De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Ik ben duidelijk niet aan het vergelijken met afzonderlijke wedstrijden van de andere ploegen, maar eerder naar het totaalplaatje aan het kijken. Ik ben hier niet aan het argumenteren dat we niet gelijk mogen spelen tegen Macedonië of dat we het verplicht aan onze stand zijn om daar altijd van te winnen. Een misstap hier of daar is niets mis mee.

En eigenlijk maak je zelfs mee mijn punt. Ik zie ons niet winnen van een Portugal of een Frankrijk, bv.
Ik reageerde vooral op deze passage:

« Dit is de kern die niet voorbij Macedonië, Oekraïne, en Slovakije raakte. Op welke manier gaan wij van bovenstaande ploegen winnen als we niet eens voorbij dit soort landen geraken?»

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het grotendeels met je eens hoor maar wou gewoon wel eens aantonen dat ook andere landen met hun fantastische kernen ook soms zich vergaloperen in zwakke ploegen.

En ergens geloof ik wel dat we nog altiid de wapens hebben om het ook betere landen moeilijk te maken, bovendien presteren er altijd landen op een groot tornooi boven hun niveau. Ik geloof er (misschien naïef) wel in.

Had liever Saelemaekers gezien dan Trossard, maar die speelt ook alles bij Arsenal dus daar kan je eigenlijk weinig commentaar op hebben.

Tuurlijk wel

Saelemaekers is veel nuttiger op het veld dan Trossard. Zowel in balbezit als balverlies en qua mentaliteit/strijdlust

Waarom krijgt Theate de voorkeur op al die andere voetballers die wel met een bal kunnen omgaan?

Omdat die linksvoetig is?

Los daarvan vind ik de Duivels wel aangenaam spelen, komt wel goed!

Probleem is dan dat die niet weet welke zijn rechter en welke zijn linkervoet is?
Die pass was ook met zijn linker..

Toch elke keer dat Theate of Faes spelen dat zo'n dingen gebeuren? Die horen niet in die kern.

Komt goed? Wie gaat er scoren van die 11 op het veld? Enkel Vanaken heeft wat scorend vermogen

Laatst bewerkt:
Probleem is dan dat die niet weet welke zijn rechter en welke zijn linkervoet is?

Toch elke keer dat Theate of Faes spelen dat zo'n dingen gebeuren? Die horen niet in die kern.

Komt goed? Wie gaat er scoren van die 11 op het veld? Enkel Vanaken heeft wat scorend vermogen
Theate is verre van een topper, maar er is toch gewoon te weinig concurrentie op die positie? Wij hebben geen enkele deftige CV.

Hans, komaan, 't is geen 2002 meer he. Kijk eens naar de andere ploegen aub.
Afin, alles hangt af van hoe breed je de top neemt, want we hebben mogelijks een compleet ander zicht op de subtop natuurlijk. Wat mij betreft, kan je geen 10 ploegen in de top hebben. Dan is het geen top meer maar een plateau.
Een Duitsland of een Italië reken ik niet meer bij de absolute top, omdat ze het zo vaak laten afweten bv, daartegen zie ik ons, puur qua kwaliteit van spelersmateriaal, niets rapen. Maar zelfs als je hen alsnog tot de top zou rekenen, heb je met de andere meer traditionele subtoppers zoals een Nederland, Denemarken, Kroatië, of tegenwoordig ook Noorwegen, ploegen die ons van het kastje naar de muur spelen (hyperbool als stijlfiguur). En dan hebben we het enkel over de Europese ploegen en niet de Zuid Amerikaanse of de top in Afrika. Wat gaan wij met deze ploeg doen tegen een Colombië, tegen een Ecuador, of zelfs maar tegen Marokko of Ivoorkust?

Geen idee wat ik met die laatste zin aanmoet, heb ik gezegd dat het triestig is dat we geen favoriet meer zijn? Ik heb de kwaliteit van het spelersmateriaal triestig genoemd. Dit is de kern die niet voorbij Macedonië, Oekraïne, en Slovakije raakte. Op welke manier gaan wij van bovenstaande ploegen winnen als we niet eens voorbij dit soort landen geraken? Wie in ons team kan die landen pijn doen? Quasi iedereen op dat wedstrijdblad heeft weinig tot geen progressie gemaakt in de afgelopen 2 seizoenen. We hadden allemaal de hoop dat een aantal het veel beter zouden doen, maar het is er niet uitgekomen. Op de jonkies na (Seys, Moreira, etc) heb je enkel met Doku een speler die écht progressie gemaakt heeft.
't Is tegenwoordig zo triestig gesteld dat zelfs een Witsel terug opgeroepen wordt. Ik hoop dat je hiermee begrijpt wat ik bedoel als ik het woord "triestig" hanteer.
Maar puur qua kwaliteit is ons spelersmateriaal globaal toch niet triestig? Er zijn zeker hiaten qua posities, daar volg ik u zeker in, vooral vooraan en achteraan.
Ook gewoon zoveel spelers die nog zoveel stappen kunnen zetten, waardoor we imo hoopvoller mogen zijn. Al kunnen die stappen uiteraard ook uitblijven, das waar. Maar het potentieel bij de Belgen onder de 25 jaar is er toch gewoon nog altijd om nog jaren een mooie ploeg op het veld te kunnen brengen?

Theate is verre van een topper, maar er is toch gewoon te weinig concurrentie op die positie? Wij hebben geen enkele deftige CV.
Mechele is ook zeker geen echte topper en/of niet toekomstgericht, maar mss moet je die toch maar eens proberen? Staat bij club elke match op de LCV te spelen, heeft ook een "cva" linkervoet (veel op getraind duidelijk).

Mechele is ook zeker geen echte topper en/of niet toekomstgericht, maar mss moet je die toch maar eens proberen? Staat bij club elke match op de LCV te spelen, heeft ook een "cva" linkervoet (veel op getraind duidelijk).
Prima, maar gaat dat nu een wereld van verschil zijn? En moet een Theate dan zelfs niet in de kern?

Ah, waar is de tijd dat Romelu door een hoop salonanalisten, ook hier, met emmers vitriool overgoten werd bij elke controle van hem die niet, op zijn minst, Messiaans was, om er dan wel weer een koppel per match in het mandje te leggen.
Ah, dat waren tijden :love:

Terug
Bovenaan