Kleine reisvraagjes

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
Hier mogen alle vraagjes gepost worden die niet persé een nieuwe topic nodig hebben.

Shoot!

Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn topic is verplaatst naar hier blijkbaar:p

Een taximaatschappij voor een nachtelijk vertrek vanuit regio Antwerpen naar Zaventem luchthaven
De bus een optie? Gaat goedkoper uitkomen. Hangt er natuurlijk vanaf vanwaar je juist bent in Antwerpen, en welk uur.
 
Iemand ervaring met dakkoffers , handig of eerder omslachtig ?
Voor de eerste keer op reis met een 1 jarige peuter en dan komt er wat extra materiaal bijkijken.
Ziet er op het eerste zicht handig uit.
 
Iemand ervaring met dakkoffers , handig of eerder omslachtig ?
Voor de eerste keer op reis met een 1 jarige peuter en dan komt er wat extra materiaal bijkijken.
Ziet er op het eerste zicht handig uit.
Vroeger toen ik jonger was had mijn vader die altijd mee op vakantie. Altijd verrast door de hoeveelheid die er toch in kan. Enige tip is om op te passen met ondergrondse garages 😅
 
Iemand ervaring met dakkoffers , handig of eerder omslachtig ?
Voor de eerste keer op reis met een 1 jarige peuter en dan komt er wat extra materiaal bijkijken.
Ziet er op het eerste zicht handig uit.
Wij hebben er enkele jaren geleden eerst eentje gehuurd en omdat we het zo handig vonden het jaar daarna eentje gekocht.
Zelfs voor korte trips (weekend Ardennen) komt die nu soms van pas.

Ik weet niet van welke regio je bent, maar huren is heel makkelijk bij Bosthon Sport. We hebben daarna onze huidige koffer daar ook gekocht (keuze tussen nieuw, of eentje die al verhuurd was en lichte beschadiging had).
 
Iemand die kan bevestigen dat je met een niet-EU paspoort maar wel Belgische verblijfskaart (F-kaart) kan reizen naar Roemenië (niet shengen land)
IK lees op de Roemeense overheidswebsite het volgende


Dan klopt het toch dat je geen apart visum nodig hebt. Ik vraag het maar voor de zekerheid aangezien het op andere website vaak wat in het midden wordt gelaten en de juridische dienst van het agentschap integratie en inburgering verwijst me gewoon door ;)
 
ja, maar het is echt wel een eiland voor oude mensen vind ik.
ik ben er ook geweest vorige winter, omdat door covid buiten EU reizen zo moeilijk en omslachtig was
(en het nu nog steeds zo is eigenlijk);
maar ik ga er toch niet meer terug.

akkoord, het is er altijd mooi warm in de kerstvakantie (quasi de enige europese plaats waar je daar echt zeker van kan zijn), maar voor jongeren of jong volwassenen vind ik het echt saai.


mallorca is op dat gebied veel leuker vind ik, goeie uitgaangs gelegenheden, maar helaas wat frisser die tijd van het jaar.
Ben er met de 4 kinderen geweest en moet toch zeggen dat er genoeg te doen is.

Heb dan wel geen beeld van het nachtleven, maar genoeg bezigheden op de dag door te komen. Zowel in het toeristische zuiden als in het noorden.
 
Onze terugvlucht had meer dan 3u vertraging.
Volgens verschillende sites zouden wij een claim kunnen indienen om een compensatie aan te vragen.

Met mijn reserveringsnummer op mijn e-ticket kan ik niet inloggen bij TUI.
Moet de reisorganisatie die claim indienen of hoe moet ik dit proberen doen ?
 
Iemand ervaring met het meenemen van Lithium-ion batterijen (type dat men in RC-voertuigen etc. gebruikt) op het vliegtuig?

Ik zou een batterij (3s, 5000mAh, 11.1V) willen meenemen op een vliegreis. Van wat ik heb gevonden zou dit toegestaan zijn mits ze afgeschermd en 30% geladen in de handbagage wordt meegenomen. Klopt dit?
 
Onze terugvlucht had meer dan 3u vertraging.
Volgens verschillende sites zouden wij een claim kunnen indienen om een compensatie aan te vragen.

Met mijn reserveringsnummer op mijn e-ticket kan ik niet inloggen bij TUI.
Moet de reisorganisatie die claim indienen of hoe moet ik dit proberen doen ?
Had je vertrek 3u vertraging, of kwam je 3u later aan op je bestemming?

Voorts zou je reisorganisatie wel de nodige stappen moeten kunnen ondernemen of je toch alleszins op weg zetten om je claim in te dienen.
 
Had je vertrek 3u vertraging, of kwam je 3u later aan op je bestemming?

Voorts zou je reisorganisatie wel de nodige stappen moeten kunnen ondernemen of je toch alleszins op weg zetten om je claim in te dienen.
Beide. 3u vertraging op te vertrekken en bijgevolg 3u later aangekomen.

Zij hebben me een link doorgestuurd en ik moest het dossier maar zelf indienen.
Heb ik bijgevolg ook gedaan 😊
 
Beide. 3u vertraging op te vertrekken en bijgevolg 3u later aangekomen.

Zij hebben me een link doorgestuurd en ik moest het dossier maar zelf indienen.
Heb ik bijgevolg ook gedaan 😊
Hopelijk goe nieuws en snel in orde.

Ze nemen trouwens enkel de aankomst in rekening. Als je 3u later aankomt, dan kan je die schadeclaim indienen.
Ik had zo ooit de pech om 3u30 te laat op te stijgen, maar ze hebben flink gas gegeven en kwamen uiteindelijk maar 2u55 te laat aan. 5 minuten van een claim verwijderd.
 
Zij hebben me een link doorgestuurd en ik moest het dossier maar zelf indienen.
Heb ik bijgevolg ook gedaan 😊
Benieuwd hoe dat verloopt!
24h vastgezeten op de tussenstop door vertraging in Brussel al (dus 24h te laat aangekomen) maar Qatar reageert al 2,5 maanden niet. 😫
 
Hopelijk goe nieuws en snel in orde.

Ze nemen trouwens enkel de aankomst in rekening. Als je 3u later aankomt, dan kan je die schadeclaim indienen.
Ik had zo ooit de pech om 3u30 te laat op te stijgen, maar ze hebben flink gas gegeven en kwamen uiteindelijk maar 2u55 te laat aan. 5 minuten van een claim verwijderd.
Ben ook benieuwd.
Hoe fair ze het spelen ook, wat is de aankomsttijd? Als de wielen de grond raken of als hij aan de gate staat?

Dat is wel een heel jammerlijke tegenvaller.
Benieuwd hoe dat verloopt!
24h vastgezeten op de tussenstop door vertraging in Brussel al (dus 24h te laat aangekomen) maar Qatar reageert al 2,5 maanden niet. 😫
Damn 24u is wel helemaal te zot.

Vraag me af wat dat tegenwoordig is met die maatschappijen. TUI zette in zijn mail 3weken verwerktijd/nazichttijd dus dat is komende week om.

Maar ik heb nog een claim lopen bij Finnair, zowel voor de aankoop van spullen voor vertraagde bagage als voor beschadigde bagage.
Ze hebben zelfs nog niet gereageerd op berichten en dergelijke van toen onze bagage niet aangekomen was.
Veel betalen en weinig klantenservice tegenwoordig
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Damn 24u is wel helemaal te zot.

Vraag me af wat dat tegenwoordig is met die maatschappijen. TUI zette in zijn mail 3weken verwerktijd/nazichttijd dus dat is komende week om.

Maar ik heb nog een claim lopen bij Finnair, zowel voor de aankoop van spullen voor vertraagde bagage als voor beschadigde bagage.
Ze hebben zelfs nog niet gereageerd op berichten en dergelijke van toen onze bagage niet aangekomen was.
Veel betalen en weinig klantenservice tegenwoordig
Yes en dan moest er nadien bij aankomst op bestemming sowieso nog een negatieve PCR test afgelegd worden, 24h extra kans op besmetting dus.
Normaal mag je dan het land (Qatar) binnen en voorzien ze je van een hotel om te slapen en transport ook, nu met Corona dus niet ...
De verwerkingstijd zou 2 weken zijn. 😂
 
Hey,
Ik zou graag een discussie starten voor mensen die graag een work-holiday-visa willen aanvragen. Zijn er hier mensen die eraan denken ?

Ik ben serieus aan het nadenken om 1 jaar alles te verlaten en te vertrekken. Probleem is dat ik bijna 31j wordt en binnenkort niet meer toelaatbaar ben voor een WHV + door de pandemie zijn er toch wat restricties in het buitenland (Australië mag je het land niet verlaten anders is het definitief).

Voor wie niet weet wat een WHV is :
 
@515 @Remi Claim bij Finair wegens beschadigde bagage is afgewezen.

Mijn vriendin haar valies was beschadigd toen ze in het hotel aankwam. hele stukken beschermfolie die eraf waren, deuken erin, krassen.
Claim ingediend bij de maatschappij, vandaag een mailtje dat het is afgewezen wegens te laat.

De claim voor beschadigde bagage moet worden ingediend binnen de 7 dagen na de vlucht.
Vrij moeilijk omdat het op de heenvlucht was, onze bagage al te laat aankwam en we 7dagen daar zijn geweest.

Van TUI intussen nog steeds niets gehoord ivm de vertraging en ook bij de reisverzekering ivm de gedane kosten blijft het stil
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan