Kleine gsm-vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Raar probleempje hier
Vorige week er in geslaagd om onze apple tv remote kapot te krijgen (zwarte versie).
Ik heb een nieuwe besteld (metalen versie) en perfect kunnen koppelen.
Echter hebben we nu voor dat onze apple tv vanuit zichzelf aan springt, voorheen heeft die dit nooit gedaan dus het ligt volgens mij wel aan de nieuwe afstandsbediening.
 
De nieuwe air pods klinken ‘speciaal’

Ik zit nu in Basic Fit en luister naar Netflix F1 serie, met ruis aan. Dit is een rare surroundgeluid ervaring. Echt alsof het geluid van alle kanten komt 😲
 
De nieuwe air pods klinken ‘speciaal’

Ik zit nu in Basic Fit en luister naar Netflix F1 serie, met ruis aan. Dit is een rare surroundgeluid ervaring. Echt alsof het geluid van alle kanten komt 😲
Dat is de spatial audio
 
Mac air m1 hier die is aangesloten aan een externe monitor. Die doet ook dienst als hub (muis, toetsenbord, ethernetkabel, …).

Wanneer ik de m1 boot met de USB-C kabel erin werkt het scherm wel maar alle randapparaten niet. Ik moet dan de USB-C kabel even verwijderen en terugplaatsen en dan werkt het perfect. Windows laptops hebben dat probleem niet hier. Any idea?
 
Iemand enig idee hoe je als Belg toch een applecare+ (goedkope herstellingen in geval van schade) kan bekomen op een iphone.
In bvb Nederland en Frankrijk kan je dat gewoon bij bestellen in de store bij je bestelling. maar in de Belgische store kan dat dus niet.
Blijkbaar is dit in belgië enkel mogelijk voor oa mac en appletv maar niet voor iphone.
 
Meestal zit mijn MBP (2016) gewoon gekoppeld aan mijn scherm via een adapter (2 x usb-c naar usbc, usb, hdmi etc).

Maar snachts heb ik hem een keertje losgemaakt om wat serie te kunnen kijken in de zetel.
Werkte uiteraard prima!

De ochtend erna wou ik heb terug aan de adapter hangen.
De mac was gewoon dichtgeklapt en ofwel uit, ofwel in sleep mode (niet heel zeker).

De adapter gaf 1 seconde licht (als hij aangesloten is en de mac is actief, brandt er een klein lampje) en daarna niks meer.

De mbp start niet op, geeft geen geluid (cooling ofzo) en lijkt niet te chargen.

Things I’ve tried:
- direct chargen met adapter, andere adapter, andere kabel en andere usb-c ingang.

- powerknop 10+ seconden inhouden om de mbp af te sluiten

- SMC resetten via de toetsenbordcombinatie

- hele nacht laten chargen en dan alles opnieuw proberen


Ik baal hier erg van want hij werkte echt gewoon perfect en ik heb hem wel dringend nodig…
Wat kan ik nog zelf doen en waar kan ik eventueel terecht om dit te laten fiksen?
 
batterij ontkoppelen, stroomkabel los. paar keer op startknop drukken zodat alles ontladen is. Steek dan kabel eens in en zie of hij terug boot.
 
Hmm, reply blijkbaar volledig gemist…

Dat zou ik ook doen mocht ik de iPhone privé aankopen.
Maar de telefoon wordt aangekocht door mijn werkgever bij de standaard leverancier van it-materiaal. Via de Franse store aankopen is waarschijnlijk te veel gedoe…

Misschien kan ik wel zelf langs gaan bij de Apple store in Rijsel en een Apple care + aanschaffen.

Heb jij voor je watch een Frans adres of iets dergelijks moeten opgeven bij aankoop of hoe is dat verlopen?
 
Opeens kan ik niet meer screen mirror doen via Apple tv. Enkel het geluid komt nog door, de video blijft op de iPad/iPhone. Ik zie niet waar ik het kan aanpassen . Ik doe alles op dezelfde manier die ik al jaren gebruik. Iemand tips?
 
Opeens kan ik niet meer screen mirror doen via Apple tv. Enkel het geluid komt nog door, de video blijft op de iPad/iPhone. Ik zie niet waar ik het kan aanpassen . Ik doe alles op dezelfde manier die ik al jaren gebruik. Iemand tips?
Al herstart gedaan van beide devices?
 
Hmm, reply blijkbaar volledig gemist…

Dat zou ik ook doen mocht ik de iPhone privé aankopen.
Maar de telefoon wordt aangekocht door mijn werkgever bij de standaard leverancier van it-materiaal. Via de Franse store aankopen is waarschijnlijk te veel gedoe…

Misschien kan ik wel zelf langs gaan bij de Apple store in Rijsel en een Apple care + aanschaffen.

Heb jij voor je watch een Frans adres of iets dergelijks moeten opgeven bij aankoop of hoe is dat verlopen?
Ik weet niet meer of ik een adres moest opgeven, maar als het al zo was, was dat sowieso geen Frans adres. Ik heb geen Franse adressen die ik kan opgeven :p
 
Mac air m1 hier die is aangesloten aan een externe monitor. Die doet ook dienst als hub (muis, toetsenbord, ethernetkabel, …).

Wanneer ik de m1 boot met de USB-C kabel erin werkt het scherm wel maar alle randapparaten niet. Ik moet dan de USB-C kabel even verwijderen en terugplaatsen en dan werkt het perfect. Windows laptops hebben dat probleem niet hier. Any idea?
Welk merk monitor is het? Want ik heb dit zelf af en toe met Dell monitoren. Onafhankelijk welk merk laptop/desktop erachter hangt (Apple, HP, home built,...).
 
Hallo iedereen,

Sinds een paar weken heb ik een probleem met mijn Iphone 7.
Het komt vaker en vaker voor dat de telefoon zegt dat de batterij op 1% staat, terwijl dit eigenlijk niet waar is.
De batterij op zich gaat wel nog steeds even lang mee als voordien, en bij nazicht zegt die dat de batterij nog voor 84% gezond is.

De fout is eigenlijke tamelijk willekeurig zowel qua tijdsinterval, als percentage interval.
Als ik de Iphone even uitschakel en terug aan leg, dan corrigeert die zich en geeft die wel terug het correcte percentage weer.

Ik heb eens een soft reset gedaan van de telefoon (Aan/Uit + Volume lager), waarna het een paar weken uit is gebleven.
Maar nu komt het terug voor en helpt dit trucje blijkbaar niet meer.

Iemand een idee wat er aan de hand is, en hoe dit eventueel op te lossen is?

Alvast bedankt!
 
Ik heb ooit eens via die Telenet app een certificaat geïnstalleerd om automatisch te verbinden met die WiFree Hotspots, kan nu gewoon nergens terugvinden waar dat geïnstalleerd is en hoe ik dat terug kan verwijderen…

Vroeger stond dat bij VPN & Apparaatbeheer…
Iemand een idee waar dat nu staat?

Begint foutmeldingen te geven elke keer ik zo’n hotspot passeer, en ik heb nu genoeg mobiele data om zonder hotspots door het leven te kunnen gaan.
 
Ik weet niet meer of ik een adres moest opgeven, maar als het al zo was, was dat sowieso geen Frans adres. Ik heb geen Franse adressen die ik kan opgeven :p
Naar de Apple store in Rijsel geweest maar ze konden me niet helpen om het te activeren aangezien het toestel niet bij hen gekocht was…

Er werd aangeraden om care+ op het toestel zelf te activeren maar die optie zal er natuurlijk niet tussen staan aangezien het toestel in België is aangekocht en ik inlog met een Belgisch profiel.
Ze waren daar eigenlijk ook verbaasd dat care+ niet bestaat in België voor een iPhone. Ze hebben het zelfs speciaal nagekeken…

Maandag proberen om het toestel bij de eerste maal opstarten in te loggen met een Frans Apple ID van een collega en hopen dat de optie aanwezig zal zijn.
Indien aanwezig, care+ aanschaffen en daarna een factory reset, iPhone uit zijn ID halen en dan inloggen met mijn ID.

Lijkt me dat dit nog de enige manier van slagen kan zijn.
Kan ik hier op enige manier mee in de problemen komen ivm Apple ID’s en regio beperkingen?

Volgende keer gewoon zelf de iPhone met care+ gaan kopen in de store zelf en dan als onkosten indienen bij werkgever ipv werkgever het toestel laten aankopen…
 
Ik heb ooit eens via die Telenet app een certificaat geïnstalleerd om automatisch te verbinden met die WiFree Hotspots, kan nu gewoon nergens terugvinden waar dat geïnstalleerd is en hoe ik dat terug kan verwijderen…

Vroeger stond dat bij VPN & Apparaatbeheer…
Iemand een idee waar dat nu staat?

Begint foutmeldingen te geven elke keer ik zo’n hotspot passeer, en ik heb nu genoeg mobiele data om zonder hotspots door het leven te kunnen gaan.
waarom niet gewoon Instellingen - WiFi - op de i naast TelenetWiFree klikken en netwerk verwijderen/vergeten? (je moet dan wel in de buurt van een WiFree netwerk zijn)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan