De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Misschien zijn we iets té dramatisch?

Al bij al spelen we gelijk omdat we niet top afwerken + keeper speelt de match van zijn leven. Maar we bleven duwen met redelijk succes eerlijk gezegd.

Jah ons centraal duo is niet top maar 9/10 winnen we die pot en we zijn idd niet de enige ploeg die een misstap beging.

Spijtig maar dinsdag geven we Liechtenstein billenkoek gewoon. Dat we Frankrijk, Spanje, Duitsland en Engeland niet meer de baas kunnen is al enkele jaren de realiteit.
Duitsland zou nog wel eens kunnen meevallen, die zijn al jaren op de sukkel. Gisteren ook maar ternauwernood 0-2 gewonnen in Luxemburg.

We moeten rekening houden met de realiteit. We mogen niet meer dezelfde verwachtingen hebben als voorheen. De kwaliteit is nu eenmaal een stuk minder.

Maar goed, er is nog wel altijd kwaliteit. En met de kwaliteit die er is, had je gewoon toch een sterkere campagne mogen spelen. Dit was tenslotte een makkelijke kwalificatiegroep.

We gaan een fitte De Bruyne, Lukaku en Courtois broodhard nodig hebben.

En ook García laat toch geen onbetwistbare stempel na. Minder zorgwekkend dan Tedesco, maar overtuigend is het allemaal niet (voorlopig)

Alles hangt toch gewoon af van het moment. De juiste spelers die dan in vorm zijn, uw tegenstanders, het geluk dat aan uw zijde is, etc. Uiteraard is onze kwalificatie weinig belovend, maar het is nog maanden voor het tornooi begint en moeilijk te voorspellen wat het gaat geven.

En bij het gelijkspel in Macedonië zelf konden we wél rekenen op zowel De Bruyne als Lukaku.

De constante blessures van bepalende spelers de afgelopen jaren zijn een verschrikkelijke pest, dat zijn verzachtende omstandigheden - dat waren ze ook al onder Tedesco - maar met de spelers die wij kunnen opstellen is het spelbeeld dat we in de meerderheid van de kwalificatiematchen gezien hebben gewoon niet goed genoeg. Zelfs de zwakkere ploegen kunnen ons heel hard pijn doen wanneer ze druk zetten en durven komen. Onze verdediging kraakt bij de minste tegenstand, en ons middenveld blijft overlopen worden. Als je over twee matchen 5 goals tegen krijgt van een Wales, dan weet je dat het wel eens heel erg pijnlijk kan worden op het WK. En aanvallend hebben we er in deze kwalificatie wel wat binnen gejast, maar toch voel je aan alles dat we nog altijd geen goed systeem hebben om de afwezigheid van Lukaku op te vangen.

Theate zijn interview en dat van Doku kunnen elkaar niet meer tegenspreken precies. Theate hoort imo niet thuis in deze ploeg met die beperkte kwaliteit én mentaliteit.

Veel liever Mechele met een De Winter (of 1 van de andere jongere CV's) aub.

Wat zei hij dan misschien?
Jullie stellen de defensie altijd in vraag, heb ik de indruk. Als jullie daar zin in hebben, doe het dan maar. Het is niet dat ik niet akkoord ga. Maar als je een goal slikt, ligt het daar aan. Als je niet scoort, ligt het aan de aanval. Natuurlijk mochten we die goal niet slikken, maar in deze campagne hebben we niet veel goals moeten incasseren.
Maar jullie moeten maar oordelen. Ik vind gewoon dat we defensief een goeie campagne spelen.

Of bedoel je Doku?
Die zei dat als we zo spelen (zonder KDB of Lukaku) we niks op het WK te zoeken hebben.

Tenenkrullend van Theate inderdaad. Dat je tegen de Kazachstans, Liechtensteins en Noord-Macedonië's van deze wereld niet veel tegengoals krijgt zou er aan mankeren. Maar tegen Wales krijg je er wel 5 tegen. Bovendien dit keer ook weer een tegengoal niet uit fantastisch spel van de tegenstander, maar door individuele fout van de verdediging.

Van een speler die op zijn 27ste al naar Saudi Arabië wou had ik eerlijk gezegd niet beter verwacht. Je kan je inderdaad te vraag stellen als al onze centrale verdedigers kwalitatief 6'en op 10 zijn, je dan niet beter gewoon die speelt met de beste mentaliteit.

Los daarvan: speel alsjeblieft Sealemaekers op rechts, De Cuyper & Seys op de flanken en probeer eens Vanaken & Tielemans met Onana op de 6, want ik vind die nu eens echt nooit goed spelen op den 8. Ik zou ook eens Lammens starten, want Sels zag er toch ook niet al te goed uit bij die tegengoal.

Hoe dan ook win je gewoon die wedstrijd met 1-5 als Lukaku daar staat, meer dan genoeg ballen in die zone waar een echte 9 iets mee kan doen. Dat een team dat niet langer bij de top behoort enorm hard afziet als zijn beste spelers er niet bij zijn, kan je toch echt niet verbazen. Neem Haaland weg bij Noorwegen, haal Modric weg bij Kroatie en je gaat hetzelfde zien.

België is voor mij nog steeds een dark horse als iedereen gezond is en zijn niveau haalt. Een team met een Lukaku, Doku, Saelemaekers, KDB, Vanakan, Lavia kan nog steeds elk team in de wereld pijn doet.

Saelemaekers heeft veel drive, maar is ook inconsistent in eindresultaat. Op Lavia rekenen is zinloos.

Ik vind dat we ook terug naar de trainer moeten kijken, genoeg landen met individueel even matige of zwakkere verdedigers die toch er in slagen een stabieler defensief blok te zetten dan wij.

Wales heeft deze kwalificatie meer gescoord tegen ons dan tegen Liechtenstein ...

Saelemaekers heeft veel drive, maar is ook inconsistent in eindresultaat. Op Lavia rekenen is zinloos.

Ik vind dat we ook terug naar de trainer moeten kijken, genoeg landen met individueel even matige of zwakkere verdedigers die toch er in slagen een stabieler defensief blok te zetten dan wij.

Wales heeft deze kwalificatie meer gescoord tegen ons dan tegen Liechtenstein ...
Ik heb al vaak de loftrompet voor hem bovengehaald en clubvoetbal is anders dan de nationale ploeg, maar wij hebben gewoon een type Farioli nodig. Iemand die vanuit goede verdedigende organisatie voetbalt.

Van een speler die op zijn 27ste al naar Saudi Arabië wou had ik eerlijk gezegd niet beter verwacht. Je kan je inderdaad te vraag stellen als al onze centrale verdedigers kwalitatief 6'en op 10 zijn, je dan niet beter gewoon die speelt met de beste mentaliteit.

Los daarvan: speel alsjeblieft Sealemaekers op rechts, De Cuyper & Seys op de flanken en probeer eens Vanaken & Tielemans met Onana op de 6, want ik vind die nu eens echt nooit goed spelen op den 8. Ik zou ook eens Lammens starten, want Sels zag er toch ook niet al te goed uit bij die tegengoal.

Hoe dan ook win je gewoon die wedstrijd met 1-5 als Lukaku daar staat, meer dan genoeg ballen in die zone waar een echte 9 iets mee kan doen. Dat een team dat niet langer bij de top behoort enorm hard afziet als zijn beste spelers er niet bij zijn, kan je toch echt niet verbazen. Neem Haaland weg bij Noorwegen, haal Modric weg bij Kroatie en je gaat hetzelfde zien.

België is voor mij nog steeds een dark horse als iedereen gezond is en zijn niveau haalt. Een team met een Lukaku, Doku, Saelemaekers, KDB, Vanakan, Lavia kan nog steeds elk team in de wereld pijn doet.

Dat je Noorwegen en Kroatië verengt tot enkel een Haaland of een Modrid, is de waarheid oneer aandoen. Daar zit echt wel veel meer kwaliteit dan die spelers alleen.

En dat je dan daarna stelt dat een team met Vanaken en Lavia elk land in de wereld pijn kan doen, tsja. Oké dan, let's agree to disagree.

Ook weer met 2 verdedigende middenvelders, extra spits pas in de 90ste minuut inbrengen.. Frappant hoe ze telkens weer de verkeerde coach aantrekken. Totaal geen samenhang.

Akkoord dat er ook te weinig kwaliteit is.

Ik heb al vaak de loftrompet voor hem bovengehaald en clubvoetbal is anders dan de nationale ploeg, maar wij hebben gewoon een type Farioli nodig. Iemand die vanuit goede verdedigende organisatie voetbalt.
Klopt, zeker als je niet het intrinsieke talent (meer) hebt om (zowat) elke ploeg aan gort te spelen.
Klinkt heel simpel (en wrs te simpel), maar met een goed blok/organisatie kom je meestal echt al ver in internland/tornooi voetbal, zie je toch typisch bij veel van die (iets) mindere landen, en als je dat kan koppelen aan een aantal goeie spelers kan je best wel ver geraken, bijvoorbeeld zo'n zwitersland of turkije.

Ik denk dat we vooral ook die switch moeten maken, dat onze trein gepasseerd is, en ons aanpassen daaraan ipv te willen vasthouden aan "we zullen het wel oplossen" met onze "toppers", die tijd is voorbij imo.

Je kan Garcia niet verwijten dat Theate als een miniem verdedigt en Sels zijn korte hoek niet dekt. Evenmin dat Tielemans als een slappe vod invalt.
Wat je wel kan zeggen is dat mannen in vorm niet starten zoals Saelemaekers, Lammens, Vermant en dat je Openda inbrengt tegen een laag blok. Hij kwam zelfs mee verdedigen als zij met 10 stonden. Blijf toch gewoon aan die middellijn ?

Wel even hardop moeten lachen toen Aster ‘uit volle keel’ zei ipv van ‘uit volle borst’

Je kan Garcia niet verwijten dat Theate als een miniem verdedigt en Sels zijn korte hoek niet dekt. Evenmin dat Tielemans als een slappe vod invalt.
Wat je wel kan zeggen is dat mannen in vorm niet starten zoals Saelemaekers, Lammens, Vermant en dat je Openda inbrengt tegen een laag blok. Hij kwam zelfs mee verdedigen als zij met 10 stonden. Blijf toch gewoon aan die middellijn ?

Wel even hardop moeten lachen toen Aster ‘uit volle keel’ zei ipv van ‘uit volle borst’
Als die spelers een hoger niveau halen bij hun club dan bij de nationale ploeg, dan moet je toch naar de trainer kijken. Dan slaagt hij er niet in om zijn spelers scherp aan een match te laten beginnen.

Ik vind het ook wat onnozel om het over spelers in vorm te hebben. Doku en Trossard zijn bij hun club in goede vorm, waarom zou je dan een intrinsiek mindere speler als Saelemaekers brengen? Lammens speelt nog maar een paar matchen op het hoogste niveau en Vermant komt nog maar net piepen, nog niet lang uit blessure en is ook bij Club op dit moment niet de eerste keuze in de spits.

Openda brengen tegen een laag blok is inderdaad zinloos, dat is nu al de zoveelste trainer die niet inziet dat spitsen verschillende profielen en rollen hebben en niet elke spits geschikt is voor dezelfde rol.

Als die spelers een hoger niveau halen bij hun club dan bij de nationale ploeg, dan moet je toch naar de trainer kijken. Dan slaagt hij er niet in om zijn spelers scherp aan een match te laten beginnen.

Ik vind het ook wat onnozel om het over spelers in vorm te hebben. Doku en Trossard zijn bij hun club in goede vorm, waarom zou je dan een intrinsiek mindere speler als Saelemaekers brengen? Lammens speelt nog maar een paar matchen op het hoogste niveau en Vermant komt nog maar net piepen, nog niet lang uit blessure en is ook bij Club op dit moment niet de eerste keuze in de spits.

Openda brengen tegen een laag blok is inderdaad zinloos, dat is nu al de zoveelste trainer die niet inziet dat spitsen verschillende profielen en rollen hebben en niet elke spits geschikt is voor dezelfde rol.
Deels akkoord.
Als prof moet je uzelf kunnen opladen en Saelemaekers bracht veel meer diepgang en verrassing dan Trossard.

Ik zou echt Benteke meenemen. Aan hem hebt ge meer dan aan een Openda. Vorig seizoen 23 goals bij zijn club en dit seizoen 9. Kan een geheim wapen worden, en daarbij komt nog eens dat hij een figuur is dat goed in een groep ligt.

Terug
Bovenaan