Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
)In ieder geval wel een merk dat ik heel vaak tegenkwam op fora zoals bouwinfo.be toen ik zelf nog aan het researchen was, leek wel vaak aangeraden te worden.iemand ervaring met ventilatie sys D van Duco?
ik ben op zoek naar een compacte WTW unit voor mijn apart bijgebouw (60m2 te ventileren, 2 natte ruimtes, 1 grote droge)
Ook redelijk beperkte montageruimte, dus moet al tegen de muur aangezien de vloer volstaat met de pompinstallatie van het zwembad.
![]()
Ik denk erover na om een nieuwbouwwoning te kopen, maar wat is nu financieel de beste keuze:
1) Nieuwbouw kopen bij een bouwpromotor (alles afgewerkt)
2) Casco nieuwbouw kopen en de rest laten afwerken door aannemers die ik zelf zoek
3) Oud huis kopen, slopen en nieuwbouw zetten (dan zijn er verschillende premies mogelijk en bouwen aan 6% BTW?)
4) Iets anders
Dat kun jij alleen bepalen.Ik had eigenlijk gewoon graag geweten wat zuiver financieel het meest interessante is.
optie 4: alles zelf doenIk had eigenlijk gewoon graag geweten wat zuiver financieel het meest interessante is.
Reken je dan ook mee dat het proces veel langer kan duren (as in...jaren?) Omdat je bij aannemers niet bovenaan de lijst staat en dus heel veel mag wachten op aannemer A die plots de planning overhoop gooit, 4 maand later pas start waardoor aannemer B,C,D ook weer hun planning moeten aanpassen en niet de volgende dag gaan verschijnen wanneer A eindelijk klaar is... En je ondertussen OOK ergens moet wonen en dus ook die woonkost moet ophoesten? Ofwel huur, ofwel overbruggingskrediet.optie 4: alles zelf doen
Als je alles zelf doet heb je geen aannemers nodig heReken je dan ook mee dat het proces veel langer kan duren (as in...jaren?) Omdat je bij aannemers niet bovenaan de lijst staat en dus heel veel mag wachten op aannemer A die plots de planning overhoop gooit, 4 maand later pas start waardoor aannemer B,C,D ook weer hun planning moeten aanpassen en niet de volgende dag gaan verschijnen wanneer A eindelijk klaar is... En je ondertussen OOK ergens moet wonen en dus ook die woonkost moet ophoesten? Ofwel huur, ofwel overbruggingskrediet.

Ik dacht dat je bedoelde: zelf van 0 elke stap in het traject als bouwheer uitbesteden.Als je alles zelf doet heb je geen aannemers nodig he![]()

Wij hebben de Duco (2 zone), zijn er heel content van.iemand ervaring met ventilatie sys D van Duco?
ik ben op zoek naar een compacte WTW unit voor mijn apart bijgebouw (60m2 te ventileren, 2 natte ruimtes, 1 grote droge)
Ook redelijk beperkte montageruimte, dus moet al tegen de muur aangezien de vloer volstaat met de pompinstallatie van het zwembad.
![]()

Zelf doen wat je kan en anders meehelpenIk dacht dat je bedoelde: zelf van 0 elke stap in het traject als bouwheer uitbesteden.
Maareuh... Alles zelf doen... Dan kan je VEEL geld en tijd kwijt zijn, vakmannen werken doorgaans aan een veel hoger tempo, moeten dingen niet van nul uitzoeken en als ze fouten maken moet jij er niet dubbel voor betalen. Lijkt me alles behalve de financieel "slimste" oplossing.
Of heeft de doorsnee BG'er ervaring met funderingen plaatsen, metselwerk, dakdekken, elektriciteit leggen, sanitaire installaties plaatsen, tegelen,...?![]()
) Bij ons komen ze deze week de coax installeren. Die in februari is aangevraagd.Dus aan de bouwheren die nog een nieuwe Telenet aansluiting willen waarbij de coax infrastructuur aan de overkant van de straat ligt, doe het niet, of begin misschien rond dezelfde tijd als wanneer je de omgevingsvergunning aanvraagt.![]()
Hier lag de COAX - kabel gewoon buiten en was niet aangesloten in de paal.Bij ons komen ze deze week de coax installeren. Die in februari is aangevraagd.
Ik ben de afgelopen maanden een complete bureaucratische hel doorgelopen. Van Fluvius doorgestuurd naar Telenet, vervolgens naar een nieuw bedrijf genaamd Wyre, vervolgens naar onze gemeente.
Ik heb minstens 50 telefoongesprekken gehad om de status van de aansluiting na te vragen (bij de meesten daarvan werd me gezegd dat ze de juiste dienst niet konden bereiken). Gemiddelde wachttijd om een Fluvius-medewerker aan de lijn te krijgen is ook 10-12 minuten.
Ik heb waarschijnlijk meer dan een volledige werkweek gespendeerd aan het in orde krijgen van de aansluiting. Boze mails gestuurd, klacht ingediend...
Maarja, het was allemaal wat lastig want ze zitten in een 'overgangsfase' tussen Telenet/Fluvius en Wyre.
Ondertussen zitten we hier al 4 maand lang internet af te tappen van onze buren omdat ze maar niet voor de dag willen komen.
Wat je zegt over Coax is dus helaas niet overdreven.
Het stomme is natuurlijk dat ze pas een offerte opstellen als je technisch lokaal (waar je coaxverdeler komt) al winddicht is, dus je kunt het ook niet zo vroeg inplannen als je zou willen.
Alles kan je ook niet echt helpen hèHeeft iemand hier dan op zijn volledige bouw "geholpen" (de makkelijke taakjes only) en heeft die enig idee hoeveel dat nu uitspaart op een volledige bouw? Ik kan me precies niet voorstellen dat dat over enorm veel gaat ivgl met de prijs van een volledig huis?

Op voorwaarde dat je er dus zo'n 583 manuren in investeert, ofwel 72 verlofdagen. Aangezien iemand met een fulltime job zoveel verlofdagen niet heeft moet je 4/5de gaan werken om dat klaar te spelen. (en wordt uw besparing een beetje ge-offset met inleveren van loon).Alles kan je ook niet echt helpen hè
Betonvloer vlinderen of dakwerker epdm helpen leggen ging ik niet doen
Iemand een idee op hoeveel 1000en € je mag rekenen voor een ruwbouw te zetten qua werkuren dan?
Edit: nog ergens een kostenraming gevonden van onze architect met volgende opmerking "Door inbreng van eigen werk in ruwbouw, dak-, vloer-, en chapewerken is een kostenbesparing van 35.000€ + btw mogelijk!"
Wij hadden een aannemer (2 eigenlijk) die zelfstandige in bijberoep waren dus na hun dagjob (weekends, vakantie, feestdagen was werken op den bouw)Op voorwaarde dat je er dus zo'n 583 manuren in investeert, ofwel 72 verlofdagen. Aangezien iemand met een fulltime job zoveel verlofdagen niet heeft moet je 4/5de gaan werken om dat klaar te spelen. (en wordt uw besparing een beetje ge-offset met inleveren van loon).
edit: ik overdrijf. Weekenddagen kun je uiteraard ook investeren, maar als het is om "mee te helpen" met een aannemer, is dat niet in het weekend natuurlijk.
Hier toch veel zelf gedaan. Denk aan in totaal toch een 500h.Heeft iemand hier dan op zijn volledige bouw "geholpen" (de makkelijke taakjes only) en heeft die enig idee hoeveel dat nu uitspaart op een volledige bouw? Ik kan me precies niet voorstellen dat dat over enorm veel gaat ivgl met de prijs van een volledig huis?