De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Het valt beter mee dan de eerder gelekte foto's, maar het is echt geen mooi shirt noch Belgisch (qua kleuren). Maar het zal wel weer goed verkopen gok ik en dat willen ze natuurlijk. Hoewel ik het design wel mooi vind met dat oud Adidas logo, kleine strepen en die mouwen, maar dat roze en blauw is het toch niet.
Vind het ook veel beter meevallen.

Geen “Belgische” kleuren vind ik een non argument voor een tweede shirt.

En er zit wel weer een idee achter, en dat kan ik ten zeerste appreciëren. Al heb je daar met Tintin voor mij wel al ons coolste merk voor gebruikt. 😁

Vind het ook veel beter meevallen.

Geen “Belgische” kleuren vind ik een non argument voor een tweede shirt.

En er zit wel weer een idee achter, en dat kan ik ten zeerste appreciëren. Al heb je daar met Tintin voor mij wel al ons coolste merk voor gebruikt. 😁
Voor een 2de shirt mag men wat mij betreft ook vasthouden aan geel of zwart.

Ik vind het idee ook wel leuk, maar het is gewoon niet mooi. Bij die van Kuifje, dat idd ook niet de Belgische kleur was, vond ik het wel geslaagd.

Als je Stassin al moet oproepen uit de Franse tweede klasse... En daarnaast ook nog eens een Openda.

Inderdaad Ngoy en geen Faes. (niet slecht)
Nog geen Lavia. (niet slecht)

Wél Godts.

De Cat... goh, ik blijf het toch ergens nog vroeg vinden.
En nog steeds Witsel meesleuren...

EDIT: en toch Theate en Tielemans, ik dacht dat die nog geblesseerd waren?
Voor Vanaken is het misschien ook nog afwachten?

EDIT: en toch Theate en Tielemans, ik dacht dat die nog geblesseerd waren?

Tielemans zit dit weekend terug bij de groep bij Aston Villa, is weer aan 't trainen. Ze bezien dit ook als een soort stage naar het WK toe dus de belangrijke namen die wilden meekomen, die mochten mee.
Theate geen idee.

Uiteindelijk waren er nog wel wat opties centraal op het middenveld om uit te proberen

Keita, Vanhoutte, Heynen ( :wink: ), ...

Engels is geblesseerd.
Vermeeren geraakt maar niet gelanceerd.

Lavia in de wachtkamer (waar hij hopelijk ooit uitgeraakt)

En er is in een ruime kern altijd wel plaats voor 1 of 2 toptalenten en De Cat is een toptalent.
Er zijn er in het verleden geweest die nog wel vroeger geselecteerd werden. Seys bv. nog in 2024 na amper 17 optredens voor Club. Of Mokio na amper 15 matchen waarvan een hoop als invaller.

Over een Bakkali bv. zelfs niet beginnen.

Keita mis ik inderdaad wel, toch één van de weinige Belgen die in topvorm verkeren.

Openda valt ook nauwelijks te verantwoorden maar er zijn natuurlijk quasi geen alternatieven.

Geen Keita vind ik wel heel vreemd. Wetende dat Tielemans en Theate in principe enkel meegaan voor de groep, en allicht niet zullen spelen, had hij daar toch ruimer kunnen selecteren ...

Openda, Witsel, Stassin, ... het begint toch schrijnend te worden onze selectie.

Dan had je toch evengoed Vermant kunnen meenemen i.p.v. Stassin (of zelfs Openda)? En een Keita ipv Witsel.

Wel mooi voor De Cat al is een uitje naar de VS ook wel een slechte timing qua fysieke paraatheid, hij had zeker wat rust kunnen gebruiken. Al geldt dat ook wel voor de grote meerderheid in de selectie.

Dan had je toch evengoed Vermant kunnen meenemen i.p.v. Stassin (of zelfs Openda)? En een Keita ipv Witsel.
De uitleg was blijkbaar dat ze de 'jongsters willen leren kennen, en dat ze Vermant vorige keer al hebben leren kennen'. Nu is het aan Stassin ...

Ik was ook nooit fan om Witsel terug te halen, maar je weet zo dat die meegaat naar het WK...
Tja, we zullen maar denken: hij heeft de ervaring en hij speelt tenslotte nog wel elke week in La Liga ...

Dan had je toch evengoed Vermant kunnen meenemen i.p.v. Stassin (of zelfs Openda)?

Ik heb niets tegen beiden maar ik vind nu niet dat de ene per definitie zoveel meer heeft laten zien dan de andere. Vermant zit tegenwoordig ook maar gewoon op de bank. Terwijl Stassin weer cijfers haalt de laatste tijd.

Openda mee akkoord, en Witsel ook mee akkoord. Maar Vermant & Stassin: ik moet het nog zien wie van die 2 de grootste carrière gaat maken. Zie er geen toptalenten in.

Laatst bewerkt:
Openda bakte er al niets van bij de RD toen die wel nog op dreef was bij Leipzig, nu die zelfs op clubniveau geen bal meer raakt wordt die nog steeds geselecteerd :laugh:

Wat doet Tielemans overigens in de selectie? Heeft sinds januari geen match meer gespeeld. Toch geen moment om die nu al terug op te roepen. Is die zelfs al terug wedstrijdfit? Betwijfel het.

Openda bakte er al niets van bij de RD toen die wel nog op dreef was bij Leipzig, nu die zelfs op clubniveau geen bal meer raakt wordt die nog steeds geselecteerd :laugh:

Wat doet Tielemans in de selectie? Heeft sinds januari geen match meer gespeeld. Toch geen moment om die nu al terug op te roepen. Is die zelfs al terug wedstrijdfit? Betwijfel het.
Zit terug in de selectie bij Aston Villa (dacht ik) voor dit weekend en is de kapitein van de ploeg (en gaat daardoor ook mee op deze stage)

Wat doet Tielemans overigens in de selectie? Heeft sinds januari geen match meer gespeeld. Toch geen moment om die nu al terug op te roepen. Is die zelfs al terug wedstrijdfit? Betwijfel het.
Het was op zijn uitdrukkelijke vraag en als kapitein dat hij mee wou. Hij weet dat hij waarschijnlijk niet of zeer weinig zal spelen. Dat vind ik net zeer positief en serieus voor hem pleiten. Het is ook niet dat er een max. limiet was ofzo dat hij de plek van iemand anders inneemt.

Ik vind de uitleg van Garcia over Nathan De Cat wel correct , preesteert bij zen club , profiel die we niet hebben bij de Rode Duivels .
5 dezelfde profielen gaan nemen voor een bepaalde positie vind ik al zowizo dom .

Keita had er inderdaad altijd bij moeten zijn ipv Witsel, speelt echt een dijk van een seizoen bij Parma en is gewoon een profiel dat we voor de rest niet hebben. Openda blijft een bedenkelijke keuze, voor de rest kan ik mij wel vinden in de selectie. Pardo had ook wel gemogen.

Over Pardo staat er: "Ik spreek niet over een speler die volgens mij niet selecteerbaar is", verwees hij naar de keuze voor Fernandez-Pardo om voor Spanje uit te komen.

Ik vermoed/hoop dat die dan wel een gesprek zal gehad hebben met Pardo (of Mannaert)

Terug
Bovenaan