De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Length: 107 km (66.5 miles)
Elevation: 1642 m (5,387‘)

Stevige rit, succes!
Wat ga je drinken / eten onderweg?
Voila, de daad bij het woord gevoegd. Ik heb er 3u48 over gedaan. Relatief vlot kunnen afwerken, maar ik was toch blij dat het erop zat.
Qua voeding niks spectaculair eigenlijk. Als ontbijt een stevige kom muesli met melk, tijdens het fietsen vier Meli honingwafels en één gelletje. 2,5 liter water gedronken met telkens een mespuntje zout in elke bidon. En nu pasta party! :tongue:

Voila, de daad bij het woord gevoegd. Ik heb er 3u48 over gedaan. Relatief vlot kunnen afwerken, maar ik was toch blij dat het erop zat.
Qua voeding niks spectaculair eigenlijk. Als ontbijt een stevige kom muesli met melk, tijdens het fietsen vier Meli honingwafels en één gelletje. 2,5 liter water gedronken met telkens een mespuntje zout in elke bidon. En nu pasta party! :tongue:
Heerlijk toch, gellekes voor indoor

Zeer mooie tijd! Die honingwafels ga ik me ook halen 😂

Ik ga morgen deze eens proberen: “Climber’s Gambit”

Eerste keer de Epic KOM voor me. "Mountain 8" & "Muir and the mountain" courses lijken me nog iets te moeilijk voor me.
Vorige keer "Legends and Lava" juist binnen het uur kunnen afronden (58:08) met Volcano KOM in 13:02.

Zeer mooie tijd! Die honingwafels ga ik me ook halen 😂

Ik ga morgen deze eens proberen: “Climber’s Gambit”

Eerste keer de Epic KOM voor me. "Mountain 8" & "Muir and the mountain" courses lijken me nog iets te moeilijk voor me.
Vorige keer "Legends and Lava" juist binnen het uur kunnen afronden (58:08) met Volcano KOM in 13:02.
Wat is uw niveau misschien?
Ik moet zeggen de epic kom en reverse zijn echt niet zo een lastige beklimmingen hoor. De reverse is 6km egaal klimmen, dat is even op de tanden bijten maar niks echt super zwaar.
Heb nu tweemaal de zFondo gran fondo gedaan en tegen dat je aan de epic reverse komt ben je meestal wel goed gaar. Maar als ik hier dan lees 4 meli wafels en gellekes, lol :p
Ik doe dat op cava onbijt en dan een bidon isotone drank en een kleine snelle jelle. :p
Wat bedoel je hier juist mee?
Dat je met de companion app of ANT geen enkel probleem zal ondervinden.
Zwift rechtstreeks op het apparaat via bluetooth lijkt echt gewoon zeer slecht te werken. Toch op windows alvast. Op de ipad werkt het naar wat ik getest heb dan weer wel vrij vlot, maar ik heb dat maximaal een uurtje getest de laatste 2 maanden. En ook maar 3 keer.

Ha, ik heb ook Elite Suito. Kalibratie is altijd hit or miss. In het begin ook problemen mee gehad. Dit werkt voor mij (Android app):
- Trainer opwarmen: dit is voor mij een Zwift sessie
- Zwift geforceerd sluiten na einde sessie
- myETraining geforceerd sluiten (mocht die nog open staan)
- myETraining openen en kalibratie starten
-- Let op dat het scherm niet uitvalt (! Let ook op dat je niet buiten het dialoog klikt, dan verdwijnt de test en is het weer kapot...)
-- Dan zou ie een snelheid moeten aangeven die je moet bereiken

Ik heb via de "Upgrado" app ook mijn trainer geupdated naar nieuwste firmware (maar daar merk ik weinig verschil van tov de vorige versie). Dus dat zou ik pas proberen als niks anders werkt.

Op de elite fora ga je ook veel lezen over dezelfde problemen met kalibratie.

edit: In Zwift kan je via de Zwift Android app niet kalibreren.
Thanks, zal het vanavond als de kinderen in bed liggen of morgenochtend eens opnieuw proberen op deze manier.
Via mijn laptop (Windows 10) staat er geen sleuteltje naast de powermeter in Zwift.
Misschien moet ik ook eens kijken of ik die myEtraining-app op de laptop krijg want tot nu toe gebruik ik die wel vanop mijn smartphone (oneplus Nord), misschien ligt het probleem aan een slechte bluetooth verbinding want Zwift vind de trainer ook niet via bluetooth enkel via ant+

Is dat zo speciaal? :unsure: Als ik buiten 4u duurtraining doe, speel ik ook vier wafeltjes naar binnen hoor. Ik denk dikwijls dat ik te weinig eet.

Dus vier meli wafels is 505kcal en 83,7 koolhydraten :p
En bijna 17g vet :p
Zuiver van die koeken eh. Dus nog een ontbijt en gelleke erbij, dan loopt het op hoor.

Dus vier meli wafels is 505kcal en 83,7 koolhydraten :p
En bijna 17g vet :p
Zuiver van die koeken eh. Dus nog een ontbijt en gelleke erbij, dan loopt het op hoor.
Op 4u tijd eet ik ook 3 van die wafeltjes en soms een gelletje hoor en 1 liter isotone drank (de rest is dan water).

Als ik dat niet doe krijg ik gegarandeerd een klop van de hamer.

500kcal terwijl je er rond de 2000 verbrand is 2x niks.

Ik moet zeggen de epic kom en reverse zijn eht niet zo een lastige beklimmingen hoor. De reverse is 6km egaal klimmen, dat is even op de tanden bijten maar niks echt super zwaar.c
Heb nu tweemaal de zFondo gran fondo gedaan en tegen dat je aan de epic reverse komt ben je meestal wel goed gaar. Maar als ik hier dan lees 4 meli wafels en gellekes, lol :p
Ik doe dat op cava onbijt en dan een bidon isotone drank en een kleine snelle jelle. :p
Tjah, wat is wel een zware klim?
De Alpe de Zwift kan ik ook aan 2 w/kg naar boven tuffen aan een hartslag van 120 bpm. Dan is het enige lastige vechten tegen de mentale verveling.

Als je gewend bent van te fietsen wordt een klim op zwift pas lastig als je een bepaald tempo moet aanhouden (in tegenstelling tot de echte wereld waar je soms niet klein genoeg kan schakelen en dus niet kunt recht blijven). ik ga er even van uit dat er wordt gereden op een lagere trainer difficulty omdat schakelen vervelend is op de trainer.

Dat je met de companion app of ANT geen enkel probleem zal ondervinden.
Zwift rechtstreeks op het apparaat via bluetooth lijkt echt gewoon zeer slecht te werken. Toch op windows alvast. Op de ipad werkt het naar wat ik getest heb dan weer wel vrij vlot, maar ik heb dat maximaal een uurtje getest de laatste 2 maanden. En ook maar 3 keer.
Toch wel. Ik zwift op desktop die geen bluetooth heeft, dus verbinding is via ANT+ dongle.
Nooit echt problemen gehad op 2 jaar tijd, of toch alleszins niet dat heel de boel uit valt.

Ik moet zeggen de epic kom en reverse zijn echt niet zo een lastige beklimmingen hoor. De reverse is 6km egaal klimmen, dat is even op de tanden bijten maar niks echt super zwaar.
Pas sinds 1 januari terug consistent aan het fietsen. Momenteel FTP van 177 en dat is zo'n 2w/kg.

Thanks, zal het vanavond als de kinderen in bed liggen of morgenochtend eens opnieuw proberen op deze manier.
Via mijn laptop (Windows 10) staat er geen sleuteltje naast de powermeter in Zwift.
Misschien moet ik ook eens kijken of ik die myEtraining-app op de laptop krijg want tot nu toe gebruik ik die wel vanop mijn smartphone (oneplus Nord), misschien ligt het probleem aan een slechte bluetooth verbinding want Zwift vind de trainer ook niet via bluetooth enkel via ant+
Ah, ik denk dat je via de Android myEliteApp zelfs enkel via Bluetooth kan kalibreren.

Zal er toch niet van komen precies, wat een vetzakkerij die covidprik pff.

Ik 3 dagen plat gelegen daardoor, daarom pas na 5 dagen terug op de fiets kunnen kruipen en het ergste is dat die eerste ritjes nadien dan nog eens echt vreselijk waren. Toch een serieus effect van die booster. Hartslag naar de 180 voor gewoon wat Sweet Spot werk. Ik snap dus wel waarom topsporters die liever niet nemen in de de aanloop naar een belangrijke periode.

Ik 3 dagen plat gelegen daardoor, daarom pas na 5 dagen terug op de fiets kunnen kruipen en het ergste is dat die eerste ritjes nadien dan nog eens echt vreselijk waren. Toch een serieus effect van die booster. Hartslag naar de 180 voor gewoon wat Sweet Spot werk. Ik snap dus wel waarom topsporters die liever niet nemen in de de aanloop naar een belangrijke periode.
Gek wel, ik heb daar echt 0,0 van gevoeld

Gek wel, ik heb daar echt 0,0 van gevoeld

Ja paar van mijn vrienden niets, en dan ik en een paar anderen echt zwaar ziek. Het is precies alles of niet. Beetje vreemd. Ik ook van die eerste 2 spuiten (Pfizer) weinig gevoeld buiten een pijnlijke arm. Die derde (moderne) was dan weer dramatisch.

Van de eerste 2(Pfizer) heb ik buiten een allergische reactie geen last gehad, nu gisteren(Moderna) bij de prik direct extreme pijn in mijn arm(ik denk spuit fout gezet) en vandaag al heel de dag grieperig... Hopelijk morgen beter.
Troost u, je bent niet alleen. Vanmorgen 8u een Moderna gekregen en nu al een redelijk warm gevoel. Vannacht zal het waarschijnlijk zweten worden net als mijn vorige prikken. Hopelijk morgen er van af.

Na Moderna had ook wel last, vooral van de klieren.

Afgelopen zaterdag contact gehad met iemand die dan besmet bleek paar dagen later (paar uur binnen). Zelftest was negatief maar toch maar niet veel gedaan deze week want had precies wel beetje last, dacht doe wat meer oefeningen maar precies teveel gedaan heb nu meer last :lol:

Morgenvroeg zwift event meedoen (flanders coffee ride) als ik op tijd uit bed kan.

Terug
Bovenaan