Kleine gsm-vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik merk dat mijn MacBook Air(m1) het moeilijk heeft met Outlook. Het duurt ongeveer 10/11 seconden voor het programma volledig is opgestart. Ook andere Microsoft programma's (Excel, Word) lijken mij regelmatig even vast te hangen, al dacht ik dat ze geoptimaliseerd waren voor de m1?

Vreemd dat ik bij dergelijke programma's regelmatig de strandbal zie verschijnen, maar dat zwaardere dingen zoals een game (CS:GO bv) 'relatief' goed werkt. Nog mensen die dit zien?
ik heb dat met Spotify, maar die is dan nog niet voor de m1

kijk eens bij Apple (linksboven) -> over deze mac -> opslag -> beheer -> apps

(universeel moet het dus zijn)
 
  • Leuk
Waarderingen: toru
Heb ge al nagekeken of die al op de M1 versie zit? Is na x-tijd pas een update voor uitgekomen, misschien nog niet geïnstalleerd?
Heb zelf geen Office, dus kan u het qua snelheid ni zeggen. :p

ik heb dat met Spotify, maar die is dan nog niet voor de m1

kijk eens bij Apple (linksboven) -> over deze mac -> opslag -> beheer -> apps

(universeel moet het dus zijn)
Bedankt voor de tip! Outlook en Excel zijn inderdaad de m1 versies. Skype, Teams nog niet.
Het startte daarnet ook op in 6-tal seconden. Niet dat het echt stoort maar het viel me op.
 
Klein vraagje, dus in deze draad, voor mijn moeder hebben we een SE 2020 gekocht, maar er zat geen oplaadblokje bij enkel een kabel met langs beide uiteinden een apple Lightning is het dacht ik, koop ik best bij apple een blokje dat erbij gaat of kan ik bij bol.com of andere sites ook eentje kopen...

Op het moment van aankoop had telenet geen zulke blokjes...

Weet iemand wat geschikt is?? Liefst snel laden, maar vooral geen goedkope en onveiligen brol, ik ben eigenlijk zelf als de dood voor 3rd party accessoires, dus moet ik dan eentje van apple zelf hebben?

Schandalig eigenlijk dat dat niet mee in de doos zat
 
Klein vraagje, dus in deze draad, voor mijn moeder hebben we een SE 2020 gekocht, maar er zat geen oplaadblokje bij enkel een kabel met langs beide uiteinden een apple Lightning is het dacht ik, koop ik best bij apple een blokje dat erbij gaat of kan ik bij bol.com of andere sites ook eentje kopen...

Op het moment van aankoop had telenet geen zulke blokjes...

Weet iemand wat geschikt is?? Liefst snel laden, maar vooral geen goedkope en onveiligen brol, ik ben eigenlijk zelf als de dood voor 3rd party accessoires, dus moet ik dan eentje van apple zelf hebben?

Schandalig eigenlijk dat dat niet mee in de doos zat
Langs beide kanten Lightning zullen ze niet in het doosje gestoken hebben, is het niet USB-C naar lightning?

Naast Apple zijn Belkin en Anker ook betrouwbaar en overal verkrijgbaar 😉

Als je voor Apple gaat, zou ik externe verkopers op bol.com vermijden, kans is groot dat je namaak krijgt. Snelladers bij Apple zijn altijd USB-C blokjes, dus dan heb je hopelijk een USB-C naar lighting kabel gekregen?
 
Klein vraagje, dus in deze draad, voor mijn moeder hebben we een SE 2020 gekocht, maar er zat geen oplaadblokje bij enkel een kabel met langs beide uiteinden een apple Lightning is het dacht ik, koop ik best bij apple een blokje dat erbij gaat of kan ik bij bol.com of andere sites ook eentje kopen...

Op het moment van aankoop had telenet geen zulke blokjes...

Weet iemand wat geschikt is?? Liefst snel laden, maar vooral geen goedkope en onveiligen brol, ik ben eigenlijk zelf als de dood voor 3rd party accessoires, dus moet ik dan eentje van apple zelf hebben?

Schandalig eigenlijk dat dat niet mee in de doos zat
Mijn vader heeft ook een SE, en het is een usb c - lightning.

ik heb het gekocht via Amazon NL of DE.
Ugreen, Ravpower, Anker, Aukey allemaal goede merken. Meestal is het rond de 13-20€
 
En bestaan die typische blokjes van vroeger niet met usb C? (want het is inderdaad usb c naar Lightning)

Nu dat ik weet dat het usb c is heb ik het denk ik gevonden, en er staat bij geschikt voor iPhone SE 2de gen:

Apple 20W USB-C Snellader - iPhone oplader - Wit
Met dat ben ik goed eh?
Ook als die geen 20 watt haalt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Werkt perfect, maar heb dus nog een ander klein vraagje,

Mijn moeder hare iphone weigert soms dienst bij videogesprekken via WhatsApp, ik heb gezien, en ook online gelezen dat als je in de iphone instellingen voor WhatsApp 'lokaal netwerk' aanvinkt dat dan de problemen weg zijn

Maar wat wil deze optie precies zeggen??

Het helpt effectief, maaf wat betekent dit?
 
Iemand enig idee of er een app is waarmee ge uw beste tijden in een loopje kunt zien? Dus stel dat ge 6km gelopen hebt, wat uw snelste 5km in dat loopje is. Ik gebruik WorkOutDoors op de Apple Watch om het loopje te registreren maar zowel in WorkOutDoors als Health (en HealthFit) vind ik zoiets niet terug. En Strava toont het enkel vanaf dat het een 3e beste prestatie ooit is.

Liefst iets dat de gegevens vanzelf Apple Health haalt, geen account voor nodig heb en niet te veel naar de cloud moet sturen.
 
Er is blijkbaar geen manier om de search index van uw iPhone te resetten? Die zit nog brol te tonen van een jaar geleden wat al lang verwijderd of aangepast is. :mad:
 
Da's nu wel toevallig, in de changelog van 14.5 staat dit:


Zijn het berichten van u?
Berichten niet denk ik, als ik snel een contactpersoon wil opzoeken valt het mij vooral op, heb van een paar collega’s de naam aangepast en die search vindt niks als ik op de nieuwe naam zoek, enkel de oude naam geeft een resultaat. :confused:
 
Iemand advies over hoe ik mij ipad 2020 kan laden in de auto/vrachtwagen?
Ik ben geen kenner op dat gebied, en ik merk als ik gewone laadkabel (waar ik doorgaans mijn iPhone 6s mee oplaad) gebruik dan gaat dit heel traag.
Moet ik een andere lader kopen en kan dat traag laden kwaad?
 
Een lader voor in de sigarettenaansteker levert doorgaans hogere Ampèrages dan een reeds ingebouwde USB-poort. Voor een iPad zou ik sowieso dat aanraden.
Maar als hij nu oplaadt, ook al is het traag, is er geen probleem.
 
Mits het vandaag Star Wars day is, was ik geïnteresseerd in aankopen van enkele filmen die momenteel in aanbieding staan aan 5,99€. Nu blijkt dat de Franse en Duitse versie 5,99€ staan in de ITunes store, maar de Nederlandse staat nog steeds aan de volle pot 16,99€ !?! Iemand een idee waarom ?
 
Een lader voor in de sigarettenaansteker levert doorgaans hogere Ampèrages dan een reeds ingebouwde USB-poort. Voor een iPad zou ik sowieso dat aanraden.
Maar als hij nu oplaadt, ook al is het traag, is er geen probleem.

Bedankt voor de opheldering.
Ik ga kijken om zo’n autolader te kopen met meer dan 5W.

Gisteren voor de eerste keer thuis geladen en ik schrok wel dat het zo veel langer duurt dan een iPhone. 3u30 om van 20% naar 97% te gaan.
 
Bedankt voor de opheldering.
Ik ga kijken om zo’n autolader te kopen met meer dan 5W.

Gisteren voor de eerste keer thuis geladen en ik schrok wel dat het zo veel langer duurt dan een iPhone. 3u30 om van 20% naar 97% te gaan.
De batterij is dan ook wel dubbel zo groot.
 
Vraagje de dochter weet haar inlog niet meer voor op haar macbook te geraken hoe kan je dit achterhalen of opnieuw instellen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan