De grote Wandel/Hiking-thread (apps, routes, tips, etc.)

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
WEB_VAL_8895-e1518892150624-1170x661.jpg


Prachtige locaties om te hiken/Wandelen? Mooie route? Aanraders?...

🚶‍♂️🚶‍♀️🏔️
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Normaal zou ik komende jaar mijn eerste backpackingtrip doen. Man ik hoop dat dit echt kan doorgaan. Had gedacht aan de WHW.
 
Normaal zou ik komende jaar mijn eerste backpackingtrip doen. Man ik hoop dat dit echt kan doorgaan. Had gedacht aan de WHW.
Ideale eerste trip, goeie keuze! Wanneer zou je normaal gaan?

Ik hoop zelf dit jaar (na een jaar uitstel, bedankt corona) opnieuw de Cape Wrath Trail te wandelen, in een stuk dit keer ipv opgedeeld in twee blokken. :)
 
Ideale eerste trip, goeie keuze! Wanneer zou je normaal gaan?

Ik hoop zelf dit jaar (na een jaar uitstel, bedankt corona) opnieuw de Cape Wrath Trail te wandelen, in een stuk dit keer ipv opgedeeld in twee blokken. :)
Ergens in het najaar. September/Oktober
 
In tegenstelling tot vorig jaar dit jaar maar weggebleven uit de sneeuw. Normaal doen we ieder jaar tussen kerst en nieuw een leuke lange(re) wandeling in de sneeuw, maar ik had al een voorgevoel dat het over de koppen lopen ging zijn. Zonde, want dat is de trend die de laatste maanden toch te veel de kop op steekt overal.
 
Niet echt hiking gerelateerd maar ik denk/hoop toch dat jullie me hier kunnen helpen. Volgende zomer denk ik eraan om met de motor Europa rond te gaan toeren en her en der een stukje TET mee te pikken en bijgevolg ook soms wild te kamperen.
Hierbij heb ik 2 opties op het oog als 'tent':
  1. Lawson Hammock
  2. Haven tent
Zeker bij die eerste lijkt een goeie tarp mij geen overbodige luxe. Als iemand daar een aanrader voor heeft, zou dat zeker geapprecieerd worden.
Ook tips voor een goed vuurtje/potten zijn welkom. Het gewicht is minder belangrijk voor mij, eerder hoe compact ik alles kan inpakken.
 
Niet echt hiking gerelateerd maar ik denk/hoop toch dat jullie me hier kunnen helpen. Volgende zomer denk ik eraan om met de motor Europa rond te gaan toeren en her en der een stukje TET mee te pikken en bijgevolg ook soms wild te kamperen.
Hierbij heb ik 2 opties op het oog als 'tent':
  1. Lawson Hammock
  2. Haven tent
Zeker bij die eerste lijkt een goeie tarp mij geen overbodige luxe. Als iemand daar een aanrader voor heeft, zou dat zeker geapprecieerd worden.
Ook tips voor een goed vuurtje/potten zijn welkom. Het gewicht is minder belangrijk voor mij, eerder hoe compact ik alles kan inpakken.
Houd er rekening mee dat ge voor beide tenten externe ankerpunten nodig hebt (wrs bomen), en dat ge die mogelijk niet altijd zult hebben. Waarom geen conventionele tent? Zeker voor de prijs van die Haven tent kunt ge echt wel een hele deftige tent kopen.

Wat het koken betreft, ik gebruik een Pocket Rocket (https://www.msrgear.com/ie/stoves/canister-stoves/pocketrocket-2-stove/09884.html) en ben daar supercontent van. En qua potten hangt het ervan af hoe uitgebreid ge wilt koken. Ik moet alleen maar water koken dus ik heb, als ik het mij goed herinner (ligt thuis helaas) een stainless steel potje met een cover die ik erover kan trekken, als dat 100g weegt zal het veel zijn en het doet wat het moet doen voor mij.
 
Wel, die Lawson Hammock kunt ge ook wel gebruiken als klassieke tent, die haven tent iets minder.
Bij een hangmat heb je wel iets nodig om ze aan op te hangen, maar dan moet je ook geen stenen, takken, ... ruimen waar je je tent moet zetten.
Ook sukkel ik het met een dubbele hernia in de nek en heb ik echt geen zin om op een onnozel matje op de grond te gaan liggen.
 
Gebruiken er hier nog forummers apps met voorgerprogrammeerde wandelroutes? Ik ben al even op zoek naar een app hiervoor, heb er ondertussen al een drietal gehad, maar nog geen die ik echt top vond. Ik ben in januari 4x gaan wandelen rond de Oostkantons waarbij ik de route dan in google maps uploadde, maar ik zou een app willen die zelf routes aangeeft en hier in België een redelijk aanbod heeft.
 
Terug
Bovenaan