sniper80
Well-known member
Ik denk dat het eerder typisch Belgisch is om nogal snel tevreden te zijn.België is 3de geworden op het WK en bracht op momenten misschien wel het mooiste voetbal in de wereld. Mensen moeten ook eens stoppen met het idee dat een gouden generatie perse kampioen moet spelen. Belgie heeft een met een goude generatie evenveel kans dan een Frankrijk, Spanje, Duitsland & Brazilie met een "normale" generatie. Het idee dat België een wereldtopper op elke positie had is eigenlijk ook gewoon fout.
Bij voetbal komt nog altijd een portie geluk bij te pas, ons balletje was evengroot als andere toplanden en daarmee zijn we derde geworden en ik zal mij altijd die prachtige zomer herinnerenDat continue gezaag over alles, dat altijd alles zo slecht is enzo... Ik weet niet of dat typisch Belgisch is maar ik vind het toch maar triestig.
Over goude generaties gesproken, Noorwegen heeft momenteel zijn "goude" generatie. Ga je die nu ook rekenen bij de favoriete voor het volgende WK?
België had een aantal jaren een absolute topploeg, met vedetten op bijna elke positie die internationaal op het hoogste niveau speelden.
Ik herinner mij ook geweldige wedstrijden (de remonte tegen Japan bv., de winst tegen Brazilië). Maar te vaak was er dat Calimero gevoel dat die ploeg er van weerhield om voor de topprijzen te gaan. Wat mij betreft zal die generatie van Rode Duivels er vooral eentje zijn van "what if?"
Dat continue gezaag over alles, dat altijd alles zo slecht is enzo... Ik weet niet of dat typisch Belgisch is maar ik vind het toch maar triestig.