De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Beetje serieus blijven. Waarom denk je überhaupt dat het aan Doku ligt dat het team als geheel niet optimaal rendeert in dit systeem? Als er gisteren nu 1 speler toonde dat ie goed genoeg is voor dit team en systeem...
Ik zeg toch niet dat het aan Doku ligt? Ik zeg dat we nog altijd heel fel leunen op onze vleugelspelers om gevaarlijk te zijn, terwijl we maar 1 spits hebben naast Lukaku die in staat is om die mannen in stelling te brengen en die helaas zelf (itt Lukaku) te weinig voor doelgevaar zorgt. Ik stel vast dat elke spits, inclusief Lukaku, bij hun clubs op hun best leken met een spitsbroeder. Als je dan ziet hoe alles van Doku moet komen, zelfs tegen de jannekes en miekes waar we deze kwalificatie hebben tegen gespeeld, vraag ik me af of dat wel nog de beste manier van spelen is. Ook omdat zowel het middenveld als de defensie zelfs tegen die jannekes en miekes het met momenten moeilijk had.

Opnieuw, ik zeg niet dat het aan Doku ligt, maar het voornaamste argument om niet te sleutelen aan hoe we spelen is hier wel Doku. Dan vraag ik me af: als je - hypothetisch - op een andere manier ons team als collectief 25% beter laat spelen, maar Doku individueel 25% minder, wat kies je dan?

Volgens mij is Doku zeker niet slechter op rechts dan op links.

Zijn voorzetten vanop de achterlijn zullen beter zijn denk ik. Naar binnen komen en trappen wat minder.
Die is zijn carrière ook op rechts gestart

Een 4-4-2 kan volgens mij enkel werken als je De Bruyne terug op de rechterflank gaat droppen want een centraal middenveld met hem en 1 controleur gaat verzuipen tegen elke middenveld dat nog maar een beetje druk zet.
En ik weet eerlijk gezegd niet of hij dat fysiek nog aan kan.

En met 3 achterin is zelfmoord. Zeker nu je, ook al stelt Garcia ze niet op, eindelijk over deftige backs beschikt.

Dus je grootste aanvallende wapen (en op dit moment eigenlijk je beste speler tout court) ga je aanvallend gaan kortwieken door hem 1) op de verkeerde flank uit te spelen 2) te koppelen aan een defensieve back waardoor hij makkelijker door 2 à 3 man kan gedekt worden?
Kort van geheugen precies?

Die blinkt rechts even hard uit als links hoor. Speelt bij City daar regelmatig ook, soms wisselend in een match. Dat kan natuurlijk ook bij de RD. Fofana kan zoiets ook. Transfermarkt is niet heiligmakend maar daar geven de cijfers aan dat hij in zijn carrière bijna even vaak op rechts als op links startte.

Ik zeg toch niet dat het aan Doku ligt?
Misschien moet je je anders uitdrukken dan?

Je zegt letterlijk dit:
"Ik kan alleen maar herhalen dat Doku mijn inziens niet goed genoeg is om te compenseren dat het team in het huidige systeem, opnieuw mijn inziens, als geheel niet optimaal rendeert.

Ik weet ook niet of een 3-5-2 o.i.d. de oplossing is, maar ik vind het een foute ingesteldheid om de ploeg zuiver rond Doku te bouwen. Daarvoor is hij (toch momenteel) nog altijd niet goed genoeg"

Wat gewoon onzin is.

Ik zeg dat we nog altijd heel fel leunen op onze vleugelspelers om gevaarlijk te zijn, terwijl we maar 1 spits hebben naast Lukaku die in staat is om die mannen in stelling te brengen en die helaas zelf (itt Lukaku) te weinig voor doelgevaar zorgt. Ik stel vast dat elke spits, inclusief Lukaku, bij hun clubs op hun best leken met een spitsbroeder. Als je dan ziet hoe alles van Doku moet komen, zelfs tegen de jannekes en miekes waar we deze kwalificatie hebben tegen gespeeld, vraag ik me af of dat wel nog de beste manier van spelen is. Ook omdat zowel het middenveld als de defensie zelfs tegen die jannekes en miekes het met momenten moeilijk had.
Als je met je huidige backs je vleugelspelers kan overlappen, dan creëer je heel wat bijkomend gevaar. Maar daarvoor hebben we te weinig van De Cuyper en Seys kunnen zien, onder meer door blessures.
Spijtig dat Garcia ook Castagne zo vaak tegen zijn voet op links zet.
Opnieuw, ik zeg niet dat het aan Doku ligt, maar het voornaamste argument om niet te sleutelen aan hoe we spelen is hier wel Doku. Dan vraag ik me af: als je - hypothetisch - op een andere manier ons team als collectief 25% beter laat spelen, maar Doku individueel 25% minder, wat kies je dan?
Zulke hypothetische vragen leveren niets op.

De pers is al aan het loos gaan op Garcia omdat die zich even kritisch heeft uitgelaten. Als hij De Bilde een nep-journalist noemt, kan je toch niet zeggen dat Garcia liegt?
Ze hebben jaren de hielen gelikt van Wilmots en Martinez, amper een letter kritiek en nu is het direct Garcia de grond inschrijven of inpodcasten omdat hij niet altijd de plezante nonkel is.

Ik zeg toch niet dat het aan Doku ligt? Ik zeg dat we nog altijd heel fel leunen op onze vleugelspelers om gevaarlijk te zijn, terwijl we maar 1 spits hebben naast Lukaku die in staat is om die mannen in stelling te brengen en die helaas zelf (itt Lukaku) te weinig voor doelgevaar zorgt. Ik stel vast dat elke spits, inclusief Lukaku, bij hun clubs op hun best leken met een spitsbroeder. Als je dan ziet hoe alles van Doku moet komen, zelfs tegen de jannekes en miekes waar we deze kwalificatie hebben tegen gespeeld, vraag ik me af of dat wel nog de beste manier van spelen is. Ook omdat zowel het middenveld als de defensie zelfs tegen die jannekes en miekes het met momenten moeilijk had.

Doku is zeker niet het enige argument. We zitten nu al niet dik in CV's en zouden er nog meer opstellen, we hebben nu eindeljk zowel verdedigend (De Cuyper, Seys, Castagne, Moreira,...) als aanvallend (Doku, Fofana, Saelemaekers, zelfs Trossard) buitenspelers die subtop zijn en dan zou je daarvan max 2 opstellen en er dus maar 4 meenemen naar het WK. Het middenveld in een 3-5-2 of een 4-3-3 gaat nog steeds bestaand uit dezelfde 3 spelers dus daar zie ik ook geen meerwaarde in. En we hebben maar 1 deftige spits op dit moment (en die is dan nog geblesseerd) en dan ga je plots met 2 spitsen spelen + dan moet je er minstens 4 meepakken terwijl we al mogen blij zijn dat we aan 3 deftige namen geraken.

met een 3-5-2 opteer je voor 6 CV's (waar we al geen overschot hebben aan kwaliteit), 4 wingback (ipv 4 flankverdedigers en 4 flankaanvallers waar net onze grootste weelde zit), 4 spitsen (waar we al blij zullen mogen zijn als we er 3 deftige vinden tegen het WK). Je gaat dus subtoppers moeten thuislaten voor overschot die nooit voor de RD zouden mogen spelen (beetje overdreven natuurlijk maar je snapt het punt)?

Ik hoop dat Bakayoko ook weer naar boven komt drijven bij Leipzig de komende maanden.
Los daarvan zijn onze flanken voor de komende 10 jaar waarschijnlijk onze sterkste positie met Doku, Saelemaekers, Fofana, Godts, Moreira, Bakayoko hopelijk, Mbangula en Duranville misschien ook nog.
Van de 20 Belgen met een MW boven de 20 miljoen, zijn er 7 flankspelers. Je kan gewoon geen systeem hanteren zonder flankaanvallers, met de spelers die wij hebben.

Lammens erin, Tielemans & Vanaken samen, Saelemaekers die start op rechts. Ik kan mij wel vinden in die opstelling, op de verdediging na. Ik snap niet waarom je niet gewoon kiest voor de toekomst en Seys & De Cuyper laat starten.
Inderdaad belachelijk. De derde keuze LB op de plein :’)

Soit ik hoop dat CDK inderdaad wat meer die klik gaat maken om vooral in de zone van de waarheid te blijven. Zeker tegen een kutploeg want daar is het wachten op de bal die ongetwijfeld gaat komen.

Smeuig artikel in Humo over (het nog steeds drankprobleem van) Mannaert
Ik vind het nog wel meevallen. Veel speculatie en weinig concreets. CEO is soms een harde psychopaat en zuipt veel.

Tijd dat we namen en bewijzen zien verdekke, ik hoor nu al jaren legendarische verhalen over dat drankorgel. Theo Franken staat letterlijk op straat te pissen richting de baan, na een zatte avond met zijn maitresse, dat staat op video en dat haalt amper de pers of het openbare geweten. Mannaert scheldt wat mensen hier en daar uit op dagelijkse basis, in het openbaar, in VIP loges etc en daar is nooit iets van te zien maar we lullen er al jaren over.

Ik geloof dat er echt nog veel voetbal in die gast zit. Als die fysiek niks te kwalijke heeft stiekem kan die voor iedere PO1 ploeg in België nog veel betekenen.

Gezien zijn historie gaat die allicht naar de woestijn, gok ik.

Die gast heeft de laatste jaren amper wedstrijden met inzet gespeeld en heeft jarenlang dikke contracten verkozen boven voetbalplezier. Talent heeft die genoeg, maar of die de drive heeft om ineens de aanvallende spilfiguur te worden in België bij een Belgische topper betwijfel ik.
Genk heeft alleszins jarenlang pogingen gedaan, aangezien hij een kind aan huis is hier. Maar ik mag toch hopen dat we ons geld daar nu niet meer in gaan investeren.

Als die een héle goeie manager heeft, dan kan die hem nog verpatsen aan de woestijn. Kan hij daar ook nog wat gaan cashen...

Maar waarom zou hij nog naar België komen. Dat zou dan enkel nog uit liefde voor het spelletje zijn.
Qua loon gaat hij hier een habbekrats hebben tov in Liverpool en Milaan. Of een Belgische ploeg zou al zo gek moeten zijn om serieus zijn broek eraan te scheuren...

Die gast heeft de laatste jaren amper wedstrijden met inzet gespeeld en heeft jarenlang dikke contracten verkozen boven voetbalplezier. Talent heeft die genoeg, maar of die de drive heeft om ineens de aanvallende spilfiguur te worden in België bij een Belgische topper betwijfel ik.
Genk heeft alleszins jarenlang pogingen gedaan, aangezien hij een kind aan huis is hier. Maar ik mag toch hopen dat we ons geld daar nu niet meer in gaan investeren.

Investeren niet, maar een prestatiegericht contract mag dan weer wel. Al denkt ge ook hetzelfde als ik: die gaat gewoon opnieuw voor geld kiezen. Kan ik hem niet kwalijk nemen, maar ondanks de zware blessure blijft ik met een "wat als" achter.

Als die een héle goeie manager heeft, dan kan die hem nog verpatsen aan de woestijn. Kan hij daar ook nog wat gaan cashen...

Maar waarom zou hij nog naar België komen. Dat zou dan enkel nog uit liefde voor het spelletje zijn.
Qua loon gaat hij hier een habbekrats hebben tov in Liverpool en Milaan. Of een Belgische ploeg zou al zo gek moeten zijn om serieus zijn broek eraan te scheuren...
Maar welke ploeg, zelfs in het buitenland, gaat die nog een zot loon geven? Heeft de afgelopen 2,5 seizoenen amper 1 keer een volle match gespeeld, en was de jaren daarvoor ook altijd al een wisselspeler. Ook geen naam meer waarmee zelfs een kleine woestijnploeg mee kan uitpakken.

Terug
Bovenaan