De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Ik denk dat de start niet de gebruikelijke start van Climbers gambit zal zijn.
Maar goed die extra 2 vlakke KM’s maken het verschil ook niet natuurlijk.
Het was dus idd gelukkig niet de Radio Tower, de finish lag dus gewoon in de afdaling... wel weird stuff imo. Kwas content want na 2 bergritten zat er vandaag echt niks meer op.
Die rapha challenge is toch iets raars. Zwiftpower ziet dat als een race waarschijnlijk terwijl in zwift dit gewoon onder groupride staat. 2x meegedaan in de c categorie. Gisteren en vandaag UPG. Maar vandaag zat ik in totaal op 3.1wkg en 3.3wkg in 20'. Dus binnen de C categorie norm. Niet dat het me zoveel kan schelen uiteindelijk.
Maar wat is je ZP category? Als je normaal gezien een B bent wordt je geupgrade. Niet abnormaal want uiteindelijk ben je dan namelijk gewoon aan het sandbaggen.

Als je 3.3 effectief 3.37wkg is zit je ook over de 3.2wkg bij 95% dus ook dan wordt je een categorie omhoog geduwd.

Het was dus idd gelukkig niet de Radio Tower, de finish lag dus gewoon in de afdaling... wel weird stuff imo. Kwas content want na 2 bergritten zat er vandaag echt niks meer op.
Yay! Ik heb vandaag een rustdag genomen, na de (halve) Ventoux van gisteren waren mijn benen op. Morgen stage 3 voor mij.

3de rapha rit vandaag bij de B's gereden. Daar waar ik 2 dagen nog een beetje verstandig heb gestart was mijn motto vandaag met de kopgroep aan de voet van de klim starten en dan proberen een passend tempo te vinden. Ik was dus al redelijk getoast tegen we de epic kom begonnen met die titans grove 'hoops' en dat klimmetje van +-1km erna. Nu ja missie volbracht. De 3 ritten gereden en de wahoo climbing mission (6096m klimmen in een week of 3) ook zie ik net.

3de rapha rit vandaag bij de B's gereden. Daar waar ik 2 dagen nog een beetje verstandig heb gestart was mijn motto vandaag met de kopgroep aan de voet van de klim starten en dan proberen een passend tempo te vinden.
Dat heb ik ook gedaan. Stevig gestart, niet met kopgroep maar wel gewoon zonder de rem op zoals in de jungle en Frankrijk.
Als ik dan zag hoe de boel daar snel uiteengetrokken werd met grote verschillen dan kan je daar echt wel beter op de juiste plaatsen (bergop dus) een kleine extra inspanning leveren om net nog je wagonnetje aan te haken.

De jungle is een ware hell omdat het te kort is om te schakelen, maar de gradiënten echt wel steep zijn. Resultaat is korte pieken uit het zadel om niet los gereden te worden.
Echt moordend als je daar over uw toeren gaat. Eerste maal bij de zFondo mij ook zo opgeblazen voor de epic KOM.

Op de epic KOM of eender welke deftige klim is het toch ieder voor zichzelf.

Hier ook vandaag voltooid.
Rit van gisteren vond ik toch het ergst. Minder hard gereden, maar de klim is idd tergend traag en slopender dan Alpe imo. Om nog verder te rijden naar de top, zat er zeker niet meer in.

Maat bon. Toch weer een truitje verdiend dat we allicht nooit gaan aan doen 😁

Dat heb ik ook gedaan. Stevig gestart, niet met kopgroep maar wel gewoon zonder de rem op zoals in de jungle en Frankrijk.
Als ik dan zag hoe de boel daar snel uiteengetrokken werd met grote verschillen dan kan je daar echt wel beter op de juiste plaatsen (bergop dus) een kleine extra inspanning leveren om net nog je wagonnetje aan te haken.
Dit was ook mijn opzet inderdaad.

De jungle is een ware hell omdat het te kort is om te schakelen, maar de gradiënten echt wel steep zijn. Resultaat is korte pieken uit het zadel om niet los gereden te worden.
Echt moordend als je daar over uw toeren gaat. Eerste maal bij de zFondo mij ook zo opgeblazen voor de epic KOM.

Op de epic KOM of eender welke deftige klim is het toch ieder voor zichzelf.
Die korte pieken kan ik echt goed aan. Ik zie daar telkens een hoop renners aan de rekker hangen en voor mij vormt dat nooit een probleem. Eerder die kom's waar je 4a5 min vol moet gaan daar zie ik serieus van af. Op zwiftpower zie je ook dat mijn 5' het minst is.

Iemand ervaring met de Tacx T2875 NEO 2T? Ik heb nu een Wahoo Snap maar twijfel om te upgraden. Is het de moeite (en prijs) waard?

Feit is dat het nu wel beter weer wordt en langer klaar blijft om buiten te gaan fietsen maar door de week ben ik vaak pas laat thuis en in het weekend zit ik met de voetbal. Nu zit ik gemiddeld toch ook een keer of 2 per week op zwift te rijden en dan meestal 's nachts. :)

Thx!

Iemand ervaring met de Tacx T2875 NEO 2T? Ik heb nu een Wahoo Snap maar twijfel om te upgraden. Is het de moeite (en prijs) waard?

Feit is dat het nu wel beter weer wordt en langer klaar blijft om buiten te gaan fietsen maar door de week ben ik vaak pas laat thuis en in het weekend zit ik met de voetbal. Nu zit ik gemiddeld toch ook een keer of 2 per week op zwift te rijden en dan meestal 's nachts. :)

Thx!

Wat moet ik mij voorstellen bij 's nachts op de zwift zitten? Is dat dan echt 12u tot 1u30 dan?
Tacx neo 2T is een topapparaat, met recht en rede bij de beste trainers op de markt. het WK esports wordt daarop verreden.

Ja effectief letterlijk nemen. Vaak pas starten rond 12 - 1 uur en dan een uurke of 2 proberen te knallen.

Na het werk of voetbal thuiskomen (vaak pas na 22u). Paar uur socializen met de vrouw en dan als zij gaat slapen is het playstation of zwift time (of soms nog wat werken ma bon afwisseling is ook belangrijk :) ).

Ja effectief letterlijk nemen. Vaak pas starten rond 12 - 1 uur en dan een uurke of 2 proberen te knallen.

Na het werk of voetbal thuiskomen (vaak pas na 22u). Paar uur socializen met de vrouw en dan als zij gaat slapen is het playstation of zwift time (of soms nog wat werken ma bon afwisseling is ook belangrijk :) ).
En om hoelaat moet je dan uit uw bed om te gaan werken?
Want als ik net heb gefietst op zwift dan moet ik niet procenten om het eerste uur te slapen hoor :P
Dan sta ik zo straks als maar kan zijn.

8u opstaan (allez in praktijk na een paar keer snoozen rond 8u30) en om 9u beginnen op het werk. :-)

Ik heb waarschijnlijk wel een chronisch slaaptekort maar bon alles gaat goed ... ;-)

Ik moet laat op de avond ook niet meer zwiften ze, dan kan ik evengoed niet meer in bed kruipen. En ook niet zwiften na ballekes in tomatensaus trouwens...

Ik moet laat op de avond ook niet meer zwiften ze, dan kan ik evengoed niet meer in bed kruipen. En ook niet zwiften na ballekes in tomatensaus trouwens...

Zwiften na frietjes met stoofvleessaus & mayonaise + 2 vleesjes is ook geen aanrader...

Voor u getest

Terug
Bovenaan