De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vorige week mijn winterwielen opgelegd, en ben in de haast de zomerwielen vergeten te labelen. Nu weet ik dus niet meer welk wiel waar zat.

Maakt dat eigenlijk iets uit? Ze hebben allemaal nog 5,5mm profiel, dan kan het volgens mij toch geen kwaad moest ik een voorwiel en een achterwiel, of links en rechts verwisselen?

Ik kan mij enkel voorstellen dat ik op de draairichting zou moeten letten, maar het profiel ziet er symmetrisch uit. Ik dacht ook niet meteen een pijl voor de draairichting terug te zien.
 
volgens mij gaat vooral over het profieldiepte inderdaad, als je zegt dat die van allemaal hetzelfde is, lijkt mij dat het niet uitmaakt
 
Draairichting en zelfde merk/model per as.
Als profieldiepte hetzelfde is maakt het niet uit.
 
Net voor de lockdown afgelopen maart hebben wij een 2e auto gekocht. Mijn vrouw werkt sindsdien volledig van thuis uit waardoor we eigenlijk maar 1 auto nodig hebben.

- Ford Focus 1.8 tdci uit 2005
- Peugeot Partner 1.2i PureTech uit 2017

Ik wissel dus al gans die tijd af tussen die 2 auto's, elke 3 weken ongeveer verander ik.
Maar ik merk, zeker nu met het kouder worden, dat onze Peugeot de eerste 2 weken steeds een melding geeft dat hij op eco-modus overgaat, en het lampje van de batterij flikkert even. (daarom rij ik daar nu, tegen mijn goesting, wat langer mee)
Dat stilstaan doet allicht geen goed aan de accu's van de auto's.

Zou het helpen om de stilstaande auto aan een druppellader te hangen?
Kan ik die gewoon gans die tijd laten inzitten dan en regelt die alles zelf, (auto kan in garage staan naast stopcontact) of steek ik die bvb om de 3 dagen een dag in?

En waar moet ik op letten als ik een druppellader zou kopen, zijn er verschillende types? Zijn er bepaalde merken aan- of af te raden?

Zou een van deze bvb goed genoeg zijn?

Black & Decker
Kraftpakket
 
  • Leuk
Waarderingen: sink
Ga ik ook ff volgen, ik heb hier ook 2 auto's staan waar alleen ik mee rij. Maar de ene is mijn splinternieuwe bedrijfswagen en de andere de auto (van mijn pa) is al 12j oud. Daar rij ik amper mee en heeft nu al voor de tweede keer platte batterij (batterij zelf is amper 3j oud). Is een 1.4 benzine.
 
Die 2e druppellader zou moeten volstaan. Gewoon aan de batterij koppelen en in het stopcontact steken. Mag gewoon blijven inzitten. Best kijken in de handleiding in welke modus je hem moet zetten voor de batterij gewoon op peil te houden.
 
En waar moet ik op letten als ik een druppellader zou kopen, zijn er verschillende types? Zijn er bepaalde merken aan- of af te raden?
Als ge het beste wilt moet ge voor een Ctek lader gaan (bijvoorbeeld de ctek mxs 5.0). Die zijn heel goed voor de batterij, en kunnen ze zelfs herconditioneren. Of ge daar als particulier met occasioneel gebruik ooit de meerprijs uithaalt weet ik niet.
 
Als ge het beste wilt moet ge voor een Ctek lader gaan (bijvoorbeeld de ctek mxs 5.0). Die zijn heel goed voor de batterij, en kunnen ze zelfs herconditioneren. Of ge daar als particulier met occasioneel gebruik ooit de meerprijs uithaalt weet ik niet.
Ik heb ook die serie, best tevreden van. Die herconditionering bespaart toch wel een batterijtje op de levensduur van een auto.

Tghoh zo duur zijn die toch niet. Enfin duur, als je die in prijs vergelijkt met iemand die er niets van kent die een nieuwe batterij moet laten steken dan is die zijn prijs toch wel waard.

Mijn grootvader begint er af en toe wat naast te slaan (mens is dan ook 90+) en laat dan soms twee weken zijn lichten aan staan in de garage. Aan een ratio van uur tarief dat de garagist moet afkomen met een nieuwe batterij is die mens zeer tevreden met die druppel lader.
 
Ik ben ook op zoek naar een lader, om de batterij van de auto van mijn pa terug op te laden. Ik heb namelijk ook mijn eigen bedrijfswagen waarmee ik de meeste verplaatsingen doe, maar heb ook nog de auto van mijn pa (prive-bezit) waar ik ook sporadisch eens mee rij.
Maar intussen heb ik er al anderhalve maand niet meer mee gereden en is de batterij terug plat.
Ben dus op zoek naar een druppellader, hoeft niet duur te zijn (<50 euro?) en hoeft ook niet supersnel te laden. Ik heb tijd, zolang ik de batterij maar terug kan opladen zodat ie er weer een tijd tegenkan.
Batterij is een originele van Kia van ongeveer 3-4j oud, voor een Kia Ceed 1.4 ISG benzine van 2009.
Op de batterij staat het volgende; "60 Ah - 680 A en 12V AGM/VLRA for ISG function"

Aanraders? en waar te bestellen?
 
Als ge het beste wilt moet ge voor een Ctek lader gaan (bijvoorbeeld de ctek mxs 5.0). Die zijn heel goed voor de batterij, en kunnen ze zelfs herconditioneren. Of ge daar als particulier met occasioneel gebruik ooit de meerprijs uithaalt weet ik niet.
Damn, khad al een andere besteld voor ik dit las.
Voor die 15€ verschil..



@sink ik heb deze besteld. Is gisteren geleverd. Morgen hang ik er een auto aan.. was 48€ incl verzending.
 
Hoe zot ben ik als ik een bestelwagen overkoop van iemand die ooit van de post is geweest? (De bestelwagen :p)

pro: prijs is ernaar / ziet er eiglijk minder afgeleefd uit dan de helft van de camionetten op de markt

con: moet hem nog invoeren / Tis een ex-post bestelwagen :p
 
Hoe zot ben ik als ik een bestelwagen overkoop van iemand die ooit van de post is geweest? (De bestelwagen :p)

pro: prijs is ernaar / ziet er eiglijk minder afgeleefd uit dan de helft van de camionetten op de markt

con: moet hem nog invoeren / Tis een ex-post bestelwagen :p
Één ding is dan zeker, de toerenbegrezer zal veelvuldig getest geweest zijn!
Veel roet zal er ook niet in de pijp zitten.
 
Één ding is dan zeker, de toerenbegrezer zal veelvuldig getest geweest zijn!
Veel roet zal er ook niet in de pijp zitten.
True, ik ben er zeker van dat die afgeragd zal zijn maar ik vraag me af in hoeverre dat echt kwaad kan. Als ge bvb ene overkoopt die al dienst gedaan heeft in den bouw, dan zal die ook al goed afgezien hebben. Ik neem aan dat die van de post tenminste niet overladen zullen geweest zijn :p
 
True, ik ben er zeker van dat die afgeragd zal zijn maar ik vraag me af in hoeverre dat echt kwaad kan. Als ge bvb ene overkoopt die al dienst gedaan heeft in den bouw, dan zal die ook al goed afgezien hebben. Ik neem aan dat die van de post tenminste niet overladen zullen geweest zijn :p
En waarom zou een bestelwagen van de post minder afgezien hebben dan van bijvoorbeeld een beletteraar? NIet enkel de bouw heeft bestelwagens he.
 
En waarom zou een bestelwagen van de post minder afgezien hebben dan van bijvoorbeeld een beletteraar? NIet enkel de bouw heeft bestelwagens he.
Was niet zo bedoeld hé, mijn punt was dat een andere camionette even afgeragd kan zijn. Maakt niet uit waar hij vandaan komt. Ik zou dan bvb ook nooit ene overkopen van mijn neef aangezien die vaak overbeladen rondrijdt. En die rijdt ook nog rond. Ik was gewoon eens benieuwd wat de meningen hierover waren
 
Vriend van me werkte in een garage waar ze een onderhoudscontract hadden met de post. Op meer dan 1 hebben ze niet alleen de remblokken mogen vernieuwen maar ook de remschijven en zo.
De koppeling vervangen was naar 't schijnt ook bijna een gewoonte, ...

Enkel in uiterste nood zou ik zoiets kopen, dan nog liever nen basic dacia dokker :unsure:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan