Dat is letterlijk in elke seizoen van de reboot gebeurd behalve vorig jaar met Lennert.
Ik neem gewoon al het eerste seizoen na de reboot. Die Stijn (kandidaat die voor de finale uitviel) zat 100% op Hanne (of die Cathy?) en dus niét op Gilles.
Dus hoezo "letterlijk" in elk seizoen gebeurd? Ik neem gewoon het eerste seizoen, en uw stelling klopt al niet :unsure:
Christian (ook de uitvaller net voor de finale) zat dan weer op Bart (die advocaat) in het seizoen dat Alina de mol was.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het persoonlijk gewoon meer heb voor het subtielere/mentale werk dan fysieke acties zoals die eieren kapot gooien (of bv. vorig(?) jaar met die poppetjes van de taart opeten in de openingsproef). Die zijn vooral grappig om achteraf te zien, maar vragen ook wel wat durf.

Idem.
Die proef met de eieren is gewoon een feest voor de mol: niet moeilijk om stiekem wat eieren te laten sneuvelen. Alleen het kapot maken van dat speciale ei van Lancelot, dat is wel een heel gedurfde molactie.

Die proef in de zoo moet ik precies eens terug zien, want vergeten hoe dat weeral in elkaar stak, maar ook duidelijk sterk vanbuiten geleerd om tijd te verliezen tijdens de proef.

Dat met die kaarten in de diner blijft een beetje een gemiste kans. OK, Comfort moest daar stiekem een signaal doorgeven, maar daar kwam precies weinig strategie bij kijken (en veel chance). Dus op zich maakte het weinig uit of die kerel het signaal van Commy correct zag of niet.
 
Idem.
Die proef met de eieren is gewoon een feest voor de mol: niet moeilijk om stiekem wat eieren te laten sneuvelen. Alleen het kapot maken van dat speciale ei van Lancelot, dat is wel een heel gedurfde molactie.

Die proef in de zoo moet ik precies eens terug zien, want vergeten hoe dat weeral in elkaar stak, maar ook duidelijk sterk vanbuiten geleerd om tijd te verliezen tijdens de proef.

Dat met die kaarten in de diner blijft een beetje een gemiste kans. OK, Comfort moest daar stiekem een signaal doorgeven, maar daar kwam precies weinig strategie bij kijken (en veel chance). Dus op zich maakte het weinig uit of die kerel het signaal van Commy correct zag of niet.
Ik vond dat signaal uiteindelijk wel een beetje flauw. Mond klein beetje open -> doorgaan, mond gesloten -> stoppen (of andersom). :unsure: Ik snap dat je daar geen mega opvallende bewegingen kan maken, maar dit vond ik wat teleurstellend precies.
 
Waarom zou Toos zo een sterke kandidaat zijn? Hij heeft het geluk gehad in één van de allereerste proeven bij die slackline Commy obvious te zien mollen en bij zijn tunnelvisie te blijven.
Omdat ongeveer elke kandidaat verdachte zaken deed en aan het nep-mollen was, knap dat hij dan het echte van het fake kan onderscheiden
 
Omdat ongeveer elke kandidaat verdachte zaken deed en aan het nep-mollen was, knap dat hij dan het echte van het fake kan onderscheiden
Daar is toch vooral veel chance mee gepaard? Tis elk jaar hetzelfde: ze zitten met 8 zodanig te mollen dat het bijna onmogelijk is om vals van echt te onderscheiden en dan heb je 2 kneusjes kandidaten die het niet gesnapt hebben en "voor de groep" gaan en dus een vogel voor de kat zijn.

Voor de andere 7 kandidaten die het wel correct spelen is het dus, zeker in de beginfase, pure vogelepiek. En als ze chance hebben en ze zitten met hun onvermijdelijke tunnelvisie per ongeluk goed dan schop je het dus ver...

En elk jaar zorgen ze dat er uiteidenlijk €25-30k in de pot zit van de zogezegd €100k+ waar ze realistisch gezien zelfs zonder mollen nooit meer dan 50-60k van kunnen scoren". Maar toch: "Wat een top mol weeral zeg!" :sarcastic:
 
Goh, hiermee ben ik niet akkoord. Uiteindelijk heeft hij net dezelfde tactiek als Matteo Simoni toegepast. Alleen heeft hij het 'geluk', dat het bij hem wel goed uitpakte.
Hij heeft toch absoluut niet hetzelfde gedaan als Matteo? Die is letterlijk voor iemand gegaan zonder deftige reden. "Lancelot keek mij niet in de ogen." :laugh: Terwijl Toos daar duidelijk Comfort obvious ziet mollen. Ik weet niet of dat dezelfde beelden waren die wij tijdens die aflevering te zien kregen, maar hier zag je haar toch wel duidelijk overdrijven.
 
En elk jaar zorgen ze dat er uiteidenlijk €25-30k in de pot zit van de zogezegd €100k+ waar ze realistisch gezien zelfs zonder mollen nooit meer dan 50-60k van kunnen scoren". Maar toch: "Wat een top mol weeral zeg!" :sarcastic:
Al geldt het omgekeerde ook natuurlijk. Na elke jaargang zie je hier meteen commentaar als 'toch maar weinig mol-acties', 'ach, het is toch ook vooral te danken aan andere (al dan niet met opzet) stuntelende kandidaten', enz ...

Ik vind het vooral toch allemaal niet zo evident. Er zaten wel degelijk ook veel subtiele moves bij die goed uitgepakt hebben (ik denk dan bv. aan die aardappelen, beneden in die bunker, ...).

Mij leek ze misschien minder sterk qua acteerwerk/poker-face, maar ze leek mij wel goed in het 'lezen' van de kandidaten en bepaalde trekjes in hun nadeel te laten gebruiken.

Er zaten op het einde wel 3 kandidaten vol op haar, maar voor de rest ook heel veel kandidaten die haar totaal niet verdacht vonden. Uiteindelijk is Toos de enige die er vrij snel op zat. Bij de andere 2 was het toch ook veelal door (slimme) eliminatie.
 
Geniaal gespeeld van Lancelot, maar toch ook zeker niet zonder risico lijkt mij. Stel dat Toos de mol was, dan haalt hij daar een rood scherm met 0/20.
Succes om er dan terug in te geraken met die jeugdfoto's. Leïla had dus 7/20, dan moet Lancelot al 4 antwoorden juist hebben waarop hij vervolgens alle 8 vragen juist moest hebben (of sneller zijn).
Kan goed zijn dat hij met die actie wel wist wie de mol was, maar er toch ook meteen uit lag, niet ?
2 vragen krijg je al omdat je uzelf zou herkennen, en op basis van gemiddelde nog eens 2 vragen omdat je gemiddeld toch 1 foto juist zal hebben. Vergeet niet dat Commy moest proberen verkeerd gokken natuurlijk. Al denk ik niet dat anderen misschien Lance zo snel zouden geholpen hebben (als ze deden met Commy). Als hij een rood scherm kreeg, dan weet hij ook dat de kans groot was dat het Toos zou zijn natuurlijk en zou zijn vragen op Toos ingezet hebben.

Maar je hebt wel gelijk, het is niet zonder risico natuurlijk. En ik denk ook niet dat hij de opdracht van tevoren wist/kende natuurlijk.

Vroeg of laat moet je toch in een spel als De Mol een risico nemen natuurlijk. Dan is het beste moment om dat risico te nemen daar natuurlijk
 
Fantastisch seizoen. Maar 1 aflevering die minder was, verder een heel hoog niveau. Ook echt een fijne groep. Hoedje af voor Toos en Lancelot. Zeer sterk gespeeld van beiden, en Comfort heeft het ook geweldig gedaan.

En die laatste aflevering toont voor mij ook nog eens heel goed aan waar de aantrekkingskracht en sterkte van dit programma ligt. Een diverse groep gewone mensen die elkaar van toeten of blazen kent, heel herkenbare mensen ook, die de tijd van hun leven beleven en diepe vriendschappen smeden. Dat maakt van De Mol niet alleen een spelprogramma, maar ook een heel mooi en herkenbaar menselijk programma. Waarbij je op't einde elke keer een beetje jaloers bent dat jij niet in die groep zat.
 
Terug
Bovenaan