Kleine reisvraagjes

Toch gaan en maak er desnoods een trainingsvakantie van?
2x/dag trainen en je hebt niet veel tijd en energie meer over.

Ja, dat zijn opties die ik nu bekijk. Maar het gaat echt last minute zijn denk ik dat ik het ga weten of beslissen.
 
Weet niet of het echt als 'reizen' bestempeld kan worden, maar wil vrijdag met de trein van Hasselt naar Gent
Omdat het al minstens 25 jaar geleden is dat ik met de trein gereisd heb drie simpele vraagjes:

- Ik neem aan dat je nog gewoon een kaartje aan het loket kan kopen (heb geen smartphone en ben een halve digibeet)?
- Voor die ene keer wilde ik 1ste klasse nemen om toch wat rustig te zitten. Is dit het extra geld waard (of denken tegenwoordig al genoeg mensen hetzelfde zodat 1ste klasse even druk als 2de klasse is)?
- Voor iemand uit Hasselt ( @kay-gell ?) of die het kan weten: waar in de buurt van het station van Hasselt kan je je auto het best parkeren voor een dag? Vroeger was er aan de Astridlaan die parking waarvoor je eerst door een smalle doorgang moest, weet niet of die nog bestaat?

Alvast bedankt!
 
Weet niet of het echt als 'reizen' bestempeld kan worden, maar wil vrijdag met de trein van Hasselt naar Gent
Omdat het al minstens 25 jaar geleden is dat ik met de trein gereisd heb drie simpele vraagjes:

- Ik neem aan dat je nog gewoon een kaartje aan het loket kan kopen (heb geen smartphone en ben een halve digibeet)?
- Voor die ene keer wilde ik 1ste klasse nemen om toch wat rustig te zitten. Is dit het extra geld waard (of denken tegenwoordig al genoeg mensen hetzelfde zodat 1ste klasse even druk als 2de klasse is)?
- Voor iemand uit Hasselt ( @kay-gell ?) of die het kan weten: waar in de buurt van het station van Hasselt kan je je auto het best parkeren voor een dag? Vroeger was er aan de Astridlaan die parking waarvoor je eerst door een smalle doorgang moest, weet niet of die nog bestaat?

Alvast bedankt!

Der is een parking aan het station die een paar jaar geleden vernieuwd is. In de grote Breemstraat :)
 
Weet niet of het echt als 'reizen' bestempeld kan worden, maar wil vrijdag met de trein van Hasselt naar Gent
Omdat het al minstens 25 jaar geleden is dat ik met de trein gereisd heb drie simpele vraagjes:

- Ik neem aan dat je nog gewoon een kaartje aan het loket kan kopen (heb geen smartphone en ben een halve digibeet)?
In Hasselt lukt dat wel, dat loket is nog open. Er staan ook automaten, die in de onderdoorgang werkt niet maar in de wachtzaal aan het loket werkt wel. Online of in de app kan ook, is makkelijker dan je denkt.
- Voor die ene keer wilde ik 1ste klasse nemen om toch wat rustig te zitten. Is dit het extra geld waard (of denken tegenwoordig al genoeg mensen hetzelfde zodat 1ste klasse even druk als 2de klasse is)?
Hangt er echt van af welk type trein je hebt. In een Desiro is het de moeite niet, daar is de trein een grote open ruimte en is het verschil verwaarloosbaar. I10 is het ook niet de moeite, omdat de tweedeklas daar zo aangenaam is dat het voelt als eerste klas.
M6, M7, Klassiekjes is het wel de moeite. Jammer genoeg weet je niet op voorhand welk type je zal hebben. Dit wisselt per dag, week, ...
- Voor iemand uit Hasselt ( @kay-gell ?) of die het kan weten: waar in de buurt van het station van Hasselt kan je je auto het best parkeren voor een dag? Vroeger was er aan de Astridlaan die parking waarvoor je eerst door een smalle doorgang moest, weet niet of die nog bestaat?
Parking aan het gerechtsgebouw kan ook, is wel betalend.
 
Ik zou in april een weekend naar London willen voor een event dat dan plaatsvindt op 14-16 april. Nu heb ik naar mijn paspoort gezien en deze is nog geldig tot 22 april 2023, zou dit te riskeren zijn voor UK? De info online zegt dat je paspoort enkel geldig moet zijn tot de dag van terugkomst, maar ik weet dat er vaak verwacht wordt dat deze nog langer geldig is?

Voor de rest reizen we niet echt (zou de eerste keer in het buitenland zijn sinds 2019), dus als het niet nodig betaal ik liever de kosten van een nieuw paspoort niet.
 
Is dat een gratis parking eigenlijk? Of bestaat zoiets ook al lang niet meer, gratis parkeren bij het station? :)

Dat is betalend, denk dat ge al een stuk buiten centrum moet gaan staan voor ge iets gratis hebt.
Quartier Blue is nog redelijk goedkoop, de rest is betalen of schijf leggen.
 
Dat is betalend, denk dat ge al een stuk buiten centrum moet gaan staan voor ge iets gratis hebt.
Quartier Blue is nog redelijk goedkoop, de rest is betalen of schijf leggen.
Boudewijnlaan of Cultureel centrum komen in mij op.
Maar dan zult ge al een stepke moeten meepakken want dat is nu niet vlak aan het station.
 
Volgens mij is de parking (P+R) aan sporthal de Alverberg ook gratis.
Maar da's ook wel een kwartiertje wandelen tot aan het station
 
Ik wil er niet direct een groot topic van maken, dus vandaar even hier.

Voor de paasvakantie zou ik graag nog een keer naar Disneyland Parijs willen. Twee dagen (één overnachting) voor 2p.
Op twee weken tijd is de prijs al met 250 euro omhoog gegaan, dus ik zit nu aan een 850 euro ongeveer. Zonder eten/vervoer. Uiteraard een dure periode, maar het is wat het is. Ik kan de periode niet aanpassend

Iemand tips voor een goed hotel in de buurt (dus non-Disney) als alternatief?
Het is enkel maar om te slapen. maar liefst nog iets deftig waar bv nog een goeie bar aan is voor ‘s avonds nog een pint te drinken.

Merci!
 
Iemand een idee waar het in februari nog goed warm is (+25 graden), niet te duur en niet te ver vliegen (is maar voor een weekske).
 
Ieder jaar probeer ik een nacht (of 2) te boeken in een tiny house. (leuke locatie, speciale kamer,...)
Ik heb een leuke tiny house gevonden in Luik.
Wil dit koppelen aan brouwerij, museum,...
Aanraders in Luik?
 
Ieder jaar probeer ik een nacht (of 2) te boeken in een tiny house. (leuke locatie, speciale kamer,...)
Ik heb een leuke tiny house gevonden in Luik.
Wil dit koppelen aan brouwerij, museum,...
Aanraders in Luik?
Sorry, geen aanraders in Luik, maar ben wel geïnteresseerd in je ervaring met de Tiny house 😁.

Heb je er toevallig nog gedaan?

Ik wou er eerst een nieuw topic over starten maar dacht eerst hier eens te polsen.

Nog mensen die bepaalde tiny houses of cabins kunnen aanraden? Genre bushbox, slow cabins, nutchel, loof,…
 
Sorry, geen aanraders in Luik, maar ben wel geïnteresseerd in je ervaring met de Tiny house 😁.

Heb je er toevallig nog gedaan?

Ik wou er eerst een nieuw topic over starten maar dacht eerst hier eens te polsen.

Nog mensen die bepaalde tiny houses of cabins kunnen aanraden? Genre bushbox, slow cabins, nutchel, loof,…
Start maar een nieuwe post.
Lijkt me wel een leuk onderwerp om apart te hebben.

Vorig jaar in een grot in Dinant gelogeerd. Was half ingebouwd. (Met een opgezette holbewoner :) )
Daar naar Leffe geweest en de Citadel bezocht.

Jaar er voor was bij mensen in de achtertuin (Jalhay).
Eigenlijk een tuinhuis waar we sliepen, en vandaar uit lange wandelingen gedaan
 
Start maar een nieuwe post.
Lijkt me wel een leuk onderwerp om apart te hebben.

Vorig jaar in een grot in Dinant gelogeerd. Was half ingebouwd. (Met een opgezette holbewoner :) )
Daar naar Leffe geweest en de Citadel bezocht.

Jaar er voor was bij mensen in de achtertuin (Jalhay).
Eigenlijk een tuinhuis waar we sliepen, en vandaar uit lange wandelingen gedaan
 
Iemand een idee waar het in februari nog goed warm is (+25 graden), niet te duur en niet te ver vliegen (is maar voor een weekske).
define ver vliegen?
Als 6u niet te ver is: Gambia!

Als het onder de 5 is ga je al richting Canarische eilanden en andere toeristische dingen van tui etc moeten zien denk ik.
 
geen vraagje of dergelijke, maar wel een belangrijke tip voor booking.com :

steeds , als je een hotel hebt gevonden en wil boeken, kijken op je smartphone ook !!

Ik heb nu 4 hotels vastgelegd vandaag, en 2 ervan waren goekoper als ik ze boekte via smartphone (MOBILE PRICE ONLY) staat er dan....

Tja ik vind het natuurlijk handiger om op mijn desktop te kijken en vergelijken, maar je krijgt vaak goedkopere prijs op je smartphone!
(meestal dan in een vorm van: booking betaalt xxx aantal euro van je verblijf).
 
Terug
Bovenaan