Eerste hulp bij klus-gevallen

Waarom zit er nooit een grondplan bij de zoekertjes op de Belgische immosites? Op buitenlandse immo websites is dat wel dikwijls het geval.
Het is voor mij vaak niet duidelijk om in te schatten hoe groot een ruimte is, hoe die in verhouding staan en hoe de indeling er nu juist zit. Althans staat de indeling wel bijna altijd uitgelegd in de beschrijving.
 
Teveel werk om dat op te maken waarschijnlijk en de dag van vandaag moeten ze zelfs geen foto's meer online zetten en hun telefoon staat toch roodgloeiend.
 
Ik heb een kiepraam met in het midden zo een trekker (ken de benaming hier niet van, zie foto) om uw raam dus te kiepen. Maar ik zou daar graag een rolgordijn plaatsen op het raamkozijn zelf omdat dat de enige plek is waar ik deftig iets kan ophangen en verduisteren. Op het plafond binnen het raamkozijn kan ik dit ook niet plaatsen omdat het raam dan niet opengaat.

Maar dat ijzeren ding staat daar nu in de weg. Iemand enig idee wat ik daarmee kan doen om dat te ontwijken?

 
Je kan het rolgordijn ook gewoon OP de dagkant hangen, hier verduistert dat echt prima hoor. Je moet dan zien dat je het rolgordijn zo laat maken/koopt dat hij langs de muur af rolt. (123jaloezie.nl heeft eigenlijk voor de prijs enorm goede kwaliteit)

Of wil je niet de volledige breedte van die raampartij verduisteren maar enkel dat raam op je foto?
 
Ik heb een kiepraam met in het midden zo een trekker (ken de benaming hier niet van, zie foto) om uw raam dus te kiepen. Maar ik zou daar graag een rolgordijn plaatsen op het raamkozijn zelf omdat dat de enige plek is waar ik deftig iets kan ophangen en verduisteren. Op het plafond binnen het raamkozijn kan ik dit ook niet plaatsen omdat het raam dan niet opengaat.

Maar dat ijzeren ding staat daar nu in de weg. Iemand enig idee wat ik daarmee kan doen om dat te ontwijken?

https://www.zicht.org/raamdecoratie-zonder-boren

Volledig verduisterend, en geen last van het beslag. Maar het is geen rolgordijn.
 
Je kan het rolgordijn ook gewoon OP de dagkant hangen, hier verduistert dat echt prima hoor. Je moet dan zien dat je het rolgordijn zo laat maken/koopt dat hij langs de muur af rolt. (123jaloezie.nl heeft eigenlijk voor de prijs enorm goede kwaliteit)

Of wil je niet de volledige breedte van die raampartij verduisteren maar enkel dat raam op je foto?
Ik ga het waarschijnlijk zo doen zoals je zegt. Ik heb al verduisterende overgordijnen hangen maar ik wil nog een extra laag ervoor om zoveel mogelijk licht te beperken.

Links van het raam is er ook een deur met een raam van 2m hoog, dus ik moet 2 rolgordijnen kopen zodat ik beide ramen kan verduisteren. Ik had liever IN de dag gezien maar niks aan te doen.
 
Zijn er plaatsen waar je kan kijken als je specifiek op zoek bent naar tegels van 40 jaar geleden?

Ik heb een paar vierkante meter die ik wil betegelen in de kelder waar tot voor kort de mazouttank stond.
 
Ben van plan van mijn appartement eens te voorzien van een nieuwe laagje verf, de huidige verf is nog in zeer goede staat maar er zitten enkele fijne barsjes in die ik toch weg zou willen.

Plan was dus van eerst de barstjes aan te pakken en deze te vullen met reparatieplamuur, laten drogen en even opschuren. Moet er dan primer over deze herstelde stukken? Het gaan over fijne barstjes die enkel zichtbaar zijn als de zon erop zit.

Moet ik daarna de rest van mijn muren ook opschuren en voorzien van primer of volstaat het van ze af te wassen/ontvetten en er direct een nieuwe laag verf over te doen. Kleur blijft gelijkaardig (wit tinten)

Tips voor reparatieplamuur zijn altijd welkom.
 
Ben van plan van mijn appartement eens te voorzien van een nieuwe laagje verf, de huidige verf is nog in zeer goede staat maar er zitten enkele fijne barsjes in die ik toch weg zou willen.

Plan was dus van eerst de barstjes aan te pakken en deze te vullen met reparatieplamuur, laten drogen en even opschuren. Moet er dan primer over deze herstelde stukken? Het gaan over fijne barstjes die enkel zichtbaar zijn als de zon erop zit.

Moet ik daarna de rest van mijn muren ook opschuren en voorzien van primer of volstaat het van ze af te wassen/ontvetten en er direct een nieuwe laag verf over te doen. Kleur blijft gelijkaardig (wit tinten)

Tips voor reparatieplamuur zijn altijd welkom.
Ik zou na plamuren en schuren niet primeren. Ofwel primer je alles ofwel niet. Het risico is dat je door enkel lokaal over de reparatie primer te doen juist meer contrast gaat krijgen achteraf als de verf erop zit (vlekken). Maar ipv slechte verf te kiezen en vele lagen te doen, zou ik van de eerste keer een goed merk nemen (vb. boss). Iets duurder maar het betaald zich terug in moeite en resultaat.
 
Ik zou na plamuren en schuren niet primeren. Ofwel primer je alles ofwel niet. Het risico is dat je door enkel lokaal over de reparatie primer te doen juist meer contrast gaat krijgen achteraf als de verf erop zit (vlekken). Maar ipv slechte verf te kiezen en vele lagen te doen, zou ik van de eerste keer een goed merk nemen (vb. boss). Iets duurder maar het betaald zich terug in moeite en resultaat.
Ik zou sowieso alles terug primen (primeren?). Als je maar een enkele laag doet in een nieuwe kleur kan het zijn dat ze anders gaat uitvallen (zelfs met verf van Boss).
Met Boss (en wss bij andere merken ook) kan je wel al primen in het kleur zelf. Dan koop je een pot van kleur x die gemengd is als primer, en een pot van kleur x die gemengd is als afwerker.

Allé, zo zou ik het alleszins doen (en heb ik het ook altijd gedaan).
 
Op een slaapkamer hebben we nog wat last van geluidslekken, hoe zou ik deze het best kunnen dichten? Met een soort PU schuim? Het is voornamelijk in de connectie tussen muur en plafond denk ik
 
Op een slaapkamer hebben we nog wat last van geluidslekken, hoe zou ik deze het best kunnen dichten? Met een soort PU schuim? Het is voornamelijk in de connectie tussen muur en plafond denk ik
Dit vind ik ook een interessante..
Technisch is het niet zo moeilijk: een akoestische isolatie steken (wordt als platen of in rol verkocht). PU is goed tegen hoge frequentie maar niet tegen lage frequenties (bassen). Is IMO dus af te raden.
Maar hoe identificeer je deze 'geluidsbruggen', dat is iets waar ik ook mee struggle. Je wil natuurlijk niet hele stukken muur open halen..
 
Terug
Bovenaan