Kleine reisvraagjes

Niet echt een idee waar ik de vraag anders kan stellen, dus, zijn er mensen die hier aanraders hebben voor hotels (all-in) in Kreta?

Ik wil volgend jaar er een dag of 5 vantussen met mijn vrouw, onze andere vakanties zijn altijd uitstapjes doen en dergelijke, dus willen we gewoon een dag of 5 luxueuze rust voor ons 2.

jaren geleden onze huwelijksreis gedaan in Minoa Palace Imperial. Met mijn beperkte ervaring met hotels in Kreta kan ik enkel zeggen dat dat er wel "boenk" op zat. Indertijd een nieuw hotelgedeelte, zeer rustig en luxueuze setting, dicht aan het strand met een afgebakende zone. Het imperial gedeelte is eigenlijk een gebouw/hotel op zich maar is gekoppeld aan het "gewone" Minoa Palace (wat op zich ook al 5 sterren is) Restaurants bijzonder lekker en we hadden ons eigen zwembadje aan de kamer wat ook wel "amusant" was.
 
jaren geleden onze huwelijksreis gedaan in Minoa Palace Imperial. Met mijn beperkte ervaring met hotels in Kreta kan ik enkel zeggen dat dat er wel "boenk" op zat. Indertijd een nieuw hotelgedeelte, zeer rustig en luxueuze setting, dicht aan het strand met een afgebakende zone. Het imperial gedeelte is eigenlijk een gebouw/hotel op zich maar is gekoppeld aan het "gewone" Minoa Palace (wat op zich ook al 5 sterren is) Restaurants bijzonder lekker en we hadden ons eigen zwembadje aan de kamer wat ook wel "amusant" was.
Merci voor de tip, ziet er inderdaad uit wat we zoeken en het zal over zo'n kamer gaan gok ik (Luxekamer Imperial Waterfront (2-3 pers.) met privézwembad en frontaal zeezicht (type 24)).
 
enige wat wat vaag in mijn gedachten zit is dat er misschien niet gigantisch veel te doen is in de omgeving. Maar als het voor 4 dagen "niets doen" is, dan zou ik daarn u ook niet wakker van liggen :)
 
Onze vlucht had gisteren flinke vertraging en zou daarom zo'n claim willen indienen. Iemand die me een goede website ofzo kan aanbevelen? Ik weet dat je dat ook allemaal zelf kan regelen maar dat is blijkbaar wel een rompslomp. Dus ik betaal liever iemand om het voor mij te regelen. :tongue:
 
Vond niet meteen een geschikt topic om dit te vragen, dus maak ik er maar één aan. Ik kreeg gisterenavond last van hevige tandpijn en vertrek morgen met het vliegtuig. Ik kon vandaag geen enkele tandarts meer vinden die me vandaag nog kon helpen. Zal me dus moeten behelpen met pijnstillers. Ik zou graag een doosje dafalgan én nurofen willen meenemen. Kan dat zomaar in je hand baggage? Één doosje wel allicht, maar twee?
 
Vond niet meteen een geschikt topic om dit te vragen, dus maak ik er maar één aan. Ik kreeg gisterenavond last van hevige tandpijn en vertrek morgen met het vliegtuig. Ik kon vandaag geen enkele tandarts meer vinden die me vandaag nog kon helpen. Zal me dus moeten behelpen met pijnstillers. Ik zou graag een doosje dafalgan én nurofen willen meenemen. Kan dat zomaar in je hand baggage? Één doosje wel allicht, maar twee?
Ik hoop dat je bedoelt dat je binnen enkele dagen terug naar huis komt en niet op reis vertrekt (hoewel ik met je woordkeuze vermoed dat je het tweede bedoelt). Bij mij was hevige tandpijn enkele jaren geleden een reden om onmiddellijk onze vakantie stop te zetten en naar huis te komen omdat het ondraaglijk werd. Meestal zijn er toch spoedplaatsen bij tandartsen als je vroeg in de ochtend belt?
 
Op zoek naar een lig/rust vakantie.
Vertrekken 28/9 en terug 1 of 2/10
Hoe moeilijk kan het zijn om iets te vinden max 1000€ (2personen)
Iemand een tip?
 
Nog al iemand gevlogen met Air Belgium ? enig idee van de been ruimte ?
Ik zie dat het 20€ per persoon per vlucht is voor n plaats aan de nooduitgang (vlucht van 12u)
 
Waarom toont Skyscanner verschillende operatoren voor vluchten tussen dezelfde steden op hetzelfde tijdstip?
Bv ik zoek een vlucht van Gdansk tot Denver, en ik krijg als resultaat een vlucht om 06h45 naar Frankfurt en daar om 11h45 naar Denver, beiden met Brussels Airlines. Net daaronder een resultaat eveneens 06h45 naar Frankfurt en daar om 11h45 naar Denver, ditmaal met Lufthansa, operated by United (die laatste).
Gezien Gdansk een kleine luchthaven is, lijkt het mij uitgesloten dat er twee vliegtuigen op hetzelfde moment vertrekken naar dezelfde locatie.

Wat is de logica van Skyscanner hierachter?
 
Dat die vluchten door 1 van de 2 uitgevoerd worden, maar door beide verkocht worden.

Lufthansa en Brussels Airlines behoren tot dezelfde groep en verkopen vaak hetzelfde.
 
Waarom toont Skyscanner verschillende operatoren voor vluchten tussen dezelfde steden op hetzelfde tijdstip?
Bv ik zoek een vlucht van Gdansk tot Denver, en ik krijg als resultaat een vlucht om 06h45 naar Frankfurt en daar om 11h45 naar Denver, beiden met Brussels Airlines. Net daaronder een resultaat eveneens 06h45 naar Frankfurt en daar om 11h45 naar Denver, ditmaal met Lufthansa, operated by United (die laatste).
Gezien Gdansk een kleine luchthaven is, lijkt het mij uitgesloten dat er twee vliegtuigen op hetzelfde moment vertrekken naar dezelfde locatie.

Wat is de logica van Skyscanner hierachter?
 
Ik zou een travel backpack willen aankopen die meekan als handbagage op vluchten en waar je comfortabel voldoende in mee kunt nemen. Iemand een aanrader?
 
Ik zou via cheaptickets de vlucht van mijn ex (we zijn uit elkaar) kunnen annuleren maar dat zou me iets van een +/- 400 euro kosten.
Heb een annulatieverzekering ook, maar vermoed dat die dat niet zal dekken. Visa ook nagevraagd of zij dat dekken, is er nog iets wat ik zou kunnen checken?

Voor mezelf heb ik nog geen idee of en hoe ik ga. Dus de hotels laat ik nog even, denk dat ik de week ervoor wel ga weten wat te doen.
Daar tips voor?
 
Voor mezelf heb ik nog geen idee of en hoe ik ga. Dus de hotels laat ik nog even, denk dat ik de week ervoor wel ga weten wat te doen.
Daar tips voor?
Toch gaan en maak er desnoods een trainingsvakantie van?
2x/dag trainen en je hebt niet veel tijd en energie meer over.
 
Terug
Bovenaan