De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Komt allemaal goed, ze gaan net op tijd allemaal topfit én fris zijn voor het WK :unsure:

Voor de trip in maart zal hij toch wat konijnen uit zijn hoed moeten toveren…

En Godts, ik heb het wat moeilijk met meneer omdat die al 5 keer de beloften heeft afgezegd om vage redenen, voelt zich daar overduidelijk te goed voor. Laat die nog maar wat sudderen dan.

Is ook te goed voor de Beloften. Beetje bizar dat een Fofana (eerder dit seizoen) wel opgeroepen wordt voor de Duivels en Godts niet, terwijl Godts op een hoger niveau acteert.

Zeker nu we op de flanken zoveel problemen hebben met blessures voor Fofana, Lukebakio, Doku, en Bakayoko die niet veel meer presteert, kan je moeilijk om een Godts heen.

Is ook te goed voor de Beloften. Beetje bizar dat een Fofana (eerder dit seizoen) wel opgeroepen wordt voor de Duivels en Godts niet, terwijl Godts op een hoger niveau acteert.

Zeker nu we op de flanken zoveel problemen hebben met blessures voor Fofana, Lukebakio, Doku, en Bakayoko die niet veel meer presteert, kan je moeilijk om een Godts heen.

Ik vind dat jij Fofana zwaar onderschat, die zijn piek ligt imo echt wel hoger dan die van Godts. Nu uiteraard geblesseerd dus ook niet relevant.

Maar dat maakt weinig uit. Het is niet of Fofana of Godts. Als je als speler je elke keer gaat liggen vergelijken met anderen... Godts wilde, ook toen hij bij Ajax nog geen absolute vaste waarde was, niet naar de beloften komen.

Ik vind dat jij Fofana zwaar onderschat, die zijn piek ligt imo echt wel hoger dan die van Godts. Nu uiteraard geblesseerd dus ook niet relevant.

Maar dat maakt weinig uit. Het is niet of Fofana of Godts. Als je als speler je elke keer gaat liggen vergelijken met anderen... Godts wilde, ook toen hij bij Ajax nog geen absolute vaste waarde was, niet naar de beloften komen.

Allemaal niet relevant. Het gaat over de situatie nu. Nu kan je er niet om heen gezien zijn prestaties en de armoede bij de Duivels. Dus hem wat laten sudderen... Neen.

Allemaal niet relevant. Het gaat over de situatie nu. Nu kan je er niet om heen gezien zijn prestaties en de armoede bij de Duivels. Dus hem wat laten sudderen... Neen.

Nu gaan er veel zijn die erbij kunnen komen door al die blessures. In principe Godts ook wel ja. Maar vond zijn houding vorig jaar nogal misplaatst.

Ik denk... dat de oorlog met Iran consequenties voor ons zal hebben. Ik ben er niet zo zeker van dat met de dood van hun geestelijke leider de Iraniërs wel nog zullen reizen naar de VS. Indien men zich terugtrekt dan zouden de Verenigde Arabische Emiraten of Irak wellicht hun plaats innemen afhankelijk van hoe ze de intercontinentale play off dan zullen fixen.

Ik denk... dat de oorlog met Iran consequenties voor ons zal hebben. Ik ben er niet zo zeker van dat met de dood van hun geestelijke leider de Iraniërs wel nog zullen reizen naar de VS. Indien men zich terugtrekt dan zouden de Verenigde Arabische Emiraten of Irak wellicht hun plaats innemen afhankelijk van hoe ze de intercontinentale play off dan zullen fixen.

Gohja ik denk eerlijk gezegd niet dat België sowieso heel veel rekening had gehouden met Iran en zal dat dus al zeker niet tegen als ze tegen de Emiraten of Irak moeten. Dat zijn wedstrijden die sowieso gewonnen moet worden.

Positief nieuws is wel dat Lukaku eindelijk terug is, Lavia opnieuw fit is (moet wel nog spelen), Lukébakio terug aan het spelen is. Denk trouwens dat je sowieso Godts moet meenemen als je ziet hoe die in form is. In de vorige selectie had je 6 aanvallers, maar als ik nu denk wie allemaal in aanmerking hoort te komen gaat het toch krap worden voorin voor sommige. Lukaku, CDK, Doku, Lukébakio (?), Fofana, Godts, Trossard, Vermant (?), Saelemakers, Openda (eigenlijk kan je niet anders dan die thuis laten).

Ja, Openda moet je thuislaten. Past ook gewoon niet in het systeem dat we op dit moment spelen. Openda wilt graag op de counter spelen zodat hij zijn snelheid ten volle kan benutten. De statistieken zijn verder gewoon al twee jaar niet goed en bij de Belgen heeft hij nooit goed gespeeld, dus ik zou hem ook gewoon skippen. Ik ben het eens dat je dan beter een Godts meeneemt. En ik denk dat je dezelfde zeven moet meenemen die je vetgedrukt hebt, terwijl Vermant wellicht een twijfelgeval is en je Lukebakio toch gaat moeten passeren door de weelde op de flanken. Het is voor hem ook gewoon niet goed genoeg bij Benfica om aanspraak te maken op een plekje in de selectie imo.

Denk dat de namen voor de aanvallers inderdaad al zo goed als vast liggen, komt ook mooi uit als je CDK als 'middenvelder' beschouwt.

Op het middenveld ligt alles nog wel open op het moment. Je hebt vaste waarden De Bruyne, Vanaken, Tielemans, Onana & CDK. Moreira & Raskin zullen ook sowieso wel meegaan. En dan heb je eigenlijk een serieuze lijst aan middenvelders die gaan moeten strijden om die 2 laatste spotjes. Herstelt Lavia snel genoeg en kan die eindelijk eens een paar weken volledige matchen spelen? Neem hij De Cat mee? Keita speelt blijkbaar op een héél hoog niveau als 6 in Italië dus die zou ik sowieso dan weer meepakken. Wat doe je met Heynen? Vanhoutte?

Fofana en CDK momenteel beiden ook nog niet terug aan het trainen/spelen na hun blessures. Tielemans is ook nog niet terug, en De Bruyne ook pas net terug in Italië om terug te trainen. Theate is ook geblesseerd. Het gaat er nog om spannen om een fit elftal op te stellen :unsure:. Op Lavia zou ik echt niet meer rekenen.

Keita, Godts en Ngoy zijn nieuwe namen die ik wel verwacht. Persoonlijk zou ik graag Mokio ook meenemen, niet omdat die direct inzetbaar is, maar om al ervaring op te doen.

Ngoy zie ik ook wel geselecteerd worden, maar Mokio speelt amper. Ik heb in principe niks tegen het meenemen van een jonge gast die veel talent heeft, maar dan zou die wel op zijn minst moeten spelen bij zijn club. Bijvoorbeeld De Cat zou ik meenemen, Mokio dan weer niet.

Edit: Of dan toch op zijn minst een basisplaats hebben afgedwongen.

Ik heb ook wel liever iemand die speelt en zich al bewezen heeft. Je kan Mokio eventueel wel als "verdediger" meenemen, maar ik zou hem niet als middenvelder meenemen (al is zijn polyvalentie dan wel een voordeel), en ik weet dat hij als DM speelt, maar een linksvoetige verdediger is wel een interessant profiel en het is niet dat we achterin de weelde hebben.

Mokio zou op dit moment echt niet terecht zijn. De momenten die hij speelt zijn verreweg van overtuigend. Dan verdient een De Cat het veel meer.

Godts zou ik wss wel eens testen, maar die zijn cijfers verbloemen ook wel wat zijn vorm. Hij speelt ook enorm veel matchen die enorm frustrerend zijn als supporter. Maar hij scoort dit seizoen makkelijk en er komt dreiging van, dus zou het wel begrijpen als hij meegaat.

Mokio zou op dit moment echt niet terecht zijn. De momenten die hij speelt zijn verreweg van overtuigend. Dan verdient een De Cat het veel meer.

Godts zou ik wss wel eens testen, maar die zijn cijfers verbloemen ook wel wat zijn vorm. Hij speelt ook enorm veel matchen die enorm frustrerend zijn als supporter. Maar hij scoort dit seizoen makkelijk en er komt dreiging van, dus zou het wel begrijpen als hij meegaat.
Godts is wel zo iemand met een ridicuul schot, dat kan in zo een gesloten wedstrijd of in een verlenging helpen als je tegen een blok staat net zoals een toren genre Fellaini.

Mag wel één van onze (helaas) impotente wingers vervangen die veel rennen en niks raak schieten.

Ik vind onze selectie niet zo heel moeilijk als iedereen fit raakt, waar ik van uit ga. Lukaku is al terug, KDB is over een maand weer fit, CDK is eind deze maand al weer op het trainingsveld, Tielemans is in april terug? Dus net topfit tegen juni én frisse beentjes dan.

Die eerste twee zijn natuurlijk wel steeds wat gevoelig en vooral bij Lukaku is vorm oh-zo-belangrijk.

Alleen Trossard is een moeilijke. Meenemen moet je wel, maar speelt ie? Levert bijna steeds een groter stinkpot voor de nationale ploeg.

Gemini zegt :

Doelmannen
  1. Thibaut Courtois (Real Madrid) - Onbetwist, indien fit.
  2. Senne Lammens (Manchester United)
  3. Maarten Vandevoordt (RB Leipzig)
  4. Matz Sels (Nottingham Forest)
    Facebook +1
Verdedigers
5. Timothy Castagne (Fulham - RB/LB)
6. Joaquin Seys (Club Brugge - RB/LB)
7. Thomas Meunier (Lille - RB)
8. Arthur Theate (Eintracht Frankfurt - CV/LB)
9. Koni De Winter (AC Milan - CV)
10. Zeno Debast (Sporting CP - CV)
11. Brandon Mechele (Club Brugge - CV)
12. Maxim De Cuyper (Brighton - LB)
Sportstar +1
Middenvelders
13. Amadou Onana (Aston Villa - DM)
14. Youri Tielemans (Aston Villa - CM - Aanvoerder)
15. Kevin De Bruyne (Napoli/Man City - AM)
16. Axel Witsel (Girona - DM/CV)
17. Nicolas Raskin (Rangers - CM)
18. Charles Vanhoutte (Union SG/Nice - CM)
19. Hans Vanaken (Club Brugge - AM)
Facebook +2
Aanvallers
20. Romelu Lukaku (Napoli - SP)
21. Loïs Openda (Juventus/RB Leipzig - SP)
22. Jérémy Doku (Manchester City - RV/LV)
23. Leandro Trossard (Arsenal - LV/AM)
24. Charles De Ketelaere (Atalanta - RV/AM)
25. Dodi Lukebakio (Benfica - RV)
26. Malick Fofana (Olympique Lyonnais - LV/RV)

Lukaku (Openda)
Doku De Ketelaere (Trossard)
De Bruyne
Tielemans Onana (Vanhoutte)

De Cuyper Theate De Winter Castagne (Seys)
Courtois

Ik zeg dan :
Doelmannen
  1. Thibaut Courtois (Real Madrid) - Onbetwist, indien fit.
  2. Senne Lammens (Manchester United)
  3. Matz Sels (Nottingham Forest)

Verdedigers
4. Nathan Ngoy (Lille -CV)
5. Timothy Castagne (Fulham - RB/LB)
6. Joaquin Seys (Club Brugge - RB/LB)
7. Thomas Meunier (Lille - RB)
8. Arthur Theate (Eintracht Frankfurt - CV/LB)
9. Koni De Winter (AC Milan - CV)
10. Zeno Debast (Sporting CP - CV)
11. Maxim De Cuyper (Brighton - LB)

Middenvelders
12. Amadou Onana (Aston Villa - DM)
13. Youri Tielemans (Aston Villa - CM - Aanvoerder)
14. Kevin De Bruyne (Napoli/Man City - AM)
15. Jorthy Mokio (Ajax - DM/CV)
16. Nicolas Raskin (Rangers - CM)
17. Arne Engels (Celtic - CM)
18. Hans Vanaken (Club Brugge - AM)
19. Romeo Lavia (Chelsea - DM/CM)

Aanvallers
20. Romelu Lukaku (Napoli - SP)
21. Alexis Saelemaekers (AC Milan - RM)
22. Jérémy Doku (Manchester City - RV/LV)
23. Leandro Trossard (Arsenal - LV/AM)
24. Charles De Ketelaere (Atalanta - RV/AM)
25. Mika Godts (Ajax - LV)
26. Malick Fofana (Olympique Lyonnais - LV/RV)

Why? Keeper minder want 4 keepers meepakken is ridicuul, echt dom. Ngoy erbij ipv Mechele want hij is gewoon sneller en versatieler. Mechele is prima met een absolute topper ernaast mits de tegenstand middenmoot is maar als hij tegen de wereldtop staat wordt hij fysiek gewoon afgetroefd.

Mokio erbij als groot risico gewoon voor versatiliteit maar je kan gerust Vanhoutte er weer bij pakken in zijn plaats. Engels erbij want hij doet het goed. Liefst vermeeren er bij maar die is helaas helemaal gestopt in zijn ontwikkeling. Intrinsiek waarschijnlijk de beste van de opties tussen Raskin, Vanhoutte, Vranckx, Engels en hemzelf. Lavia er ook bij gepakt.

Openda out want die scoort geen hol en is tactisch ongeschikt, Saelemaekers er bij want die doet het steengoed voor de nummer 2 van de Serie A. Keiharde werker, met stats. Mika Godts er bij ipv Lukebakio want die laatste trapt ook echt niks binnen. Dat scheelt weer een hoop teleurstelling als die nog eens alleen op doel afwandelt.

Met de opmars van Koni De Winter heb je op de CV wel weer meer perspectief. Al wordt Theate steeds meer en meer exposed vind ik. Die zit aan zijn plafond helaas.

Als iedereen fit is heb je een dark horse ploegje. Maar je bent 1-2 blessures verwijderd van een compleet onmondige ploeg behoudens immense strijdkracht (die we helaas zelden hebben getoond).

Godts is wel zo iemand met een ridicuul schot, dat kan in zo een gesloten wedstrijd of in een verlenging helpen als je tegen een blok staat net zoals een toren genre Fellaini.

Mag wel één van onze (helaas) impotente wingers vervangen die veel rennen en niks raak schieten.
Zeker mee eens, maar wil de verwachtingen wat temperen dat het bij Godts ook nog niet alleen maar geweldig is ondanks zijn statistieken.

Kan ik mij wel in vinden, maar ik zou eerder voor De Cat & Keita gaan ipv Mokio & Engels. Al zijn dat natuurlijk spelers die je waarschijnlijk niet zult zien spelen.
Nee dat zijn vooral spelers die ik vergeet omdat ik kapotgeslagen word met werk en slaaptekort de laatste weken. :unsure:

Wel gelijk dat De Cat meer recht heeft dan Mokio, maar die laatste is dan weer versatieler. Keita vond ik bij Antwerp echt top, daarna nog weinig zien spelen inderdaad. Wel meer een breker maar dat vind ik niet erg. Alleen, Engels heeft ook veel troeven zoals stilstaande fases (vooral trappen) etc. Ik denk dat op de DM/CM de moeilijkste selectie te vinden valt. De basis is al gemaakt in principe, we hebben het dan vooral over wie het meeste impact kan maken als invaller.

Je zit daar met een hele hoop spelers die gewaagd zijn aan elkaar maar verschillen van profiel tot profiel.

Met Keita heb je wel iemand die het fysiek echt helemaal aankan op élk vlak behalve lengte/koppen. Dus ook interessant.

Je wilt wel instant impact natuurlijk, daar kan het De Cat wat ontbreken gezien zijn huidige ervaring.

Lavia heeft weer een kwartiertje gespeeld!

En ze hebben de revalidatie deze keer 'anders' aangepakt...

🎶
Hoop, hoop doet leven
Ik ga door zolang ik kan
Zonder hoop wil ik niet leven

🎶

De jongen is 19. Dat is niet de leeftijd om definitief een kruis over spelers te maken. Er zijn er velen hem voorgegaan. Doku werd op een bepaald moment ook een man van glas genoemd, dat is ondertussen min of meer wel verleden tijd.
Sommigen blijven altijd sukkelen (genre-Musonda), anderen groeien eruit. Geen reden om niet te hopen dus, wat Lavia betreft.

En elke keer weer: als hij een beetje fit is wordt hij daar direct in de ploeg gezet en blinkt hij uit. Zo goed is hij. Dit is niet zomaar een talent.

Maar ik deel wel de mening van de gazetten vandaag: voor het WK is het nu of nooit. Je kan hem niet meepakken als hij weer revaliderend is. Dus hij moet nu in rechte lijn fit blijven.

Voor de rest kan ik me heel goed vinden in Marsu's selectie, al heb ik dezelfde bedenkingen over Keita (zeker meepakken) en De Cat (eventueel als dat ene talent). En toch ook wel dit: in de strijd om Bounida, als die blijft spelen: ook overwegen. Maar dat is dan puur vanuit opportunisme en verleiding omdat het anders Marokko zal worden en dat blijft een giga-talent die de opvolger van KDB kan worden.

Terug
Bovenaan