Q De grote kleine-vraagjes thread

Jonas89

Crew Member
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
Hier mogen alle vraagjes gepost worden die niet persé een nieuwe topic nodig hebben.

Shoot!

Genius

Active member
Crowdfunder FE
Als ik zelfgemaakte filmkes op mijne iphone doorstuur naar mijn vriendin (via whatsapp/messenger) haar iphone (X naar 8 plus en 12 pro naar 8 plus) dan zijn die op haar gsm echt wazig.

Iemand een idee of ligt dat echt aan haar gsm?

Jonas89

Crew Member
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
Als ik zelfgemaakte filmkes op mijne iphone doorstuur naar mijn vriendin (via whatsapp/messenger) haar iphone (X naar 8 plus en 12 pro naar 8 plus) dan zijn die op haar gsm echt wazig.

Iemand een idee of ligt dat echt aan haar gsm?
Waarom niet via Airdrop?

McFearless

Member
Crowdfunder FE
Ik zit met een probleempje bij het opladen van de batterij van mijn MBP (2019): als het toestel volledig uitstaat en ik hem insteek, begint hij niet op te laden. Opladen doet hij wel wanneer het toestel aanstaat (en hij laadt verder op wanneer ik hem uitzet). Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Destel

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik zit met een probleempje bij het opladen van de batterij van mijn MBP (2019): als het toestel volledig uitstaat en ik hem insteek, begint hij niet op te laden. Opladen doet hij wel wanneer het toestel aanstaat (en hij laadt verder op wanneer ik hem uitzet). Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Dat zal optimized battery charging zijn. Is iets wat je uit kan zetten, maar eigenlijk laat je dat best aanstaan tenzij je jje MacBook onmiddellijk op 100% nodig hebt.

Vraagje van mijn kant: in de Mail app, zowel op macOS als iOS, blijven e-mails waarvan de markering verwijderd is tussen 'Gemarkeerd' staan.
Na een tijdje (week? maand?) verdwijnen ze uiteindelijk wel ... Iemand enig idee hoe dat in z'n werk gaat en hoe ik e-mails daar onmiddellijk weg krijg?

Lt. ZweedVoet

Well-known member
Crowdfunder FE
HLN stopt altijd met werken na nen dag ofzo in Safari, misschien een teken om andere sites op te zoeken, maar bon. :p
Als ik de cookies delete dan werkt het terug voor een dag...

Het is de enigste website waar ik last mee heb, nog iemand last ermee? :thinking:

Jonas89

Crew Member
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
HLN stopt altijd met werken na nen dag ofzo in Safari, misschien een teken om andere sites op te zoeken, maar bon. :p
Als ik de cookies delete dan werkt het terug voor een dag...

Het is de enigste website waar ik last mee heb, nog iemand last ermee? :thinking:
Heb je iets afgevinkt in de instellingen?

Dr. Sheldon Cooper

Well-known member
Heb nu sinds deze week 2 toetsen op mijn Macbook Pro die niet meer "klikken". Ze werken nog maar als je er op duwt geven ze die klik niet meer en ik moet ook iets harder duwen. Als ik typ mis ik die nu altijd door mijn muscle memory...

Iemand tips? is een Macbook Pro van 2019

Jonas89

Crew Member
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
Heb nu sinds deze week 2 toetsen op mijn Macbook Pro die niet meer "klikken". Ze werken nog maar als je er op duwt geven ze die klik niet meer en ik moet ook iets harder duwen. Als ik typ mis ik die nu altijd door mijn muscle memory...

Iemand tips? is een Macbook Pro van 2019
Naar de winkel meegaan, en gerantie gebruiken. Is gekend probleem bij Apple.

Of wat je zelf eens kan doen, met perslucht proberen in te blazen, mss een vuiltje onder uw toets.

zephir

Active member
Ugh, heb die in de FNAC gekocht en da's echt zo'n kakwinkel voor garantie :(
Zal eens proberen met die perslucht, thx!
Die garantie is bij Apple, niet bij Fnac geloof ik.

Ik heb een Macbook pro van 2016 gehad die 2x binnen is geweest voor problemen met de toetsten. 2x is de "top case" integraal vervangen (dat is heel het metalen gedeelte, inclusief het toetsenbord en de batterij). Telkens zonder enige kost voor mij. Als je op de Apple site een garantieclaim doet, moet je die gaan inleveren bij een Apple certified retailer. In de regio hier is dat Switch...

Destel

Well-known member
Crowdfunder FE
Die garantie is bij Apple, niet bij Fnac geloof ik.

Ik heb een Macbook pro van 2016 gehad die 2x binnen is geweest voor problemen met de toetsten. 2x is de "top case" integraal vervangen (dat is heel het metalen gedeelte, inclusief het toetsenbord en de batterij). Telkens zonder enige kost voor mij. Als je op de Apple site een garantieclaim doet, moet je die gaan inleveren bij een Apple certified retailer. In de regio hier is dat Switch...
@Dr. Sheldon Cooper heeft nu zowel winkelgarantie als garantie van de fabrikant in het 1e jaar na aankoop, dus hij kan inderdaad ook bij Apple of Switch aankloppen als hij de Fnac probeert te vermijden.

Niet beginnen aan perslucht, de nieuwe keyboards zijn veel beter dus er is geen enkele reden waarom je zou willen achterblijven met je originele keyboard 😉

Laatst bewerkt:

Chill Panda

Well-known member
Crowdfunder FE
Heeft iemand een goed alternatief voor de officiële Twitter app, want ben de gesponsorde posts, lijstvoorstellen en mensen die je leuk zou vinden zo beu als koude pap.

Bovenaan