De planten/tuinieren thread

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruigen Das

Well-known member
Bij mijn weten is er nog geen topic ivm het onderhouden van een moestuin en (kamer)planten...

Wie van jullie heeft groene vingers? en fotootjes mogen ook altijd

Ik heb dus totaal geen ervaring hierin, en hoop dus hier meer te weten te komen over hoe ik plantjes het best onderhoud... I know, simpel, een beetje water om de zoveel tijd geven, maar voor een leek als ik is dat al veel gevraagd zonder dat het plantje niet binnen de kortste keren de geest geeft... Ik ben dus slecht daarin en vergeet het vaak...

Dat terzijde, ik ben op zoek naar een mooie binnenplant, en heb gehoord dat een vetplantje wel iets is dat niet teveel onderhoud vraagt en redelijk eenvoudig is (je kan het ook naar de knoppen doen als je teveel water geeft heb ik dus gehoord)

Ik ben na wat zoeken uitgekomen op deze variant :

images


De crassula (pyramidalis)

Dit is een heel mooi voorbeeld hiervan, maar ik vermoed dat je deze niet zomaar kan kopen, en dat hier wat tijd en moeite in gekropen is in dit exemplaar

Waar koop je maw best zulke plant? ik zie dat er veel stekken worden verkocht hiervan, maar kan je deze ook min of meer kant en klaar kopen? Ook wil ik graag een mooie sierlijke pot bijkopen, maar weet dus begot niet waar te beginnen zoeken...

Iemand ervaring met vetplantjes? Klopt het dat deze idd makkelijk te ondethouden zijn? Op wat moet je dus letten bij aankoop en bij onderhoud?

En kan deze tegen wat warmte en licht? Zou op de bovenverdiep komen waar de warmte soms bijeen komt, kan deze daar tegen??

Alle tips zijn welkom voor deze beginner...
 
En hier gaat het over kamerplanten maar niet al te veel activiteit...

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan