De "mijn goede momenten op de weg" thread

Yusifer

Well-known member
Crowdfunder FE
Dit topic miste nog precies van het oude forum, tsk tsk.

Ik begin alvast omdat ik de thread zocht om een goed moment van mezelf op de weg te posten:

Ik reed deze straat in, zag een madam van haar fiets vallen juist achter het zebrapad bij die 2 witte bloemzuilen. Er was wel volk omheen, 5 mensen maar allemaal van oude leeftijd. Ik stopte mijn wagen juist voor het zebrapad om uit te stappen en madam weer recht te helpen.

Deze goede daad had helaas een keerzijde, autos achter mij die wilden doorrijden konden doorrijden, maar ze konden niet dezelfde straat in slaan omdat mijn wagen de weg blokkeerde. Maar het was onvermijdelijk, madam haar fiets lag in de weg, dus moest ik wel uitstappen om de baan vrij te maken (en ik ga echt geen prioriteit geven aan een fiets ipv een mens).

Gelukkig kwam er jonger volk aangelopen en hielpen de madam (en pakten de fiets op) zodat ik meteen in mijn voiture kon instappen en doorrijden want er was al een kleine file van 4-5 auto's aan het vormen, gelukkig zonder getoeter.

Peins dat mijn karma positief is hiermee. :)
 
Vandaag op wandel met de dochter (3j),nauwelijks verkeer op de weg en 3x auto's die spontaan stopten om ons over te laten steken waar geen zebrapad was! Echt super relaxte sfeer op de weg en het viel me wél op dat het allemaal nieuwe Belgen waren die ons over lieten 😇
Dochter ineens geleerd dat we dan ons handje opsteken om dankjewel te zeggen 😉
 
Begin deze week heb ik toch ook een broekpoepmomentje gehad : op de aansluiting van de E40 naar de ring om 5u15 smorgens beginnen slippen. Ik reed nochtans maar 90-100, dus ik vermoed een ijzel- of olievlek. Mijn wagen brak eerst rechts, daarna links en toen weer rechts uit. Telkens heb ik het kunnen corrigeren en de wagen onder controle houden.

Ne kerel op het andere vak vond het intussen een goed idee om mij intussen in te halen zodat ik wat minder ruimte had. Tof 😡
 
Begin deze week heb ik toch ook een broekpoepmomentje gehad : op de aansluiting van de E40 naar de ring om 5u15 smorgens beginnen slippen. Ik reed nochtans maar 90-100, dus ik vermoed een ijzel- of olievlek. Mijn wagen brak eerst rechts, daarna links en toen weer rechts uit. Telkens heb ik het kunnen corrigeren en de wagen onder controle houden.

Ne kerel op het andere vak vond het intussen een goed idee om mij intussen in te halen zodat ik wat minder ruimte had. Tof 😡
En dat vond je een leuk momentje want...? 🤔😏
 
Goed moment aangezien ik controle kunnen houden heb natuurlijk. Leuk zou ik het niet noemen...
Aaaaaaah, ik dacht ècht "die dacht dat hij in het ergernissentopic aan het posten was" 🤣
Ik kreeg namelijk spontaan een angst/adrenalineopstoot bij het lezen alleen al, kon er niets positief in zien 🙈
 
Voor de kinderen aan de school af te zetten moeten we sinds corona tot aan de poort rijden, en de onderwijzers doen de deur open om de kinderen uit de auto te laten. Dat alles gebeurt in 1 richting, zodat de kinderen niet moeten oversteken. Er zijn er nog altijd die wat tegendraads doen, van de andere kant komen aangereden, en zelf stoppen om hun kind uit de auto te laten. Een probleem is dat niet, de buurtagent staat er elke ochtend om de kinderen te helpen oversteken.

Vandaag stond er net na de rij wachtende auto's een camion stil (in panne vermoed ik). Alle auto's uit de rij moesten daar dus rond manoevreren net nadat ze hun kind hadden afgezet. Aan de andere kant kwam weer iemand aan, en stopte om zelf het kind uit de auto te laten. Dat wil echter wel zeggen dat die daar een serieuze chicane gemaakt had, waardoor de kruisende auto's soms op elkaar bleven wachten. Ze was dus beter ene dertigtal meter terug gaan staan zodat er meer plaats was om te kruisen (en te wachten om anderen door te laten).

Het goede moment was de buurtagent: toen die de situatie in de mot kreeg deed hij eerst een draaiende beweging met zijn arm, en stak hij de andere arm uit: het officiële teken dat je door moet rijden. Maar al rap veranderde dat in het gooien van beide armen in de lucht als wegwerpgebaar: het officiële teken van "gij kieken, moet gij nu echt daar stoppen?".

Enfin, de auto reed door, de situatie was opgelost, bijna niemand was gehinderd en ik heb nog eens kunnen lachen.
 
Vandaag 20+km aan 123km/u op CC kunnen rijden op de E34 Eindhoven-Antwerpen. Redelijk zeldzaam en met het zonnetje al helemaal een deugd!

Ook kijk ik nog elke keer naar achter als ik van de wagen weg stap, dus ik heb de juiste keuze gemaakt :).
 
Laatst bewerkt:
Fietser/speedpedelec die uit een fietspad kwam waar haaientanden staan voor hem, stond stil om een wagen van de andere kant(zijn rechts) door te laten. Ik kwam(voor hem)van links af en gaf dus geen voorrang (moet ook niet en hij stond toch stil).
Terwijl ik passeer kijkt hij al eens vies, ik met de glimlach voorbij, hij vertrekt weer en in mijn achteruitkijkspiegel zie ik de middenvinger op gaan.

Meestal als ik een middenvinger krijg ben ik in mijn recht en zorgt dat wel voor een glimlach met de dommigheid van sommige bestuurders.
 
Gisterenavond op en af gereden naar Antwerpen zonder file. Heerlijk om op een rustige autostrade te cruisen met wat goede muziek. Hier en daar iemand voorbijsteken en dan weer een heel lange tijd niemand tegenkomen. Op die momenten kan ik echt genieten van autorijden.
 
Gisterenavond op en af gereden naar Antwerpen zonder file. Heerlijk om op een rustige autostrade te cruisen met wat goede muziek. Hier en daar iemand voorbijsteken en dan weer een heel lange tijd niemand tegenkomen. Op die momenten kan ik echt genieten van autorijden.
Geniet ervan zou ik zeggen!
Vrij unieke ervaring die je niet vaak tegenkomt.
 
Vanmorgen naar Mechelen gegaan. CC opgezet op 127 bij het oprijden van de autostrade (Geen Acc). En pas 30km later de eerste keer aan mijn rem moeten komen. Zaaaalig
 
Geniet ervan zou ik zeggen!
Vrij unieke ervaring die je niet vaak tegenkomt.
Iets wat ik tss 2007-2014 regelmatig deed, maar de laatste jaren niet meer, en ik terug eens zou moeten oppikken;
gewoon een paar honderd kilometer rondcruisen in België in het midden van de nacht, zonder doel.

Heb zo ooit eens gepresteerd om op een nacht 500 kilometer te rijden, starten en eindigen bij mij thuis, zonder stoppen. Heb de kustlijn gezien maar ook Duinkerke, Kortrijk, Brussel en Antwerpen :p
 
Iets wat ik tss 2007-2014 regelmatig deed, maar de laatste jaren niet meer, en ik terug eens zou moeten oppikken;
gewoon een paar honderd kilometer rondcruisen in België in het midden van de nacht, zonder doel.

Heb zo ooit eens gepresteerd om op een nacht 500 kilometer te rijden, starten en eindigen bij mij thuis, zonder stoppen. Heb de kustlijn gezien maar ook Duinkerke, Kortrijk, Brussel en Antwerpen :p
Herkenbaar , ben zo eens ne keer wegens niet kunnen slapen van in Aywaille (achter Luik) helemaal via Brussel naar De Panne gereden en terug.
Wel niet zonder stoppen , kleine sanitaire stop in De Panne. Met constant de cd Homework van Daft Punk op repeat.
Toen deed ik nog vaste nachtpost en op m'n vrije dagen bleef ik in da ritme zitten.
Zalig rijden toch , nu is er praktisch altijd wel verkeer .
 
Door de zoveelste wegafsluiting een weg gevonden waar ik in spits chill kan rondbollen door het lage volume verkeer en uiteindelijk nog eens rapper op het werk ben dan de kortste weg via de steenweg. Geen trajectcontroles en flitspalen is een surplus, niet constant op uw snelheid moeten letten om niet geflitst te worden om na correctie 51 te rijden en beboet te worden.
De steenweg is terug open maar ik blijf mijn wegske gebruiken. Gedaan met al die gatplakkers en agressieve bestuurders die te laat thuis vertrekken om dan te willen tijd inhalen.
 
Om eens iets positief in het verkeer te posten: vanochtend een fietser op een voorrangsweg die ziet dat ik wacht om hem aan een kruispunt te laten passeren, en die teken doet dat hij rechtsaf zal slaan, zodat ik door kan. Een unicum! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Een Nissan Cube (zoals de naam het zegt, een blokje op wielen) die de oprit oprijdt van een... huis in blokvorm (ok, dat laatste is niet zo uitzonderlijk, maar wel grappig in combinatie met die auto)

Pépé met zijn Range Rover Sport die nauwelijks 50 haalt op een baan van 70. Wat zou de verkoper hem wijsgemaakt hebben om hem een Sport uitvoering aan te smeren - dat dat nodig was om ooit meer dan 50 km/u te kunnen rijden? :p
 
Terug
Bovenaan