De grote softwarelijst

PDFsam om pdf's te splitten en samen te voegen. Een voor mij heel handige (maar misschien niche) optie is de mogelijkheid om bij oneven documenten een blanco blad toe te voegen, zodat een nieuw document steeds op de voorzijde start. De laatste maanden al heel praktisch geweest, aangezien we nu noodgedwongen digitaal werken, maar voor een aantal zaken nog een papieren klassement moeten bijhouden -> tijdens telewerk kan ik propere bundel voorbereiden, als ik dan eens op het werk passeer, is het gewoon op print duwen en alles rolt exact zoals nodig uit het toestel.

Verder blijft ninite.com de go to tool bij het configureren van een nieuwe computer.
 
Bitwarden: open source paswoord manager.
Veracrypt: digitale kluis voor als ge uw huiswerk wil verbergen :p
WindirStat: Handig om te zien welke bestanden/mappen veel plaats in beslag nemen.
OpenHardwareMonitor om temperaturen en gebruik van cpu, gpu etc uit te lezen.
 
Kzou zeggen: geef ze maar die macOS apps

Amphetamine - zorgt ervoor dat uw mac niet in slaapstand / screensaver gaat
Fermata: zo kunt ge uw laptop lid sluiten zonder dat uw pc in slaapstand gaat
Paste: clipboard manager
Atext: shortcuts (bv ;phone replaced hij automatisch naar mijn telefoonnummer)
Monosnap: screenshots app (makkelijk om direct zaken aan te duiden of te blurren)
Scrollreverser: voor als ge net zoals ik graag naar beneden scrolt met uw muis maar naar boven op uw trackpad
Spectacle: window management met shortcuts
ITerm2 + zsh: betere terminal
Joplin: gratis note app met dropbox sync
Atom: text editor
Daisydisk: om te zien wat veel plaats in neemt
AppTamer: apps hun max cpu % instellen (handig bij resource hogs als chrome)
Authy: Google MFA op uw pc, zodat je niet telkens uw gsm moet uithalen
Aerial: Apple TV screensavers op uw mac
Spark: email programma
 
Voor mensen die vaak nieuwe pc’s moeten installeren: Ninite

Via hun website maak je een custom installer aan, waar je zelf kiest welke veelgebruikte software je in één klap wil installeren.
 
Terug
Bovenaan