De grote Wandel/Hiking-thread (apps, routes, tips, etc.)

Dat klimaat begint toch echt wel een effecten te hebben in de bergen. Hier in Pakistan ist ook de ene miserie na de andere die we horen. Bruggen die zijn weggespoeld, wegen die geblokkeerd zijn door vallende rotsen/smeltend ijs.
Nog altijd vast in Skardu.
Ook wel dubbel aangezien ik hier met moeite kan ademen door de uitlaatgassen van begot 1 hoofdstraat 😅
 
Dat klimaat begint toch echt wel een effecten te hebben in de bergen. Hier in Pakistan ist ook de ene miserie na de andere die we horen. Bruggen die zijn weggespoeld, wegen die geblokkeerd zijn door vallende rotsen/smeltend ijs.
Nog altijd vast in Skardu.
Ook wel dubbel aangezien ik hier met moeite kan ademen door de uitlaatgassen van begot 1 hoofdstraat 😅
ben je met de Wildlinger daar voor een trekking?
 
Paar leuke daghikes en ferratas gedaan in Parc National des Ecrins voorbije week. In september naar de Pyreneeën voor wat meerdaagse tochten of ferrata's. Aanraders mogen altijd gedeeld worden, geen last van hoogtevrees hier. :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Een (uitgebreid) verslag met praktische info over de Alta Via I heb ik hier neergeschreven.
Nice! Fantastische route toch he?
Maar 17kg jong, hoe doet ge dat op huttentocht :p

Momenteel staat voor 2023 de Via Bernia op de planning, en hoewel optimistisch heb ik vandaag besloten om een poging te wagen om in 2025 de PCT te doen 🥳

Over een kleine 4 weken de Fjallraven Classic 🥳
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Nice! Fantastische route toch he?
Maar 17kg jong, hoe doet ge dat op huttentocht :p

Momenteel staat voor 2023 de Via Bernia op de planning, en hoewel optimistisch heb ik vandaag besloten om een poging te wagen om in 2025 de PCT te doen 🥳

Over een kleine 4 weken de Fjallraven Classic 🥳

Ik had me nochtans voorgenomen om het hoogst noodzakelijke mee te nemen 🙃 Ik vermoed dat het ook te maken heeft met de rugzak die ik meeneem. Dat was één van 70 liter. Volgende keer neem ik er één van 35 of 40 liter mee en dan moet ik wel selectiever zijn.

De Alta Via I is idd een knappe route. Ik vind het wel jammer dat ik geen extra dag heb voorzien om een wandeling rondom de Drie Zinnen te doen aangezien ik toch al in Toblach was.

Dat zijn wel mooie vooruitzichten. Zelf staan bij mij de Himalaya (ik weet nog niet goed welke trekking), de Rwenzori en de GR11 op de short list. Bij de PCT zou ik toch wel goed informeren vooraleer je er aan begint. In mei heb ik de Dingle Way gehiket en daar ontmoette ik iemand die ook aan de PCT was begonnen. Die heeft dat ruim twee weken gedaan en heeft er dan de brui aan gegeven. De PCT begint namelijk vlakbij de grens met Mexico waar het erg warm is en klaarblijkelijk is water er erg schaars. Het voelde voor hem meer aan als een survivaltocht en daarom hield hij het voor bekeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik had me nochtans voorgenomen om het hoogst noodzakelijke mee te nemen 🙃 Ik vermoed dat het ook te maken heeft met de rugzak die ik meeneem. Dat was één van 70 liter. Volgende keer neem ik er één van 35 of 40 liter mee en dan moet ik wel selectiever zijn.

De Alta Via I is idd een knappe route. Ik vind het wel jammer dat ik geen extra dag heb voorzien om een wandeling rondom de Drie Zinnen te doen aangezien ik toch al in Toblach was.

Dat zijn wel mooie vooruitzichten. Zelf staan bij mij de Himalaya (ik weet nog niet goed welke trekking), de Rwenzori en de GR11 op de short list. Bij de PCT zou ik toch wel goed informeren vooraleer je er aan begint. In mei heb ik de Dingle Way gehiket en daar ontmoette ik iemand die ook aan de PCT was begonnen. Die heeft dat ruim twee weken gedaan en heeft er dan de brui aan gegeven. De PCT begint namelijk vlakbij de grens met Mexico waar het erg warm is en klaarblijkelijk is water er erg schaars. Het voelde voor hem meer aan als een survivaltocht en daarom hield hij het voor bekeken.

Tis sowieso een beetje survivaltocht en mentaal enorm zwaar. Maar het is 1 van die life goals waar ik al heel lang mee in het hoofd zit. Ik merk ook op dat er een redelijk hechte benelux groep is elk jaar, dus dat is ook wel leuk.
 
Ik zou deze zomer nog met de motor naar de Franse Alpen willen trekken en ik heb nog wat kampeer gerief nodig. Aangezien je op een motor je ook graag zo klein en licht mogelijk wilt pakken (weliswaar niet zo extreem), dacht ik van hier eens jullie input te vragen. Tent/hangmat wordt een Haven Tent XL, slaapzak heb ik ook al jaren. Nu wordt het nog een beetje van een budget setup maar met de bedoeling om deze jaarlijks te beteren.
Ondertussen heb ik al het volgende uitgezocht:
 
Afgelopen weekend heb ik de brug gemaakt om vier dagen te wandelen op de Eislek Trail waar ik hier een verslag heb over geschreven. Een degelijke trail met mooie natuur en verrassende momenten, maar helaas ook te weinig landschappelijke variëteit en te veel (half-)vervarde wegen om het een toptrail te noemen.
 
Heb je ferrata’s moeten doen?

Met een backpack van 17 kg heb ik die wijselijk overgeslagen. Tussen Rifugio Averau (of Rifugio Nuvalau iets hoger) en Rifugio Passo Giau is er eentje, maar daar heb ik dus een alternatieve route voor gekozen. Na Rifugio Bianchet bij het laatste is er ook eentje, maar dat is wel een vrij zware die naar Belluno gaat (terwijl de officiële stop van de AV I bij de bushalte is van La Pissa).
 
Volgende week eindelijk route 2 van de Mullerthal doen (over 2 dagen). Na 4 maanden recuperen van 2 patellapees ontstekingen ga ik eindelijk nog eens wat hoogtemeters doen.
Ben vooral beniuwd naar de smalle passages. Heb al gemengde reactie gehoord van mensen die zeiden dat het heel lastig is met backpack.
 
Volgende week eindelijk route 2 van de Mullerthal doen (over 2 dagen). Na 4 maanden recuperen van 2 patellapees ontstekingen ga ik eindelijk nog eens wat hoogtemeters doen.
Ben vooral beniuwd naar de smalle passages. Heb al gemengde reactie gehoord van mensen die zeiden dat het heel lastig is met backpack.

2 weken geleden ook deze route gedaan.
Ik vond het een zeer mooie route.
De smalle passages kunnen inderdaad wel lastig zijn met een grote rugzak.
Een van de passages is ook een stuk in het donker. Hiervoor best een zaklamp ofzo meenemen.
 
2 weken geleden ook deze route gedaan.
Ik vond het een zeer mooie route.
De smalle passages kunnen inderdaad wel lastig zijn met een grote rugzak.
Een van de passages is ook een stuk in het donker. Hiervoor best een zaklamp ofzo meenemen.
Inderdaad dat had ik al gelezen. Petzl zit sowieso in onze standaard uitrusting.
Als ik mij niet vergis kon je gewoon langs de smalle passages gaan, niet?
Ik ben in ieder geval benieuwd, hopelijk niet te druk. Het weer gaat wel speciaal zijn, strontregen of +30 graden :scream:
 
Terug
Bovenaan