed doet op dit moment en die hun bond dat daar volop op inzit. Jammer want dit team had wel een El Ouahdi, Talbi & Bounida kunnen gebruiken.
De reden dat die mannen voor Marokko kiezen is omdat ze te min zijn voor België ook.
Evenzeer een lullige keuze voor ons.

De reden dat die mannen voor Marokko kiezen is omdat ze te min zijn voor België ook.
Evenzeer een lullige keuze voor ons.
En waarom zijn die te min voor België? Bounida en Karetsas hebben genoeg potentieel om basisspeler te worden bij de RD. Marokko moet sowieso niet onder doen voor België op dit moment lijkt me.

Karetsas eventueel wel. Bounida denk ik niet.
Eventueel wel, en niet. 😆

2 van de grootste talenten qua potentieel die hier op onze Belgische jeugdvelden hebben rondgelopen.

En ook gewoon 2 heel goeie voetballers.

2 grote verliezen voor de duivels in de toekomst. Maar het was wel wat te verwachten. En is een keuze die we gewoon moeten respecteren.

Terug
Bovenaan